"Hjemme-lavet" dåbskjole

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.982 visninger
8 svar
0 synes godt om
25. oktober 2010

sismofutten

Hejsa,

Vi har været så heldige, at få en venindes mor til at sy min brudekjole om til en dåbskjole til vores lille datter :-)

Men nu står jeg og tænker på, hvad skal jeg ellers bruge?

Jeg har fundet denne skabelon ( http://www.stofogstil.dk/Katalog/Monstre.aspx?group_id=7065), som kjolen skal laves udfra (og måske en kyse) og så finder jeg en sløjfe et eller andet sted på nettet (evt. nogen ideer til hvor?)- men skal man også bruge underkjole, specielle strømpebukser, sko, andet?

Hun skal døbes i midten af januar?

:-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. november 2010

sismofutten

Der må da være nogen, som har holdt barnedåb?!

:-)

Anmeld

1. november 2010

Ida.

Min mor og jeg syede dåbskjole, da min ældste datter skulle døbes...tanken er, at den skal være familie-dåbskjole - den er syet fra bunden. Kniplingerne har min dejlige bedstemor lavet - udover dem er kjolen meget enkel. Vi syede en meget enkel underkjole til i ren bomuld og uden ærmer - så den er meget enkel. Pigerne har begge haft en hvid langærmet body og hvide strømpebukser på under kjolen. De har ingen kyse haft på - og intet på fødderne, der jo var gemt godt væk i den lange kjole

Her er et billede af dem begge (Annika med rødt bånd, da hun blev døbt i december - Lina med lilla bånd, hun blev døbt i oktober):

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

1. november 2010

Vidunderligeunger

altså vi puttede Alberte i en hvid body og så hvide strømpebukser indenunder. Hun havde så nogle strikkede futter på i kirken.. og ingen kyse, det kan jeg ik li... Men det så sådan her ud

Anmeld

1. november 2010

Vidunderligeunger

den er lavet af min konfikjole..

Anmeld

1. november 2010

sismofutten

NEJ, hvor er de bare søde - og sikken en fin kjole :-)

Mange tak for dit input - håber også at min kjole kan blive en "familie-kjole" - et eller andet sted skal den jo starte ;-)

Anmeld

1. november 2010

sismofutten

BlyViol skriver:

altså vi puttede Alberte i en hvid body og så hvide strømpebukser indenunder. Hun havde så nogle strikkede futter på i kirken.. og ingen kyse, det kan jeg ik li... Men det så sådan her ud

Ihh, hvor er den også bare fin - må jeg låne det ene billede og sende det til hende, som syr kjolen - er nemlig helt vild med de bånd om håndledet? :-)

Anmeld

1. november 2010

DK

Det er en god ide at lave kjolen så båndet nemt kan skiftes! Så kan du bruge den til både drenge og piger!

Vi har en æld gammel familie dåbskjole, og der sidder båndet på med en lille bitte sikkerhedsnål foran! Vi køber bare satinbånd i ex. stof og stil i den farve som man nu kan lide!

Her er et billede af en anden kjole. Den har min svigerinde og hendes mor syet. Det var vist også med en opskrift fra stof og stil.  Det er min søster der var gudmor for det sidst døbte barn i familien, Hedvig!

Anmeld

1. november 2010

Vidunderligeunger

sismofutten skriver:

Ihh, hvor er den også bare fin - må jeg låne det ene billede og sende det til hende, som syr kjolen - er nemlig helt vild med de bånd om håndledet? :-)

ja helt sikkert

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.