dåbsønsker?? nogen gode forslag

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.859 visninger
3 svar
0 synes godt om
25. oktober 2010

merle2010

ja min datter skal døbes og jeg er lidt på herrens mark med ønsker.. nogen der har nogle gode forslag??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. oktober 2010

Pige2009

merle2010 skriver:

ja min datter skal døbes og jeg er lidt på herrens mark med ønsker.. nogen der har nogle gode forslag??

Her var, hvad Laura ønskede sig på moderens foranledning

-Trip Trap stol i hvidpigmenteret træ med babyindsats og hynde med lyserøde køer el. sorte prikker
- Handysitt
- Piet Hein flagstang med Navn og fødselsdato indgraveret med skråskrift – Laura 25-10-2009
- Aspekts – køredyr Mariehøne
- Kaj Bojesen Abe
- Kors eller hjerte i guld (almindeligt kors)
- Sengerand med broderi (Laura – Sutter – Bamse) til Juno seng -   - H2O sportstaske i sort str. Junior
- Forklæde i plast med ærmer til når der skal spises – fås bl.a. i Name It, H&M, Lurifax
- Puttekasse
- Lotte bøgerne
- Brødrene Grimms eventyr
- Bellino aktivitetspiano
- Duplo lego

Anmeld

25. oktober 2010

Pige2009

merle2010 skriver:

Se også denne tråd eller søg  evt. på Ønsker til barnedåb, for så kommer der en del tidligere tråde op

https://www.baby.dk/debat/36643pi1/ordet-er-frit/barnedaab-og-oensker.aspx

Anmeld

25. oktober 2010

SussieThyssen

merle2010 skriver:

Ønsk endelig nogle ting som hun som voksen kan se tilbage på og glæde sig over at hun fik til sin dåb.
Det kan være nogle pæne smykker eller noget sølvbestik af 3 tårnet sølv (ikke 2 tårnet som er af plet) som hun kan give i arv til sine børn.
Naturligvis må man så som forældre tage gaverne i forvarring og passe godt på det til barnet bliver stort nok til at passe på det.
Mine piger har, ligesom jeg selv, fået et guldarmbånd af snoet guld af deres bedsteforældre og da de blev for små, fik de klippet dem over, og så fik de et nyt i voksenstørrelse til deres trettenårs fødselsdag.
Armbåndene kan så loddes sammen igen og videregives til døtre sidenhen.
Min søn fik et flot sølvkrus i navnegave.

I dag hvor mine to ældste er voksne og flyttet hjemmefra, kan jeg se hvor glade de er for deres navnegaver, så det er altså ikke nogen dum ide at give ting, der kan holde.
For mit eget vedkommende så giver jeg altid selv noget mere vedvarende, for tøj eller legetøj, kan man ikke glæde sig over som voksen og sige, at det fik jeg af den og den da jeg blev døbt eller havngivet.

Kærligst
Sussie

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.