Skælder I meget ud ???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

578 visninger
5 svar
0 synes godt om
6. august 2008

Pia.

Ikke at i skal fremstå som nogle ravnemødre men bruger I meget skæld ud ???

Efter at have læst den artikel om skældud til børn kan jeg altså med et smil på læben godt læne mig tilbage og sige det er yderst sjællendt det er sket mine børn har fået skæld ud...

Selvfølgelig kan jeg blive vred men jeg skælder faktisk ikke ud ... har altid taget mine børn meget tæt på mig med det samme og taget den nu og her i stedet for at råbe og skrige af dem...

Har de (mest min lille finke Mille) været rigtig stride og skulle prøve mig af, så beder jeg hende/dem simplthen om at gå - ikke nødvendigvis op på sit værelse men bare ud af det rum jeg er i... På den måde slipper vi for at jeg måske kunne ende med at råbe af mine børn... - Mille har altid haft et utroligt temperament og har det til tider stadig og her kunne vi måske nok blive uvenner, men hun ved jeg mener for alvor når hun skal gå...

Det samme når vi er ude, vi har meget få gange været kørt hvis der har været noget og det gør at de ved når jeg siger - en gang til så køre vi... - dette er ikke en tom trussel for det gør vi ;)

Måske lidt rodet indlæg, men kom bare til at tænke over, får børn overhovedet skæld ud ??? er vi forældre i bund og grund ikke gode til at opdrage vores børn stille og roligt og uden råben og skrigen... ??

Knus Pia.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. august 2008

Honningblomst

Ne, jeg er af den overbevisning at skæld ud ikke virker..men nogle gange får jeg dog hævet stemmen, selvom jeg ikke burde...:(
Pia, du skulle prøve at læse et hæfte der hedder anerkendende odragelse i praksis og så har Eric Sigsgaard lavet nogle rigtig gode bøger om emnet...
Knus Eva..

Anmeld

6. august 2008

lonemus

Børn kan til tider drive os forældre helt derud, hvor ingen mennesker burde komme :)), men sådan er de jo :D.

Åh Pia, hvor jeg kender det! Jeg skælder ikke meget ud, men forklarer meget hvorfor jeg bliver gal og sur. På den måde får vi løst rigtig mange ting uden det helt store tam-tam. Jeg råber og skriger aldrig af dem, men jeg vil da indrømme, at jeg til tider kan få hævet stemmen en smule...:$.
Jeg får heldigvis sendt dem en tur på værelset og køle af, inden det kommer så vidt - og så kan jeg også lige køle af imens :).

Til tider kan det godt være svært - min mand har f.eks. meget svært ved at stå fast ved sine ord. F.eks. at nu kommer de på værelset og køle af eller nu kører vi hjem osv. Hvorimod jeg står meget fast, de ved godt de ryger på værelset eller vi kører hjem....jeg kommer ikke med tomme trusler og det ved Stefanie i hvert fald godt, Alexander skal lige have lov til at lære det, han er jo trods alt ikke så gammel endnu ;)

Men jeg mener ikke man kommer nogen vegne med råben og skrigen, tværtimod får børnene ingen respekt for forældrene.
Det var så bare min mening.

Lone

Anmeld

6. august 2008

Honningblomst

Glemte lige at skrive at jeg heller ikke bruger det med at ekskludere barnet for fællesskabet for at lære dem at fungere i fællesskabet...synes nemlig slet ikke det giver logik og det må føles virkelig negativt og ensomt for børnene..
Men jeg kan feks sagtens sige til drengene hvis de larmer meget atd e må gå op og lege...men sende dem væk det gør jeg ikke...rummer alle deres følelser men forklarer da at ikke al adfærd i forbindlse med dem er ok og INGEN følelser er forkerte.
Knus..

Anmeld

6. august 2008

Jan9e D

Jeg er en ravnemor. Jeg må indrømme at jeg er blevet ramt af dit indlæg og føler mig som verdens dårligste mor lige nu. Ja, sagen er den at jeg lider af voldsom PMS, og reagerer derfor meget voldsom på alt i ugen op til mens. Vil ikke rigtig komme med detaljer i frygt for at blive hængt ud. Jeg er dog i gang med udrednig ect.

Jannie

Anmeld

6. august 2008

Heidi.

Jan9e D skriver:

Jeg er en ravnemor. Jeg må indrømme at jeg er blevet ramt af dit indlæg og føler mig som verdens dårligste mor lige nu. Ja, sagen er den at jeg lider af voldsom PMS, og reagerer derfor meget voldsom på alt i ugen op til mens. Vil ikke rigtig komme med detaljer i frygt for at blive hængt ud. Jeg er dog i gang med udrednig ect.

Jannie

Mee too...:S

jeg er tit en udskældende mor... Men jeg ved ikke lige hvad jeg skal gøre ved det..

Heidi

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.