Hjælp: De der runde italienskekartoffelnogen man koger?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. oktober 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
Kildebakken skriver:

Italienerne spiser jo ret enkelt, så de nøjes vist med smør og salvie, men... jeg ville nok også lave lidt kød og grønsager til, oksekød i en eller anden form lyder lækkert:-)

Får helt lyst til gnocchi, måske jeg skulle lokke kæresten til at tage nogle med hjem til aftensmad:-)

Tror jeg beslutter mig for nogen kødboller og noget salat også

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. oktober 2010

Miamaja

Zafir skriver:

Tror jeg beslutter mig for nogen kødboller og noget salat også

Bare husk ikke at koge dem for laenge. der skal vaere bid i dem og de udkoger nemt

Vi spiser dem til en laekker cremet tomat/basillikum sauce med masser af parmasan ost ovenpaa

Anmeld

25. oktober 2010

lisbethita

Zafir skriver:

Hvad spiser man til dem? Hvordan tilbereder I dem og hvad spiser I til?

Jeg har både hakket og helt kød herhjemme. Jeg har både tomater, fløde, jeg ved ikke om jeg har champinonger. Men jeg gider i hvertfald ikke køre ud og  handle. Jeg har også til salat.

Men jeg aner intet om dem, kom bare til at købe dem i netto, da de var spotvare Og tæntke at je gkunne lave dem til aftensmad.

Men hvordan?!

Taler du om gnocci??? De er da i hvert fald italienske og også af kartoffel....fniiis...!! Står det ikke på pakken? Jeg har faktisk prøvet at lave dem selv sammen med et hold italiernere. NAMME NAM...men tager en krig at lave. 

Mon det er gnocci du taler om...?? Eller mon der er nogle andre kartoffel-nogen, som du snakker om??? 

KNUSER ;-)

Anmeld

25. oktober 2010

lisbethita

Zafir skriver:

Hvad spiser man til dem? Hvordan tilbereder I dem og hvad spiser I til?

Jeg har både hakket og helt kød herhjemme. Jeg har både tomater, fløde, jeg ved ikke om jeg har champinonger. Men jeg gider i hvertfald ikke køre ud og  handle. Jeg har også til salat.

Men jeg aner intet om dem, kom bare til at købe dem i netto, da de var spotvare Og tæntke at je gkunne lave dem til aftensmad.

Men hvordan?!

Ps....sorry....kloge-åge her (der lider af kronisk søvnmangel) havde ikke lige taget sig tiden til at se de andre svar, hvor der står præcist det samme som jeg skriver - bortset fra at jeg stavede det rigtigt, ha ha ha!!!

Bon appetitto bella!!!!

Anmeld

25. oktober 2010

lisbethita

Zafir skriver:

Jæps dem

Har du nogen nice forslag?

Det er nemlig rigtigt, som en skriver, at man bruger dem som pasta. Derfor kan man bruge dem sammen med ALT...

Det mest brugte er tomatsovs med parmesan i og bestemt også med pesto og parmesan. Det smager fantastisk!!!!! 

Så lav du bare en lækker sovs af hvad køleskabet byder på og kog dine gnoccier og bland dem sammen. Smager specielt godt, hvis du har lidt ost (gerne parmesanost). 

Namme nam...bliver helt sulten! God madlavningslyst

Knus

Anmeld

25. oktober 2010

lisbethita

Miamaja skriver:

Bare husk ikke at koge dem for laenge. der skal vaere bid i dem og de udkoger nemt

Vi spiser dem til en laekker cremet tomat/basillikum sauce med masser af parmasan ost ovenpaa

nemlig....namme nam!!!!!!

Anmeld

25. oktober 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Det endte med at jeg lavede nogen ret krydrede bøffer. Så vendte jeg de der i smør og frisk salvie.

Så hældte jeg 4 hakkede friske tomater og et bundt forårsløg på panden og en sjat fløde, som lige kogte med et par minutter, efter at bøfferne var stegte.

Det smagte faktisk ret godt. Det har en ret udnerlig konsistens, og jeg kunne ikke spise det rent, med ketchup fx, som jeg kan gøre med pasta. Men med sovs og grønsager og det, var det fint

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.