Tv2 oplyste igår - 4 mdr's ventetid - ikke helt korrekt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

694 visninger
9 svar
0 synes godt om
25. oktober 2010

baby84

Ved ikke om jeg var den eneste, som hørte i nyhederne igår, at det nu var vedtaget og at der bl.a i Droninglund var 4 mdr.'s ventetid.

Jeg talte med Dronninglund idag og de vidste ikke hvor nyhederne havde fået den info fra. Det var i hvert fald ikke sandt hos dem, hvor ventetiden efter første samtale stadig er lav. Man kan ikke nå det inden 1. jan pga ferie osv. Der er lidt ventetid på forsamtale men slet ikke 4 mdr.

Ved selvfølgelig ikke om det er sådan alle steder i landet, men det er i hver faldt ikke i nyhederne vi skal lede efter de korrekte oplysninger.

Endvidere er forslaget jo kun til høring idag, så det med at det  er vedtaget er heller ikke korrekt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. oktober 2010

Mullefisen2011

Lyder da underligt hvis de har sagt det..

Efter hvad vi har fået at vide over telefonen kan vi starte i behandling umiddelbart lige efter vores 1. samtale her i november.. og det er i Holbæk..

Så der burde heller ikke være 4.mdr. ventetid..

Anmeld

25. oktober 2010

k-girl

ved ik med andre byen men der er 4 mdrs ventetid på vidovre hospital...

Anmeld

25. oktober 2010

Pige2009

Det er vel forskelligt fra hospital til hospital, men der er virkelig run på lige nu pga. lovforslaget.

Anmeld

25. oktober 2010

Alexis - i den virtuelle verden!

Hej, jeg var til høringen i dag, og en af de ting der blev fortalt var - for at komme med et eksempel - at man f.eks. på Rigshospitalet siden forslaget kom for danskernes ører, pt må afvise  45% af dem som står og venter på behandling, hvor det før forslaget var 20%.

Der blev ikke sagt noget om hvor lang ventetiden var, men bare at den var lang, og eksemplet fra Riget viser vist fint, at der er virkelig meget pres på ude hos afdelingerne.

Anmeld

25. oktober 2010

baby84

jeg tror også det er meget forskelligt. Blev bare helt bange i går da de sagde 4 mdr i nyhederne og nævnte dronninglund hvor vi skal i behandling.

Ville også bare lige videregive, at det altså ikke var korrekt,  hvis andre, lige som mig skulle være blevet nervøse.

Anmeld

25. oktober 2010

baby84

mullepigen86..Jeg ved ikke om du reagerede på at jeg skrev man ikke kunne nå det inden jul..jeg tænkte, hvis man kom udefra og ikke havde tid endnu

Jeg skal også til forsamtale midt i nov og håber da at komme igang hurtigt, men trør ikke håbe Man skal jo tidligst starte efter 1. mens dag efter samtalen og hun sagde idag at der var en lukkeperiode omkring jul, hvor de ikke tog folk ind pga ferie.

Anmeld

26. oktober 2010

Mullefisen2011

gyde84 skriver:

mullepigen86..Jeg ved ikke om du reagerede på at jeg skrev man ikke kunne nå det inden jul..jeg tænkte, hvis man kom udefra og ikke havde tid endnu

Jeg skal også til forsamtale midt i nov og håber da at komme igang hurtigt, men trør ikke håbe Man skal jo tidligst starte efter 1. mens dag efter samtalen og hun sagde idag at der var en lukkeperiode omkring jul, hvor de ikke tog folk ind pga ferie.

Gyde.. ja det kan selvfølgelig være for folk der ikke har fået henvisningen og tid til første samtale endnu.. det tænkte jeg ikke på.. jeg tænkte mere opstart på behandling efter 1. samtale.. Og der går det jo så hurtigt nogen steder..
I Holbæk har de fx. sagt til os at vi kan starte efter samtalen, også selvom jeg lige har fået min mens.. og der var ikke chance for at vi ryger ind i noget juleferie.. det var sjældent sagde hun..

Men til os sagde hun at vi nok godt kunne starte i behandling hvis jeg får min mens lige inden samtalen.. så det kan vi håbe..

Anmeld

26. oktober 2010

baby84

Mullepigen86 skriver:

Gyde.. ja det kan selvfølgelig være for folk der ikke har fået henvisningen og tid til første samtale endnu.. det tænkte jeg ikke på.. jeg tænkte mere opstart på behandling efter 1. samtale.. Og der går det jo så hurtigt nogen steder..
I Holbæk har de fx. sagt til os at vi kan starte efter samtalen, også selvom jeg lige har fået min mens.. og der var ikke chance for at vi ryger ind i noget juleferie.. det var sjældent sagde hun..

Men til os sagde hun at vi nok godt kunne starte i behandling hvis jeg får min mens lige inden samtalen.. så det kan vi håbe..

Okay det håber jeg for jer. Jeg tror jeg skal presse Aalborg lidt når vi skal til forsamtale her den 9. nov. Synes ikke sek lød optimistisk pga af ferie osv., men nu må vi se. Manden skal også først aflevere 2. sædprøve den 30. så det kommer vi til at vente lidt på

Held og lykke med kampen

Anmeld

26. oktober 2010

Mullefisen2011

gyde84 skriver:

Øvv det lyder da til at i kommer til at have lidt ventetid så.. også nu manden skal vente på svar fra sædprøven.. Håber det kommer til at gå hurtigt for jer..

Jeg har lige hørt fra andre at Holbæk er hurtige og man starter selve behandlingen efter 1. samtale, så det er dejligt..

Held og lykke til jer også..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.