Hej kloge damer.
Min baby Clara på næsten 10 mdr. har fået Nan2 ,2 gange dagligt siden hun var 8,5 måned, da hun selv valgte amning fra til sidst. hun bliver tilbudt 200ml inden hun skal sove til eftermiddag og igen til natten. Hun har så lige en fase hvor hun vågner og får flaske sidst på natten 4-5 tiden). Jeg har prøvet 10 dage at nægte hende den og så bare tilbyde vand. det tager mig op til 1,5 time at få hende til at falde i søvn igen hvis jeg nægter hende den.
Jeg gav så op( sikkert meget dumt - i know), men jeg kunne ikke hænge sammen og det endte i skrig og skrål hver gang. hun tager rask væk 200 ml og falder i søvn med det samme igen bagefter. tilbyder jeg f.eks. kun 100ml falder hun ikke i søvn bagefter.
Problemet er så at så skal der gå 3 timer før jeg kan få morgen mad i hende, hvilket tidsmæssigt inden hun skal ud og sove formiddagslur godt kan støde sammen. Så er det jeg tænker om det så er bedre at give NAN 3 sidst på natten istedet for?? har det noget at sige?? nan 2 er modermælkserstatning og nan 3 er tilskudsblanding. men har det samme mæthedseffekt?? ville jo være godt hvís det ikke mættede lige så meget.
hvad er jeres erfaring med nan 2 og nan 3 ??
mvh Maise
Anmeld