Vandrejournalen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

510 visninger
7 svar
0 synes godt om
25. oktober 2010

AnneBJ

Dengang jeg fik lavet VJ ved lægen, sagde hun: "og den skal du jo huske at tage med alle steder!"

- hvad er "alle steder"??

Har præsteret at møde op ved lægevagten 2 gange, uden VJ, men med en vagtlæge der kiggede på mig som om "og hvad så" når jeg undskyldende fortalte at den lå hjemme.

Har også været ved læge - ikke direkte graviditetsrelateret konsultation, men skulle dog have blodtrykket tjekket, grundet bebs osv. - der glemte jeg den også..

Lige nu, står der selvfølgelig ikke så meget spændende i den, men når den skønnede fostervægt, samt -stilling står på, er det vel egentlig ret vigtigt at have den med? Og hvis jeg nu tager på tur, over flere dage fx., skal jeg så altid huske den, i forhold til hvis der sker noget?

Er godt klar over, at jeg nok skal få den behandling jeg skal have, selvom jeg har glemt den, men det letter vel arbejdet for fagpersonalet - i hvert fald nogle steder- hvis jeg har evnet at huske den..?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. oktober 2010

Noneother

AnneBJ skriver:

Dengang jeg fik lavet VJ ved lægen, sagde hun: "og den skal du jo huske at tage med alle steder!"

- hvad er "alle steder"??

Har præsteret at møde op ved lægevagten 2 gange, uden VJ, men med en vagtlæge der kiggede på mig som om "og hvad så" når jeg undskyldende fortalte at den lå hjemme.

Har også været ved læge - ikke direkte graviditetsrelateret konsultation, men skulle dog have blodtrykket tjekket, grundet bebs osv. - der glemte jeg den også..

Lige nu, står der selvfølgelig ikke så meget spændende i den, men når den skønnede fostervægt, samt -stilling står på, er det vel egentlig ret vigtigt at have den med? Og hvis jeg nu tager på tur, over flere dage fx., skal jeg så altid huske den, i forhold til hvis der sker noget?

Er godt klar over, at jeg nok skal få den behandling jeg skal have, selvom jeg har glemt den, men det letter vel arbejdet for fagpersonalet - i hvert fald nogle steder- hvis jeg har evnet at huske den..?

Du skal ha´den med til alle graviditetsrelaterede undersøgelser hos læge og jordemoder.

-og hvis du regner med snart at gå i fødsel, er den god og ha´med i håndtasken. men så langt er du jo slet ikke endnu.

Det er vist lidt det. . .

Anmeld

25. oktober 2010

AnneBJ

Noneother skriver:

Du skal ha´den med til alle graviditetsrelaterede undersøgelser hos læge og jordemoder.

-og hvis du regner med snart at gå i fødsel, er den god og ha´med i håndtasken. men så langt er du jo slet ikke endnu.

Det er vist lidt det. . .

Tak for svar,

Men jeg ved jo bare ikke altid, om undersøgelsen bliver graviditetsrelateret... Fx besøg ved lægevagten handlede om influenza regnede jeg med, men han undersøgt for sukkersyge, svangerskabsforgiftning osv - så er det lige pludselig relateret jo.

Må nok bare gøre det til en vane at have den på mig altid... (kan jo tape den fast på maven eller noget... )

Anmeld

25. oktober 2010

ZamanogDania

Jeg havde det med alle steder. Var tit på besøg hos min mor. Den havde jeg med i tasken. Men engang jeg glemte hos min egen læge. Hun skrev på et styk papir. Så skulle jeg selv skrive det ind. Du skal have den med når du er hos din egen læge, lægevagt og JM.

Anmeld

25. oktober 2010

ZamanogDania

Selvom når du er hos lægevagten og det ikke er noget med graviditeten. Så skal du have den med. Det sagde lægevagten til mig engang.

Anmeld

25. oktober 2010

Noneother

AnneBJ skriver:

Tak for svar,

Men jeg ved jo bare ikke altid, om undersøgelsen bliver graviditetsrelateret... Fx besøg ved lægevagten handlede om influenza regnede jeg med, men han undersøgt for sukkersyge, svangerskabsforgiftning osv - så er det lige pludselig relateret jo.

Må nok bare gøre det til en vane at have den på mig altid... (kan jo tape den fast på maven eller noget... )

HaHa ja. Det kunne være en idé. Jeg glemte den osse ved omkring halvdelen af mine aftaler. Så skrev de det bare ind i systemet til næste gang. -men min graviditet forløb osse fuldstændig problemfrit.

Anmeld

25. oktober 2010

Noneother

ZamanogDania skriver:

Selvom når du er hos lægevagten og det ikke er noget med graviditeten. Så skal du have den med. Det sagde lægevagten til mig engang.

Ja okay. Nu var jeg der osse kun 1 gang på de 9 måneder. Det var med akut hornhindebetændelse, og der ville de ikke se den. Så tror lidt det afhænger af hvad du kommer ind med.

Anmeld

25. oktober 2010

AnneBJ

Tja - som sagt, må jeg huske at have den med mig, igen; den er ikke vildt spændende lige nu, men senere hen står der jo rimelig meget relevant!
Tak for svar!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.