Øl til maden -

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

836 visninger
15 svar
0 synes godt om
25. oktober 2010

AnneBJ

men hvilken menu?

Vi skal have min kærestes kollega og gode ven, samt dennes gravide kæreste til spisning her i løbet af efteråret. Det er jo selvsagt kun mænnerne der kan indtage procenter (eller skal i hvert fald, vi andre kunne jo godt), og de 2 herrer foretrækker øl frem for vin.

Hvad vil I foreslå af kød, og hvilket tilbehør evt? Hvis det er muligt, må det meget gerne indeholde bacon (mændene på banen igen) som dog også kan fjernes igen efter tilberedning (her den gravide kæreste på banen)

Til dessert/kaffe regner jeg med vi skal have "den-der-hjemmelavede-daim-is-på-marengs-bund-i-ved-nok", men om det passer sammen gør ikke så meget!

På forhånd tak for ideer!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. oktober 2010

Mi

AnneBJ skriver:

men hvilken menu?

Vi skal have min kærestes kollega og gode ven, samt dennes gravide kæreste til spisning her i løbet af efteråret. Det er jo selvsagt kun mænnerne der kan indtage procenter (eller skal i hvert fald, vi andre kunne jo godt), og de 2 herrer foretrækker øl frem for vin.

Hvad vil I foreslå af kød, og hvilket tilbehør evt? Hvis det er muligt, må det meget gerne indeholde bacon (mændene på banen igen) som dog også kan fjernes igen efter tilberedning (her den gravide kæreste på banen)

Til dessert/kaffe regner jeg med vi skal have "den-der-hjemmelavede-daim-is-på-marengs-bund-i-ved-nok", men om det passer sammen gør ikke så meget!

På forhånd tak for ideer!

Ja det er ikke nemt at gøre alle tilfreds

Hvad med svinemørbrad i tykke skiver, stegt med bacon omkring. Kartoffler som er skrællet, skåret i halve og stegt i ovnen med olie, salt, peber og paprika på. Rødbeder som er skrællede og skåret i både og så også i ovnen med olie, salt og peber. Måske også en efterårssalat med kål og æble eller en broccolisalat.

Bliver helt sulten

Marianne

www.stjerneleg.dk

Anmeld

25. oktober 2010

AnneBJ

MarianneSonne skriver:

Ja det er ikke nemt at gøre alle tilfreds

Hvad med svinemørbrad i tykke skiver, stegt med bacon omkring. Kartoffler som er skrællet, skåret i halve og stegt i ovnen med olie, salt, peber og paprika på. Rødbeder som er skrællede og skåret i både og så også i ovnen med olie, salt og peber. Måske også en efterårssalat med kål og æble eller en broccolisalat.

Bliver helt sulten

Marianne

www.stjerneleg.dk

Uhm det lyder lækkert! Havde faktisk selv tænkt på sådan nogle mørbradbøffer, jeg syntes måske bare rødvin var bedre til - men øl kan sagtens gå så?

Tak for foreslaget!

Anmeld

25. oktober 2010

Mi

AnneBJ skriver:

Uhm det lyder lækkert! Havde faktisk selv tænkt på sådan nogle mørbradbøffer, jeg syntes måske bare rødvin var bedre til - men øl kan sagtens gå så?

Tak for foreslaget!

Herhjemme går øl til ALT

Anmeld

25. oktober 2010

AnneBJ

MarianneSonne skriver:

Herhjemme går øl til ALT

Haha, jeg drikker ikke selv øl ret tit, så det er nok derfor... Jeg vil hellere have et glas rødvin (måske længslen efter det, går ind og tricker mig lidt)

Anmeld

25. oktober 2010

AnneBJ

Opper lige engang - måske sidder der andre med en god ide

Anmeld

25. oktober 2010

<3

personligt synes jeg at gryderetter, kylling og hjemmelavet burger er ølmad

alt det kan man komme bacon på (eller af)

Anmeld

25. oktober 2010

Sofia

Mexicansk med en kold corona eller sol Evt. nachos, tacos, salat, guacamole osv..

Anmeld

25. oktober 2010

AnneBJ

Kirle skriver:

personligt synes jeg at gryderetter, kylling og hjemmelavet burger er ølmad

alt det kan man komme bacon på (eller af)

Burger - det var da en formidabel (staves?) ide! Og det er også OK at få sodavand til for de gravides vedkommende! Super - mange tak!!

Anmeld

25. oktober 2010

AnneBJ

Sofia skriver:

Mexicansk med en kold corona eller sol Evt. nachos, tacos, salat, guacamole osv..

Uhm, og lækre forslag - desværre er kæresten ikke særlig glad for stærk mad...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.