Karoline skriver:
At blive mor er vidunderligt, men kan også være en kæmpe bombe under éns velbefindende.
Til en bog om moderskab vil jeg gerne høre lidt om dine erfaringer med dét at blive træt af sit barn:
- Har du oplevet negative følelser over for dit barn - for eksempel været irriteret på eller træt af dit barn? Har du haft lyst til at levere barnet tilbage til barselsgangen eller til at "smide det ud af vinduet"?
- Er det ok at blive træt af sit barn, eller er man en dårlig mor, hvis man ikke er opfyldt med kærlige følelser, lige meget hvor store prøver vores børn sætter os på?
- Har det været let at vænne sig til det nye liv som hjemmegående husmor på barsel?
- Har du oplevet at savne dit gamle liv, før du blev mor?
- Er det ok at blive træt af at være mor, bare en gang imellem?
- Andet?
Du må også meget gerne skrive til mig i en privat besked.
På forhånd tak!
Bedste hilsner
Karoline
- Har du oplevet negative følelser over for dit barn - for eksempel været irriteret på eller træt af dit barn? Har du haft lyst til at levere barnet tilbage til barselsgangen eller til at "smide det ud af vinduet"?
He he, ja det har jeg da. Når jeg har tømt alle muligheder for at få mit barn til at holde op med at græde - eller til at sove eller bare til at være tilfreds osv. Når jeg har ramt muren af træthed og der er sikkert mange andre eksempler:0)
- Er det ok at blive træt af sit barn, eller er man en dårlig mor, hvis man ikke er opfyldt med kærlige følelser, lige meget hvor store prøver vores børn sætter os på?
Ja selvfølgelig er det da ok, vi er alle jo kun mennesker af kæd, blod og væld af følelser, og nej man er bestemt ikke en dårlig mor. Og når man når dertil at man bliver træt af sit barn, så er det jo i hvad - 5 minutter - så smiler barnet og alt er glemt:0)
- Har det været let at vænne sig til det nye liv som hjemmegående husmor på barsel?
Ja det synes jeg faktisk, jeg nød og nyder hvert et øjeblik, synes det er så fedt med alt den tid. Glædede mig ikke til at skulle tilbage på arbejde og her anden gang synes jeg tiden går alt alt for stærkt.
- Har du oplevet at savne dit gamle liv, før du blev mor?
Ja, men det er på punkter som - åhh hvor ville jeg gerne sove længe, sidde i nattøj en hel søndag og bare se film, ikke at skulle rydde legetøj op og vaske SÅ meget tøj:0) Så ja nogle gange:0) Men savner ikke gå i byen livet, ose ned ad gågaden osv:0)
- Er det ok at blive træt af at være mor, bare en gang imellem?
ET STORT JA:0)
- Andet
Mvh
Christina
Anmeld