Må man smide sit moderskab ud af vinduet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.285 visninger
4 svar
0 synes godt om
25. oktober 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

At blive mor er vidunderligt, men kan også være en kæmpe bombe under éns velbefindende.

Til en bog om moderskab vil jeg gerne høre lidt om dine erfaringer med dét at blive træt af sit barn:

1. Har du oplevet negative følelser over for dit barn - for eksempel været irriteret på eller træt af dit barn? Har du haft lyst til at levere barnet tilbage til barselsgangen eller til at "smide det ud af vinduet"? 
  2. Er det ok at blive træt af sit barn, eller er man en dårlig mor, hvis man ikke er opfyldt med kærlige følelser, lige meget hvor store prøver vores børn sætter os på? 
  3. Har det været let at vænne sig til det nye liv som hjemmegående husmor på barsel?
  4. Har du oplevet at savne dit gamle liv, før du blev mor? 
  5. Er det ok at blive træt af at være mor, bare en gang imellem?
  6. Andet?

Du må også meget gerne skrive til mig i en privat besked.

På forhånd tak!

Bedste hilsner

Karoline

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. oktober 2010

Sundahl88

det lyder som en spændende bog.

vil da lige knyttet en kommentar:

jeg synes de perioder hvor man er træt af / irriteret på sit barn gør at man nyder de mange gode oplevelser man kan have i de dejlige tider. Hvis ens barn aldrig gik en på nerverne hvordan skulle man så kunne værdsætte de dejlige ting man har med dem hvis de ikke blev sat i forhold til noget andet.

det sværeste ved at blive mor synes jeg har været at mine behov ikke længere kom i første række. at man ikke længere kan have en hygge dag på sofaen hvor man bare ikke gider at lave noget, men at man er nødt til at være sammen med sit barn eller at få en sammenhængende nat og selv vælge hvornår man ville stå ud af sengen.

men på trods af disse store prøvelser ens børn giver en, kunne jeg for alt i verden aldrig undvære mit barn.

knus herfra

Anmeld

25. oktober 2010

Mi

Man må gerne smide moderskabet ud af vinduet, bare man ikke smider med børnene.

Bare en spøg.

Da mine tvillinger var små og jeg gik hjemme ved dem endnu, sad min mand og mig en dag og så ned i deres seng da de sov. Min mand sagde at de da var små engle. Jeg kan huske at jeg kiggede alvorligt på ham og sagde at nej det var de ikke. De var små djælve som bare sov!

Marianne

www.stjerneleg.dk

Anmeld

25. oktober 2010

Tulle28

1. Har du oplevet negative følelser over for dit barn - for eksempel været irriteret på eller træt af dit barn? Har du haft lyst til at levere barnet tilbage til barselsgangen eller til at "smide det ud af vinduet"?  JA! Mange gange Mest når der er en "tiger på spring" og vi deraf har mange skrigeture om dagen - så kan jeg altså godt tage mig selv i at drømme mig tilbage til tiden før jeg fik barn.
  2. Er det ok at blive træt af sit barn, eller er man en dårlig mor, hvis man ikke er opfyldt med kærlige følelser, lige meget hvor store prøver vores børn sætter os på?  Det synes jeg er helt OK og vel meget naturligt - vi bliver jo også trætte af vores partner, forældre, familie og veninder. Det kan ikke undgås, uanset mængden af kærlighed.
  3. Har det været let at vænne sig til det nye liv som hjemmegående husmor på barsel? Ja og nej. Jeg nyder det, men det er til dels også fordi jeg har mange mennesker at omgås. Hvis jeg var alene med min datter hver eneste dag, ville jeg måske nok ikke nyde det helt så meget - jeg elsker hende, men jeg har et stort behov for at være sammen med voksne mennesker også.
  4. Har du oplevet at savne dit gamle liv, før du blev mor?  Ind imellem.
  5. Er det ok at blive træt af at være mor, bare en gang imellem? Ja.
  6. Andet?

Anmeld

25. oktober 2010

Valle81

Karoline skriver:

At blive mor er vidunderligt, men kan også være en kæmpe bombe under éns velbefindende.

Til en bog om moderskab vil jeg gerne høre lidt om dine erfaringer med dét at blive træt af sit barn:

1. Har du oplevet negative følelser over for dit barn - for eksempel været irriteret på eller træt af dit barn? Har du haft lyst til at levere barnet tilbage til barselsgangen eller til at "smide det ud af vinduet"? 
  2. Er det ok at blive træt af sit barn, eller er man en dårlig mor, hvis man ikke er opfyldt med kærlige følelser, lige meget hvor store prøver vores børn sætter os på? 
  3. Har det været let at vænne sig til det nye liv som hjemmegående husmor på barsel?
  4. Har du oplevet at savne dit gamle liv, før du blev mor? 
  5. Er det ok at blive træt af at være mor, bare en gang imellem?
  6. Andet?

Du må også meget gerne skrive til mig i en privat besked.

På forhånd tak!

Bedste hilsner

Karoline

He he, ja det har jeg da. Når jeg har tømt alle muligheder for at få mit barn til at holde op med at græde - eller til at sove eller bare til at være tilfreds osv. Når jeg har ramt muren af træthed og der er sikkert mange andre eksempler:0)

1. Er det ok at blive træt af sit barn, eller er man en dårlig mor, hvis man ikke er opfyldt med kærlige følelser, lige meget hvor store prøver vores børn sætter os på? 

Ja selvfølgelig er det da ok, vi er alle jo kun mennesker af kæd, blod og væld af følelser, og nej man er bestemt ikke en dårlig mor. Og når man når dertil at man bliver træt af sit barn, så er det jo i hvad - 5 minutter - så smiler barnet og alt er glemt:0)

1. Har det været let at vænne sig til det nye liv som hjemmegående husmor på barsel?

Ja det synes jeg faktisk, jeg nød og nyder hvert et øjeblik, synes det er så fedt med alt den tid. Glædede mig ikke til at skulle tilbage på arbejde og her anden gang synes jeg tiden går alt alt for stærkt.

1. Har du oplevet at savne dit gamle liv, før du blev mor? 

Ja, men det er på punkter som - åhh hvor ville jeg gerne sove længe, sidde i nattøj en hel søndag og bare se film, ikke at skulle rydde legetøj op og vaske SÅ meget tøj:0) Så ja nogle gange:0) Men savner ikke gå i byen livet, ose ned ad gågaden osv:0)

1. Er det ok at blive træt af at være mor, bare en gang imellem?

ET STORT JA:0)

1. Andet

Mvh

Christina

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.