Gåsele - Overflødig sikkerhed?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

744 visninger
8 svar
0 synes godt om
25. oktober 2010

metted

Vi diskuterede i weekenden i vores mødre gruppe om brugen af gåsele til børnene.

Nogle har brugt det som en nødvendighed, da deres børn utrolilgt aktive andre som en ekstra sikkerhed.

Bruger eller har i brugt gåsele til jeres børn?

hvad med bedsteforældre eller dagpleje/vuggestue?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. oktober 2010

Thalia

metted skriver:

Vi diskuterede i weekenden i vores mødre gruppe om brugen af gåsele til børnene.

Nogle har brugt det som en nødvendighed, da deres børn utrolilgt aktive andre som en ekstra sikkerhed.

Jeg bruger ikke gåsele til mine børn. Det minder mig lidt for meget om at lufte en hund.

Jeg lærer mine børn at holde i hånden, og kan de ikke det må de sidde i slyngen når vi går i trafikken.

Anmeld

25. oktober 2010

Mi

Vi havde ung pige da vores tvillingepiger var mellem 1 og 3 år, og når hun skulle gå med dem ved en bestemt meget befærdet vej brugte hun dem. Hun kaldte dem kaninseler . Det var simpelthen nødvendigt, da vores piger var nogle krudtugler som ikke bare gik pænt ved barnevognene.

Men nej, ellers ville jeg aldrig bruge dem. Ikke hvis jeg kunne have dem i hånden eller hvis de ikke ligefrem kunne komme meget voldsom til skade uden.

Marianne

www.stjerneleg.dk

Anmeld

25. oktober 2010

JulieE

metted skriver:

Jeg har haft en gå sele til mine unger. Ikke til brug i trafikken, men derimod til brug når vi har været på ture i naturen, hvor jeg gerne ville have lidt styr på dem og hvor de stadig skulle have mulighed for at undersøge ting på deres vej, f,eks på stranden

Jeg ville personligt ikke bryde mig om på en længere gå tur at kulle gå med den en arm styrakt direkte op i luften, som små børn gør, når de skal holde en voksen i hånden. Derfor har vi kortvarigt brugt selen

Anmeld

25. oktober 2010

Tulle28

Nu er vi slet ikke kommet dertil endnu, men jeg vil ikke afvise at min datter får en gå-sele på ind imellem - afhængig af, hvor "vild" hun bliver og hvor turen går hen.

Den med bedsteforældrene har jeg allerede tænkt på, min kæreste jeg kom nemlig til at tale om forleden at alle (mange) ulykker sker når bedsteforældrene har ungerne, og om den ulykke for et par år siden, hvor en lille dreng var ude og gå tur med sin bedstefar og i et uopmærksomt sekund gik han ud på vejen og blev kørt over og dræbt. Det ville jo have været undgået hvis han havde haft sele på. Om det er at være overpylret ved jeg ikke...

Anmeld

25. oktober 2010

A.

jeg må idrømme at jeg har ændret min mening lidt omkring det har altid sagt at jeg har et barn og ikke en hund indtil min dreng ikke blev væk fra mig i en butik  og det var kun 2 sek og så var han væk så jeg tro at den næste skal ha´gåsele

Anmeld

25. oktober 2010

roenlund

Jeg har en bekendt som bruger sin hver gang hun skal ud at rejse i lufthavnen.... det kan jeg godt følge, 3 børn og bagage det kan man jo ikke med to hænder hvis en vælger at løbe sin vej....

Anmeld

25. oktober 2010

Kats

JulieE skriver:

Jeg har haft en gå sele til mine unger. Ikke til brug i trafikken, men derimod til brug når vi har været på ture i naturen, hvor jeg gerne ville have lidt styr på dem og hvor de stadig skulle have mulighed for at undersøge ting på deres vej, f,eks på stranden

Jeg ville personligt ikke bryde mig om på en længere gå tur at kulle gå med den en arm styrakt direkte op i luften, som små børn gør, når de skal holde en voksen i hånden. Derfor har vi kortvarigt brugt selen

Rigtig god pointe...

Tror også, at jeg kunne overveje sele i nogle situationer... alt efter hvor vi skulle gå, hvor langt og hvad jeg ellers skulle "styre samtidigt". Vi rejser en del, så tænker klart at det er fornuftigt i lufthavnen!

Anmeld

25. oktober 2010

metted

Jeg har benyttet gåsele for at give ham større frihed, så han ikke skal holde i hånden og derved gå med armene oppe. Selen er en godt redskab som forhindrede at han lige smuttede fra mig i butikker eller i lufthavne eller bare på fortorvet selv en cykel på cykelstien kan forvolde skade på en lille kåd dreng.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.