Skal jeg være bekymret? eller er det helt normalt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

679 visninger
12 svar
0 synes godt om
25. oktober 2010

FruEllingsen

Havde lige fat i målebåndet, og ville måle Marcus i dag.

Han er kun vokset 1 cm på den sidste 1½ måned!?!?  målte efter et par gange for at være sikker....

Er det normalt at de pludselig står stille så længe????

Eller skal jeg bekymre mig?????

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. oktober 2010

Miss Tina

Det er helt normalt at der kommer en lille pause.

Lige pludselig siger det hop-hop og så er de 2 meter

Anmeld

25. oktober 2010

Mette.

Drømmer skriver:

Han er kun vokset 1 cm på den sidste 1½ måned!?!?  målte efter et par gange for at være sikker....

Bare rolig. Emilie voksede også kun 1 cm på 2 måneder og pludselig over den sidste måned er hun vokset 5 cm, så det kan sagtens komme i ryk.

Anmeld

25. oktober 2010

SussieThyssen

Drømmer skriver:

Gødmorgen søde ven
Nu ved jeg jo ikke lige hvor gammel Marcus er, men det er normalt at småbørn når de nærmer sig et-årsalderen at de begynder at drosle ned i voksningen, og så skal de vokse ca 10 cm om året i gennemsnit indtil de igen får et ordentligt gang voksning når de nærmer sig puperteten.

Børn vokser også meget i ryk, de kan stå stille i nogle måneder, for så pludseligt på det nærmeste vokse foran øjnene på en.
Men er du bekymret, så snak med sundhedsplejersken.

Du skal også være klar over, at børn kun vokser om natten, det er derfor mange børn lider af vokseværk, især om aftenen og natten, og ligefrem kan vågne grædende op og have frygteligt ondt i forskellige knogler, de kan nemlig vokse helt op til 1,5 cm på en nat, så der er ikke noget at sige til at det kan gøre ondt.
man må gerne afhjælpe smerterne med panodil, for der er ingen mening i at de har ondt, og de sover også mere uroligt og er uoplagte og irritable i de perioder, de vokser.

Kærligst
Sussie

Anmeld

25. oktober 2010

FruEllingsen

SussieThyssen skriver:

Gødmorgen søde ven
Nu ved jeg jo ikke lige hvor gammel Marcus er, men det er normalt at småbørn når de nærmer sig et-årsalderen at de begynder at drosle ned i voksningen, og så skal de vokse ca 10 cm om året i gennemsnit indtil de igen får et ordentligt gang voksning når de nærmer sig puperteten.

Børn vokser også meget i ryk, de kan stå stille i nogle måneder, for så pludseligt på det nærmeste vokse foran øjnene på en.
Men er du bekymret, så snak med sundhedsplejersken.

Du skal også være klar over, at børn kun vokser om natten, det er derfor mange børn lider af vokseværk, især om aftenen og natten, og ligefrem kan vågne grædende op og have frygteligt ondt i forskellige knogler, de kan nemlig vokse helt op til 1,5 cm på en nat, så der er ikke noget at sige til at det kan gøre ondt.
man må gerne afhjælpe smerterne med panodil, for der er ingen mening i at de har ondt, og de sover også mere uroligt og er uoplagte og irritable i de perioder, de vokser.

Kærligst
Sussie

Tak for dit svar Det var rigtig godt

Han er 6 mdr. nu.  men du har nok ret.. det kommer sikkert lige pludselig. hihi....

Man kan nok bare bekymre sig lidt for meget nogle gange.. men så er det jo godt man har jer her inde

Anmeld

25. oktober 2010

FruEllingsen

Mette. skriver:

Bare rolig. Emilie voksede også kun 1 cm på 2 måneder og pludselig over den sidste måned er hun vokset 5 cm, så det kan sagtens komme i ryk.

Godt at høre

Anmeld

25. oktober 2010

Mira0911

Det er meget normalt der kommer en lille pause hvor der ikke rigtigt sker noget...

Anmeld

25. oktober 2010

SussieThyssen

Drømmer skriver:

Tak for dit svar Det var rigtig godt

Han er 6 mdr. nu.  men du har nok ret.. det kommer sikkert lige pludselig. hihi....

Man kan nok bare bekymre sig lidt for meget nogle gange.. men så er det jo godt man har jer her inde

Ja, det er skønt, at der er fællesskabet herinde.
Ha' en rigtig dejlig dag.

Anmeld

25. oktober 2010

klmf

Tror heller ikke Oliver er vokset synderligt meget de sidste 2-3 mdr, han passer det samme tøj næsten på samme måde... Mener det er helt normalt med stille perioder og så lige pludselig tager de et spring

Anmeld

25. oktober 2010

Mor til Frederic og Freya

Ingen bekymring...

Helt normalt de vokser i ryk. Frederic kunne vokse 7 cm på 1 mdr og stå stille i vægt - næste mdr vokse 1 cm og tage flere hundred gram på.

Fik at vide de også kan gå lidt i stå hvis der sker for meget nyt, som opstart i dp/ vu mm. 

Så mon ikke han har brugt sit krudt på at opdage den nye verden, nu hvor han har fået briller og derved har fået en masse nyt at bearbejde?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.