Er der en sygeplejerske der gider svare på et par spørgsmål?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

605 visninger
6 svar
0 synes godt om
25. oktober 2010

Hansen97

Hej

Jeg har fået rettet min storetå (brækket og sat skinne i), samt høvlet lidt af en knyst på min højre fod d. 12.10... jeg fik sting ud i fredags og det er jo ikke helt lukket endnu, arret.

Hvornår kan man regne med det og hvad skal man passe på?? Og skal det være pakket ind eller er det ligemeget?? Og hvornår kan jeg gå på arbejde igen?? Jeg har et kontorjob.

Mange spørgsmål som jeg vælger at smide herinde da jeg ikke syntes de er så kritiske at jeg ville forstyrre min læge med det...

Håber nogen gider give sig tid til at svare...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. oktober 2010

Amso

Det kan da være kritisk nok at få behandlet sin tå forkert for tidligt..??  Kontakt endelig din læge, det er det de er der for..!! Måske han endda lige vil kigge på den?

Anmeld

25. oktober 2010

Hansen97

Altså var jo ved læge i fredags og få fjernet sting.. hun sagde det var meget normalt det ikke var helt lukket nu, men det inderste er groet sammen...

Derfor jeg lige smider den herinde...

Anmeld

25. oktober 2010

Miss Tina

Kontakt lægen.

Der er en "regl" om at åbne sår høre til hjemme, der er dog stadig personer der vælger at gå på arb. Men husk at der hurtigt kommer baktusser i sår og de behøver ik at være meget åbne før skaden kan ske.

Anmeld

25. oktober 2010

Amso

112233 skriver:

Altså var jo ved læge i fredags og få fjernet sting.. hun sagde det var meget normalt det ikke var helt lukket nu, men det inderste er groet sammen...

Derfor jeg lige smider den herinde...

har ikke selv fået fjernet stig før, så det troede jeg man fik gjort på sygehuset  Hehe..

Men der er vel ikke andet for end at ringe til lægen igen, og sige du ikke fik fat i, hvordan og hvorledes du skulle håntere tåen fra nu af.. Det er vel det lægerne har telefontiderne til

Anmeld

25. oktober 2010

Hansen97

Amso skriver:

har ikke selv fået fjernet stig før, så det troede jeg man fik gjort på sygehuset  Hehe..

Men der er vel ikke andet for end at ringe til lægen igen, og sige du ikke fik fat i, hvordan og hvorledes du skulle håntere tåen fra nu af.. Det er vel det lægerne har telefontiderne til

Hi hi.. ja rigtigt..

Har lige snakket med hende og hun mener jeg lige skal give det et par dage mere inden jeg går på arbejde så infektionsrisikoen er væk eller i hvert fald minimeret.. til den tid skulle det gerne være lukket...

Tak for svar

Anmeld

25. oktober 2010

Amso

112233 skriver:

Hi hi.. ja rigtigt..

Har lige snakket med hende og hun mener jeg lige skal give det et par dage mere inden jeg går på arbejde så infektionsrisikoen er væk eller i hvert fald minimeret.. til den tid skulle det gerne være lukket...

Tak for svar

Ja velbekommen.. Selv om jeg jo ikke er sygeplejerske.. hehe

HAr bare selv lige haft brækket foden, og fik ikke en klap af vide af sygehuset. Så jeg måtte ringe og ringe rundt indtil jeg fik svar.. Og fandt da så ud af, langt om længe at jeg under ingen omstændigheder måtte arbejde i 2 uger efter jeg havde fået skinnen af, da den skulle genoptrænes.. Da jeg i mit arbejde går rundt næsten hele arbejdsdagen.. ( de fatter bjælle nogen af dem, og tror man ved alt selv?? men hvorfra. haha )

Hvilket de bare havde glemt at fortælle.. Så har ikke meget tiltro til læger og div. ikke med dårlig information i hvert fald..!!. hehe

Men pøj pøj med tåen..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.