Skråstole -

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

801 visninger
8 svar
0 synes godt om
24. oktober 2010

mom <3

Har været ude at købe en skråstol, men overvejer da nu at bytte den igen, da jeg efterfølgende fundet ud af, at det ikke er godt for nakke og ryg....

Om brug af skråstole og varighed kan man sige:

• Et lille barn, der ikke kan trille fra mave til ryg, bør max sidde i stolen 2 x 10 minutter dagligt.
  • Et barn på 2-3 mdr. som er aktiv og i bevægelse, kan sidde lidt længere
  • Et barn der kan sidde selv, skal ikke længere sidde i skråstol.

Altså baby skal i hvert fald ikke sidde i den, andet end når baby skal mades.... Men tænker nu at, det nok er klogere helt at droppe den igen!!!?????

Knus fra en førstegangs mor - som hele tiden bliver lidt klogere og lidt mere bekymret

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. oktober 2010

Moldemine

Vi har været rigtig glade for vores skråstol, da den har en liggefunktion så babyen kan ligge helt ned, og man kan også sætte den op i siddestilling. vi har brugt vores meget, og næste gang vi skal have en lille, vil jeg bruge stolen igen
Jeg ville beholde den

Anmeld

25. oktober 2010

Frk. Himmelblå

mille:) skriver:

Har været ude at købe en skråstol, men overvejer da nu at bytte den igen, da jeg efterfølgende fundet ud af, at det ikke er godt for nakke og ryg....

• Et lille barn, der ikke kan trille fra mave til ryg, bør max sidde i stolen 2 x 10 minutter dagligt.

Altså baby skal i hvert fald ikke sidde i den, andet end når baby skal mades.... Men tænker nu at, det nok er klogere helt at droppe den igen!!!?????

Knus fra en førstegangs mor - som hele tiden bliver lidt klogere og lidt mere bekymret

En skråstol er god at have. Og du kan sagtens holde dig under de 2x18 min. Der gik dage imellem min datter overhovedet sad i sin, men hold op, hvor var den god, når jeg fx skulle i bad, og så kunne hun sidde og "nyde showet"  . Jeg startede hende også op på skemad i skråstol, da de jo ikke må sidde i højstol før 6mdr.

Den er god at have, og JA, du skal selvfølgelig bruge den med måde, og ALDRIG som babysitter.

Desuden kan baby jo også bruge den lidt endnu, når ryggen ER blevet stærk ved 6 mdrs alderen... (Min datter kunne "desværre" bare kravle ud af den ret tidligt).

Jeg anbefaler Babybjörns stol. Kan også klappes sammen, så den ikke fylder. Super lækker.

Anmeld

25. oktober 2010

maria_wlt

Vi brugte ikke vores ret meget.. Netop fordi jeg ikke vil ha ham til at sidde der mere end det de foreslår..

2x10 min kan ikke redde meget af min dag

Anmeld

25. oktober 2010

Malene84

Vi har haft skråstole til vores... de sidder der også mere end de må... og er vildt aktive i den!!! De spaker den selv igang og griner når der er knald på! Vores sp har sprugt hvad det er vi gør, da de begge har en vildt stærk ryg (så det med at skråstole skulle ødelægge eller underudvikle ryggen - passer ikke herhjemme)!!!

jeg bruger den tit når jeg skal have tid til bad, mad eller andet. Og jeg vil på ingen måde undvære den... faktisk ved jeg ikke helt, hvad jeg skal gøre når de ikke længere kan sidde i den. For det er også rart at vide, at de er spændt fast og ikke kan komme til skade fx. når man er i bad.

(men igen... jeg holder mig ikke til særlig meget der står i bøgerne)

Anmeld

25. oktober 2010

Vidunderligeunger

Alt med måde Man skal passe på med at blive alt for pyldret. Ja det er vores små pus, som der gælder, men jeg er sikker på, at hvis din baby sidder 2x10 minutter om dagen, så gør det slet ingen ting Alberte sad nogen gange i hendes en 20 minutters tid, hvis jeg skulle støvsuge e.l. og hun ikke ville være på gulvet. Vi har også brugt den da hun var mindre (hun er 5 mdr nu) hvis jeg skulle lave mad, og gerne ville have så  jeg kunne se hende.

nu bruger jeg den når hun skal have sin grød - og den har været uundværlig så behold du den og tag alt du læser med en gram salt.

KNUS!

Anmeld

25. oktober 2010

Miss Tina

Min dag ville ik ha fungeret uden, men her var den lille herre heller ik meget for at ligge på legtæppet. Så det var en god "barnepige" når begge hænder skulle i brug hos moar.

Den jeg brugte kunne ligge og vippe med masser af legetøj, et stort hit her. Herren blev sur når tiden var gået og moars hænder igen var frie.

Anmeld

25. oktober 2010

Vidunderligeunger

Malouis skriver:

Vi har været rigtig glade for vores skråstol, da den har en liggefunktion så babyen kan ligge helt ned, og man kan også sætte den op i siddestilling. vi har brugt vores meget, og næste gang vi skal have en lille, vil jeg bruge stolen igen
Jeg ville beholde den

ja det er smart med liggefunkt. det brugte jeg også meget hvis jeg stod og lavede mad ex. og hun faldt i søvn - så lagde jeg bare ryggen ned

Anmeld

25. oktober 2010

mom <3

HEJ ALLE:
Tusind tak for gode og brugbare svar!!
 Det er jo det der er så skønt ved denne side… at dele erfaringer!!

Malouis:
lyder rigtig smart med liggefunktionen !

Septemberbaby:
ja, tænkte netop at bruge den, når man skulle have 5 minutter til at suse under bruseren - og så kan baby stå foran så vi kan se hinanden  Min mor, sagde det samme med skemad - altså at det var lidt nemmere at styre når baby sad i stolen i stedet for på skødet.

Maria_wt:
lige præcis tidsanbefalingerne gjorde, at jeg kom til at tvivle på om det var et rigtigt køb… for som du siger, det er virkeligt ikke meget … men tænker, at jeg vil ”købe tid fri” til at kunne suse under bruseren, imens jeg kan se baby lige foran mig! Men spørgsmålet er så om det er det værd?!

Malene84:
Jeg ved med mig selv, at jeg ville holde mig til tidsanbefalingerne… jeg tør ikke andet!  Men kan godt høre, at det lyder som om dine små, holder fest når de sidder i stolen

Blyviol:
Du har sikkert ret, med hensyn til, at man kan blive for pylret  - men vil være så ked af at gøre noget forkert. Men de 2 x 10 min dagligt har jo ok!  

Miss Tina:
tænker bare at ”tiden hurtigt går” hvis man lige bruger den til en masse småaktiviteter - så jeg tror jeg vil holde det til at bruge den ved bad og mad

Igen tusind tak for svar - det er rigtig brugbart!!!
God mandag til jer alle!!!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.