Ferie med barn på 8 måneder?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

487 visninger
7 svar
0 synes godt om
24. oktober 2010

LMM

Hej hej

Vi skal på ferie, her sidst i november juhuu, min søn er ca 8½ månede der! nogen der har prøvet at rejse med sådan en bette en! har en masse spørgsmål

-Hvad gjorde I i flyveren?

-Hvad gjorde I med mad til den bette (flaske)?

-hvad gjorde I med hensyn til varmen?

-hvad gjorde i om aftenen? puttede i den bette og gik selv i seng tidlig eller puttede i ham i barnevogn/klapvogn og tog ham med ud og spise?

-hvad pakkede I?

Håber der er nogen der kan hjælpe mig lidt på vej

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. oktober 2010

Thalia

Flyveturen er en udfordring uanset hvad. Nogle børn sover fra den, andre skriger hele vejen. Pak lidt legetøj, medbring en flaske (du skal regne med at smage på flasken i security så de kan se det ikke er farligt), og tag et tæppe eller noget med hvis nu det rent faktisk lykkedes at få ro.

Medbring erstatning hjemmefra. Brikker er at foretrække da man ikke altid kan drikke vandet i vandhanerne i de varme lande, og vand på flasker kan godt blive lidt omstændigt. - man kan købe erstatning alle steder, men hvis jeres baby er vandt til et dansk mærke er der ingen grund til at smadre fordøjelsen bare fordi man ikke gider slæbe MME med

Man kan købe pampers alle steder så bleer behøver i ikke tage med.

Varmen ER hård for sådan en lille en, så tag nogle gode bøger med og regn med at i skal sidde inde på hotellet når middagssolen bager værst. Skygge alene er ikke nok, så man kan ikke bare sidde under parasollen.

Personligt gider jeg ikke have baby med på restaurant, man ved aldrig om man får ro til at spise, eller om man kan have vognen med ind. Sørg hellere for at bruge lidt ekstra penge på at jeres hotel er lækkert nok til at i gider være der. Fx med en lækker balkon med udsigt, hvor i kan sidde og spise/drikke rødvin/ snakke/ spille brætspil osv. mens baby sover.

Jeg pakker altid så lidt som muligt. Der er rigeligt at holde styr på når man rejser med en lille, så jeg vil hellere skylle et par bodyer op på badeværelset end slæbe for mange ting med. Pak underholdning til hotellet til dig og manden. Brætspil, bøger o.lign. Og husk solcremen

Anmeld

24. oktober 2010

LMM

Thalia skriver:

Flyveturen er en udfordring uanset hvad. Nogle børn sover fra den, andre skriger hele vejen. Pak lidt legetøj, medbring en flaske (du skal regne med at smage på flasken i security så de kan se det ikke er farligt), og tag et tæppe eller noget med hvis nu det rent faktisk lykkedes at få ro.

Medbring erstatning hjemmefra. Brikker er at foretrække da man ikke altid kan drikke vandet i vandhanerne i de varme lande, og vand på flasker kan godt blive lidt omstændigt. - man kan købe erstatning alle steder, men hvis jeres baby er vandt til et dansk mærke er der ingen grund til at smadre fordøjelsen bare fordi man ikke gider slæbe MME med

Man kan købe pampers alle steder så bleer behøver i ikke tage med.

Varmen ER hård for sådan en lille en, så tag nogle gode bøger med og regn med at i skal sidde inde på hotellet når middagssolen bager værst. Skygge alene er ikke nok, så man kan ikke bare sidde under parasollen.

Personligt gider jeg ikke have baby med på restaurant, man ved aldrig om man får ro til at spise, eller om man kan have vognen med ind. Sørg hellere for at bruge lidt ekstra penge på at jeres hotel er lækkert nok til at i gider være der. Fx med en lækker balkon med udsigt, hvor i kan sidde og spise/drikke rødvin/ snakke/ spille brætspil osv. mens baby sover.

Jeg pakker altid så lidt som muligt. Der er rigeligt at holde styr på når man rejser med en lille, så jeg vil hellere skylle et par bodyer op på badeværelset end slæbe for mange ting med. Pak underholdning til hotellet til dig og manden. Brætspil, bøger o.lign. Og husk solcremen

Hej

tak for dit svar, vi har bestilt med alt incl så det er jo nemt! godt råd med at købe brikker med mælk

Anmeld

24. oktober 2010

Thalia

LMM skriver:

Hej

tak for dit svar, vi har bestilt med alt incl så det er jo nemt! godt råd med at købe brikker med mælk

Husk at du ikke kan have brikkerne med i håndbagagen altid. De skal i kufferten og så skal du kun pakke det mælk du kommer til at bruge på selve flyveturen...

Anmeld

24. oktober 2010

Mumto3

HUSK at trykudligne babys øre!!! De børn der skriger på hele flyveturen er somregel dem der ikke har fået trykudlignet (selvfølgelig holder kolikbørn ikke pludselig op med at græde bare fordi de kommer ind i flyveren, så der kan være andre årsager!) men det er super vigtigt. Det bedste er at amme/give flaske.

Husk det tager ca. 10-15 min fra flyvet slipper landjorden til I har nået jeres højde i luften. Baby skal IKKE have noget før piloten siger: *Crew ready for take-off* i flyveren. Hvis de får noget før, kan de som regel ikke spise hele tiden mens i stiger i højderne.

husk også at tryk-udligne når i skal lande!

Anmeld

24. oktober 2010

LMM

Mumto3 skriver:

HUSK at trykudligne babys øre!!! De børn der skriger på hele flyveturen er somregel dem der ikke har fået trykudlignet (selvfølgelig holder kolikbørn ikke pludselig op med at græde bare fordi de kommer ind i flyveren, så der kan være andre årsager!) men det er super vigtigt. Det bedste er at amme/give flaske.

Husk det tager ca. 10-15 min fra flyvet slipper landjorden til I har nået jeres højde i luften. Baby skal IKKE have noget før piloten siger: *Crew ready for take-off* i flyveren. Hvis de får noget før, kan de som regel ikke spise hele tiden mens i stiger i højderne.

husk også at tryk-udligne når i skal lande!

Må man godt have to flasker med eller skal man bare tage pulver med og så bede og kogt vand?? eller hvordan??

Anmeld

24. oktober 2010

Mumto3

De kan 'varme' flaksen, forstået på den måde at de har noget næsten kogende vand, som de putter flasken ned i. De første mange gange vi var ude og flyve, tænkte jeg at det måtte være en undtagelse, snarere end regelen, at de varmer flasker på den måde, men nu tror jeg snart jeg har prøvet det i mere end 10 forskellige fly. meget mærkelig faktisk.

Når de har været små har jeg mest bare ammet, og når de var større ahr jeg givet dem mad (altså varmt mad, der var lunet på den der 'ned i varmt vand' måde. ) jeg har så bare købt færdig mad på glas, så er det hele glasset de putter ned i vandet.

Anmeld

24. oktober 2010

Mumto3

nå, ja du spurgte om du kunne få kogt vand, og ja det kan du. Du kan få det vand de bruger til at lave te på. Men det har nok ikke kogt ved 100grader. (vand kan jo ikke koge ved 100grader når man flyver i luften pga trykket)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.