Julen..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

886 visninger
10 svar
0 synes godt om
24. oktober 2010

hc=k

Hvordan gør i i Juletiden??
Jeg har aldrig været den store juler, men jeg har bestemt mig at jeg virkelig skal jule fra nu af, for jeg vil rigtig gerne have at min søn kan komme til at elske julen.
Jeg vil gerne pynte op hjemme med alt muligt.
Der skal også være kalendergaver.
Og vi skal bage, klippe klistre og alt hvad der ellers er hehe.

Hvad gør i??
Og hvornår startet i??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. oktober 2010

Alexis - i den virtuelle verden!

hc=k skriver:

Jeg har aldrig været den store juler, men jeg har bestemt mig at jeg virkelig skal jule fra nu af, for jeg vil rigtig gerne have at min søn kan komme til at elske julen.

Hvad gør i??
Og hvornår startet i??

Jeg elsker hyggen omkring Jul, dog ikke gaveræset.

Plejer at starte langsomt ud, gerne i midten af november med kagebagning. Plejer at holde en dag hvor jeg bager med en veninde og en dag hvor jeg laver julemad eller bagning med min bror og hans kone.

Julepynt springer jeg ud i omkring 1/12.  Og så nyder jeg at lave julekort til de nærmeste, hvis der er tid til det.

Anmeld

24. oktober 2010

Stumpen

Jamen i år starter vi lørdag den 20 med at binde adventskrans sammen med min mor..

Lørdagen efter er vi i skoven med min svigerfamilie for at finde ting til juledekorationer, som vi så tager hjem til mine svigerofrældre og laver..

1.søndag i advent pyntes der til jul

I løbet af dec. laver vi pebernødder, julekonfekt, gurilanter..

Sidste år tog den store og jeg på juletur til Herning, hvor vi spiste på jensens og så på de små opstillede julebutikker  bagefter -det skal gøres til en tradition (en dag til hver barn)

Juletræet plejer jeg at pynte juletræ (tradition hjemmefrea) men tror det bliver udvidet til 4- søndag i advent...

Den 23. dec spises der risengrød

Den 24. skal vi i kirke og julehygge... I år holder vi jul her med alt hvad det tilhører for mit vedkommende..

1.juledag er HELLIG for vores vedkommende, det har den været siden vi fik barn, hvilket betyder at vi er hjemme og får ingen på besøg, men kun bruger tiden på at lege med gårsdagens julegaver..

Vi er så ikke rigtig på nogen julebesøg, da min familie ikke rigtig holde rnoget og kærstens familie altid er i Norge...

Har du spørgsmål så skriver du bare

Anja -julemenneske...

Anmeld

24. oktober 2010

Sofia

Jeg sidder altid med eksamen til op over begge ører i julen, da der både er eksaminer i december og januar, så juleferie har jeg ikke holdt de sidste 4 år og kommer heller ikke rigtigt til det i år desværre. Synes som regel ikke jeg har det store overskud til at "jule" i december, når jeg skal læse hele tiden og i år skal vi også flytte i december, så der bliver meget at se til. Men julegaverne dem køber jeg i november, så det er på plads. Kan godt lide at hygge mig med det, så det tager jeg mig god tid til i november. Min mor plejer at lave en adventskrans til os, og sidste år fik jeg Nissebanden på Grønland af min kæreste på dvd, så den skal jeg helt sikkert se i år. Elsker den, selvom jeg nok ikke lige tilhører den aldersgruppe den er beregnet til Vi pynter altid lidt op i lejligheden, og jeg sender julekort til mine nærmeste. Når lille bebs kommer til verden, tror jeg vi vil gå mere op i julen, også fordi jeg til den tid ikke har flere eksaminer og derfor kan holde ferie mellem jul og nytår! Men ihhh hvor jeg bare eeeelsker jul!! 

Anmeld

24. oktober 2010

Svei

hc=k skriver:

Hvad gør i??
Og hvornår startet i??

Mine dreng pynter op d.1 og jeg bliver SÅÅÅÅÅ overrasket...de får lov at pynte som de vil, julen er for børnene og så siger det ikke mig noget... vi laver konfekt men bager ikke, fælder juletræ og har pakkekalender og så er den ikke så meget længere...i år skal jeg på arbejde juleaften og tager nok min store søn med.

Anmeld

24. oktober 2010

mullesmith2

1. søndag i advent er jo storebagedag, så bager vi til hele julen en masse vaniliekranse, jødekager og laver kransekagekonfekt, og ofte sniger der sig en eller anden ny småkageopskrift ind vi også skal prøve. Og så laver vi selvfølgelig almindelig konfekt med nougat og marcipan og diverse pynt med chokolade og nødder. Ellers er der bare hygge med æbleskiver hver søndag og når man lyster hehe. Ellers for det hele ikke skal blive for usundt så en god gåtur i skoven og lede efter nisser!!! hvis der er nogen hehe de små syntes jo det er spændende at tro der er nogen derude et sted.  og så selvfølgelig en kalendergave hver morgen når man vågner, min lagde altid under mit lille juletræ med lys i jeg havde på værelset, så hver morgen var det bare spændende at vågne op til. Det husker jeg fra min barndom. Nøøj jeg glæder mig til at jule...

Anmeld

24. oktober 2010

saxa

Vi juler meget.. Eeeelsker julen især efter vi har fået børn (bare ikke for meget julepynt) Vi laver advents- og juledekorationer i weekenden op til 1.søndag i advent.. Efter vi har lavet alle dekorationerne spiser vi æbleskiver mm..

Og der bliver pyntet op herhjemme d.1.dec.. Af julepynt har vi kun nogle få nisser, julekugler, julelys og dekorationer.. Er slet ikke til en overpyntet stue, eller kravlenisser.. Juletræet bliver hentet hjem weekenden inden juleaften og bliver pyntet samme dag - Yasmin hjælper selvfølgelig.. Har også altid lavet konfekt.. Og det skal vi også i år. 

Sidste år bagte jeg en del småkager med Yasmin (som især svigerfar var vild med) Dem skal vi self bage igen i år... Småkager som Jødekager, pebernødder, vanillekranse og specier.. 

Anmeld

24. oktober 2010

Lone Jakobsen

åh jeg elsker bare julen....dog med smutveje. men her kommer "listen"

midt november: starter forsigtigt op med julebag. bager løs hele december

start december: den store kasse julepynt indtager huset. min mand hænger 100-200 flettede stjerner op i hele husets loft (køkken og wc-er undtaget) vi laver nissebyer, sætter nisser i hver en krog, sætter lyskæder på huset, og små kunstige juletræer foran huset.

børnene får adventsgaver hver søndag, vi har mange fødselsdage, så de også skal passes ind.

vi tager på juletræstur i starten af december, fælder vores juletræ og hygger i kulden.

jule-klippe-klistre, gør vi når vi får tid. vi har et bord i stuen som får lov til at flyde med ting og sager, og så går vil til og fra det som det passer os.

juledekorationer gør vi til gengæld slet ikke. ingen af os gider, så vi har valgt det fra, vi køber et stort kalenderlys hvert år, og en dejlig velduftende adventskrans fra det lokale supermarked

held og lykke med projekt jul, og husk at tage det hele roligt. lad være med at stresse.... det bliver det ikke mere hyggeligt af.

Anmeld

24. oktober 2010

NinaNymannMadsen

det er første gang jeg nogen sinde skal holde jul selv, sidste år boede vi i en meget lille lejlighed asta var kun et halvt år.
vi hold jul ved kenneths søster. vi havde lidt pynt, et kalenderlys og en advendtskrans det var det.

iår skal vi omkring december måned, ned og shoppe julepynt så det gør noget, vi skal ha juletræ og rigtig pynte op og bage, hun er omkring halvanden når det er.
vi skal ha ha købt til kalendergaver til asta og måske en chokolade kalender til os hver.

ellers plejer vi at skal ind til min farmor i århus og lave konfekt, eller havergrynskugler, det er den 4 dec. i år vi skal det. og tror jeg skal høre mine forældre ad om de vil komme her en dag og bage med os da det er første gang vi selv skal. og min far har lovet at hjælpe til med maden til juleaften, da kenneth ikk kan overskue det hele selv og jeg kan ikk lave mad, dække op, rydde stuen og holde øje med asta mens jeg skal hjælpe ham i køkkenet, så nu da min far hjælper iår så kan kenneth også lige overskue at hjælpe lidt til ellers er min mor der.

det blev lidt langt sry

Anmeld

24. oktober 2010

SaNiNa

Iiih jeg elsker julen, men her bliver der ikke pyntet op før d. 4 december for jeg har fødselsdag d. 3 og syntes altså ikke min fødselsdag skal være jul.

Men vi laver altid kalenderlys og adventkrænds den første 1 avendt (med meget store lys da de er tændt hele tiden)        Vi tager altid ud og henter/fælder juletræ og pynter det dagen efter og der er altid slik på så det kan spises

juleaftensdag spiser vi morgenmad med den familie vi ikke skal holde jul ved (I år skal vi holde hjemme for allesammen)

I min mands familie har de I flere år ikke rigtig haft nogle tradtioner som at danse om juletræ og hygge med at åben gaver, men efter min første jul med dem måtte jeg have det lavet om for jeg kommer fra en familie hvor vi spiser til en 22 tiden og så danser vi om juletræ i lang tid og så åbner vi gaver hvor min søster og jeg deler gaverne ud på skift og man venter på gaver er pakket op og vist frem. det tager lang tid men det er rigtig rigtig hyggeligt og elsker den samvær og stemning der er under hele dagen.

Så jeg er bare en julepige

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.