Sne på jultræ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. oktober 2010

Mille83

Fines mor skriver:

Nu har jeg set hvordan man laver et juletræ i fondant, men hvad kan jeg mon bruge som sne?

Flormelis??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. oktober 2010

Fines mor

Zafir skriver:

Nåee ja, det kan jeg godt se

Har for lidt fritid, og med to små tøser, så kan det blive svært at få "enetid" ;-/ Hvis jeg finder mine ting frem, så vil de gerne være med, men de er jo over det hele - heletiden *G*

Anmeld

24. oktober 2010

Nemesis

Fines mor skriver:

Man laver selve formen, som en kegle og så klipper man ind i selve fondanten med en saks ;-) Sådan gør man hele vejen rundt og ned ;-) Jeg fandt det op you tube

det er da super smart og det kan selv jeg da vist klare! 1000 tak for fiffet.

:-) Sisse

Anmeld

24. oktober 2010

Fines mor

Mille83 skriver:

Flormelis??

Ja tænkte jeg også, men det skal jo helst sidde fast også???

Måske kan jeg pensle med vand, og så drysse???

Anmeld

24. oktober 2010

Fines mor

ladydan1 skriver:

det er da super smart og det kan selv jeg da vist klare! 1000 tak for fiffet.

I bunden af keglen stikker man en pind ind, så man har noget at holde med ;-) Det var nemt hihi

Anmeld

24. oktober 2010

Nemesis

Fines mor skriver:

I bunden af keglen stikker man en pind ind, så man har noget at holde med ;-) Det var nemt hihi

meget smart :-) 

Istedet for at pensle så kan du måske spraye vand/lim på og drysse med "sneen"?

Anmeld

24. oktober 2010

Fines mor

ladydan1 skriver:

meget smart :-) 

Istedet for at pensle så kan du måske spraye vand/lim på og drysse med "sneen"?

Å ja.... kunne jo lave den helt færdig, når jeg har den på pinden ;-) Det skal jo nok sigtes på, så det bliver fint hvidt.

Nogel forslag til hvordan jeg kan lave landskabet, der skal jo helst være lidt bakker :-)

Anmeld

24. oktober 2010

serinasmor

hejsa ... jeg har arbejdet på dancake for år tilbage ... og der dryssede( sigtede gennem en meget stor si) flormelis på julerouladerne efter chokoladen var stivnet og lige inden indpakning .... tænker at du bare kan drysse kagen lige inden servering .. øhhhh .. eller aflevering til kunden ??

og i et sne julelandskab skal der da enten være børn der kælker og leger med sne, nisser der gemmer sig bag træerne , eller et sødt lille hus med sne på taget og lys i vinduerne 

serinasmor 

sorry .. så lige du spurgte til hvordan der kan laves bakker og ikke hvad der skal være i et snelandskab my bad ... men hvad med at stoppe kage i en lille skål ( som man gør med de store runde buler a la bryster) eller alternativt ... bage rund kage i en rund glasskål .. de burde jo kunne holde til varmen

Anmeld

24. oktober 2010

Anasmor

Ang sne på træerne så damper du bare dit færdige træ super hurtigt ind over en gryde kogende vand, stikker den ned i en flamingo dummy og drysser flormelis gennem en sigte til du har fået det look du ønsker... men igen..HURTIG dampning.. træet må ikke blive vådt, kun ganske lidt fugtigt...

Anmeld

28. oktober 2010

Fines mor

Anasmor skriver:

Ang sne på træerne så damper du bare dit færdige træ super hurtigt ind over en gryde kogende vand, stikker den ned i en flamingo dummy og drysser flormelis gennem en sigte til du har fået det look du ønsker... men igen..HURTIG dampning.. træet må ikke blive vådt, kun ganske lidt fugtigt...

Mange tak, det lyder da super nemt ;-))))

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.