Til jer under uddannelse..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

487 visninger
9 svar
0 synes godt om
24. oktober 2010

Findusinde

Jeg sidder lige og tænker lidt en råkold søndag eftermiddag over mit ambitionsniveau på min uddannelse. Jeg læser til sosuassistent.

Jeg har en forventning om at jeg ikke bare skal gå igennem, men gå igennem med gode karakter. Det vil sige jeg kan godt nøjes med et 7 tal, men vil da helst højere op.. Da det betyder enormt meget for mig at jeg kan sende et karakterblad eller uddannelelses bevis afsted hvor der er gode karakter og hvor jeg ikke "bare" lige er bestået..

Men hvordan er jeres ambitionsniveau? 

Knus

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. oktober 2010

Dinna88

Jeg sidder lige og tænker lidt en råkold søndag eftermiddag over mit ambitionsniveau på min uddannelse. Jeg læser til sosuassistent.

Jeg har en forventning om at jeg ikke bare skal gå igennem, men gå igennem med gode karakter. Det vil sige jeg kan godt nøjes med et 7 tal, men vil da helst højere op.. Da det betyder enormt meget for mig at jeg kan sende et karakterblad eller uddannelelses bevis afsted hvor der er gode karakter og hvor jeg ikke "bare" lige er bestået..

Knus

Mit ambitionsniveau er efter fagene Jeg er sproglig, så 7 for mig i sproglige fag kan gøre mig lidt skuffet. Men jeg fik 02 i matematik og fysik i 1.g og 2.g i gym, og det var sgu fint Jeg er en af dem der accepterer at jeg ikke er lige god til alt, og derefter ligger mit fokus hvor jeg er god. Mit gennemsnit betyder ikke en sørens masse, da den der nu skal læse det kan se på de enkelte karakterer, og se hvor mine styrker og svagheder er. Dette gør så også, at jeg kan rette op på de dårligere karakterer med de gode - for enten er de dårlige eller gode, der er ikke så mange midt i mellem  

- Nu er jeg så heller ikke en af dem der skal bruge mit gennemsnit (jeg er på 3. år på STX) til så meget, da det er forholdvis lavt ved den uddannelse jeg vil have.

Men! Når jeg kommer på uni, så er forventningerne høje. Så skal det hele være  top.

Anmeld

24. oktober 2010

Kruse90

har det helt på samme måde
Jeg vil være stolt og glad når det skal vises

jeg ville også være tilfreds med 7, men selvfølgelig heslt højre

Anmeld

24. oktober 2010

A&F

Hej

Jeg læser til socialrådgiver, og jeg har det sådan, at jeg gerne vil gør det rigtig godt mht. opgaver og eksamener. Jeg stræber ikke efter 12 taller, men omkring de 7 og 10 er fint her.. Det er vigtigt for mig, at forstå det jeg laver, og kunne formidle den viden jeg får og klare mine eksamener godt, så jeg til sidst står med mit uddannelsesbevis i hånden.

Anmeld

24. oktober 2010

Findusinde

Ja, sådan 7-10 stykker vil være fint.. Jeg kan sagtens følge at i de fag man er stærk der ligger man sine styrker..

Jeg kom egentlig til at tænke på det i forbindelse med et gruppearbejde jeg havde på min uddannelse, der var ambitionsniveauet bare ikke den samme, så er det faktisk svært at arbejde sammen, når vi er nogle der vil gøre et godt stykke arbejde, og andre der bare laver det nødvendige.. Kan i følge mig?

Anmeld

24. oktober 2010

Dinna88

Findusinde skriver:

Ja, sådan 7-10 stykker vil være fint.. Jeg kan sagtens følge at i de fag man er stærk der ligger man sine styrker..

Jeg kom egentlig til at tænke på det i forbindelse med et gruppearbejde jeg havde på min uddannelse, der var ambitionsniveauet bare ikke den samme, så er det faktisk svært at arbejde sammen, når vi er nogle der vil gøre et godt stykke arbejde, og andre der bare laver det nødvendige.. Kan i følge mig?

Sagtens! Så er det da bare at hive fat i vedkommende der har lavet grupperne og sige, at du har det bedst med at lave dem selv af disse grunde?
Jeg er jo stadig kun i gymnasiet, men det er jo også en skolegang der er selvvalgt, så jeg bliver nemt bitter over folk der ikke tager sig sammen. Derfor er jeg MEGET imod at det skal være så pædagogisk, at grupperne bliver lavet for os. Så melder jeg fra. 

Anmeld

24. oktober 2010

Dorthe1986

Findusinde skriver:

Knus

Hej

Da jeg gik i gymnasiet var jeg overdrevet stræber... faktisk så det er lige til at krumme tæer over  Men jeg havde store planer om at skulle på medicin-studiet og det kræver jo høje karakterer... Jeg fik dem også og kom ind, men så var det bare ikke mig alligevel

Nu har jeg så fundet mit studie - i en helt anden boldgade - nemlig informationsvidenskab og kulturformidling

Jeg er blevet noget mere stille og rolig med karakterene nu, de fleste eksamener er jeg klaret igennem med 7-taller, men også en del 10-taller så er godt tilfreds. Har et enkelt 4-tal - men ikke noget jeg er skuffet over

Anmeld

24. oktober 2010

Alexis - i den virtuelle verden!

Jeg er en underlig snegl når det kommer til den slags.

På den ene side vil jeg gerne bare gennemføre en uddannelse.

På den anden side vil jeg ikke have et snit under 9.

Men det er også bare fordi man ser at flere og flere fag kræver høje snit, og det fag jeg helst vil læse er helt oppe at ringe på 10,6 i år.

Det er fuldstændig urealistisk for mig, at få så højt et snit. For selv om jeg er akademisk anlagt, lærer jeg bedst ved at bruge tingene i praktisk, og det er der jo ikke meget af på Studenterkursus.Plus man har så sindsygt travlt, at man VIRKELIG skal være skarp til at lære gennem bøgerne for at få et meget højt snit.

På min HG havde jeg et ok snit. Der var 1 fag jeg var udtilfreds med, men min lærer havde også noget i klemme over for mig.

Kom dog ud med et snit på 9, og kunne sikkert havde fået et bedre snit, hvis jeg havde gjort en endnu større indsats.

Jeg er sproglig og ville pt. være lykkelig for bare at bestå Mat, Fysik og Kemi C. I dansk, engelsk, tysk og samf. bliver jeg lidt skuffet hvis jeg ender ud med under 10...

Rykker jeg over på hjælper udd. vil jeg nok være tilfreds med at gennemføre, men når jeg så skal læse videre via kvote to, vil jeg rigitg gerne have min. 10 til eksamenerne - altså på en bachelor og kandidat.

Anmeld

24. oktober 2010

Sofia

Mit ambitionsniveau er meget forskelligt alt efter hvilket fag jeg skal til eksamen i. På jura består stort set hele bachelordelen af obligatoriske fag, og derfor er der naturligvis nogen man ikke lige brænder så meget for, eller som bare ikke er ens stærke side. Derimod kan vi selv vælge en del fag her på kandidaten, og de fag jeg selv har valgt er dem jeg brænder og ønsker at arbejde med videre frem, derfor er mit ambitionsniveau langt højere i de fag. Samtidig kan der dukke ting op som er "vigtigere end eksamen". Fx forestiller jeg mig at jeg ville være mere ambitiøs lige nu, hvis jeg ikke var gravid.. men nu fylder graviditeten bare så megetMen prøver da at fokusere så meget som muligt på studiet også! 

Anmeld

24. oktober 2010

Svei

Findusinde skriver:

Knus

Afstemt med virkeligheden....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.