Jeg er en underlig snegl når det kommer til den slags.
På den ene side vil jeg gerne bare gennemføre en uddannelse.
På den anden side vil jeg ikke have et snit under 9.
Men det er også bare fordi man ser at flere og flere fag kræver høje snit, og det fag jeg helst vil læse er helt oppe at ringe på 10,6 i år.
Det er fuldstændig urealistisk for mig, at få så højt et snit. For selv om jeg er akademisk anlagt, lærer jeg bedst ved at bruge tingene i praktisk, og det er der jo ikke meget af på Studenterkursus.Plus man har så sindsygt travlt, at man VIRKELIG skal være skarp til at lære gennem bøgerne for at få et meget højt snit.
På min HG havde jeg et ok snit. Der var 1 fag jeg var udtilfreds med, men min lærer havde også noget i klemme over for mig.
Kom dog ud med et snit på 9, og kunne sikkert havde fået et bedre snit, hvis jeg havde gjort en endnu større indsats.
Jeg er sproglig og ville pt. være lykkelig for bare at bestå Mat, Fysik og Kemi C. I dansk, engelsk, tysk og samf. bliver jeg lidt skuffet hvis jeg ender ud med under 10...
Rykker jeg over på hjælper udd. vil jeg nok være tilfreds med at gennemføre, men når jeg så skal læse videre via kvote to, vil jeg rigitg gerne have min. 10 til eksamenerne - altså på en bachelor og kandidat.
Anmeld