Hvor meget snakker de små??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

466 visninger
3 svar
0 synes godt om
24. oktober 2010

hc=k

Min søn er 1½ år og er temmelig god til at snakke, ellers det synes vi da at han er.
Hvor meget snakker jeres??
Er det sætninger?
Er det bare ord?
Eller er det pluder/vrovl?
Kristopher kan en masse ord og kan også sætte ord sammen, men det er ikke lange sætninger kun 2 ord.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. oktober 2010

serinasmor

hc=k skriver:

Min søn er 1½ år og er temmelig god til at snakke, ellers det synes vi da at han er.
Hvor meget snakker jeres??
Er det sætninger?
Er det bare ord?
Eller er det pluder/vrovl?
Kristopher kan en masse ord og kan også sætte ord sammen, men det er ikke lange sætninger kun 2 ord.

Det lyder meget normalt ...

min datter snakker jo ikke rigtigt endnu ( 9½ mdr ) men der kommer en masse lyd ud og der er for tiden nye lyde næsten hver dag

Min nevø på 1 år og 9½ måned siger en masse forskellige ord og er begyndt at sætte 2 ord sammen til en "sætning" ... oftest er det "mor kom" eller " ren ble" eller sådn noget .. sådn var det i hvert fald for 14 dage siden da jeg så ham sidst .. men der kan jo være sket rigtig meget siden ... min søster siger det går rigtig stærkt med udviklingen af sproget for tiden..

serinasmor

Anmeld

24. oktober 2010

*Sofie*

Hejsa.

Munden står ikk stille på min (snart) 1½ årige datter
Hun kan sige ret mange ord efterhånden, men snakker stadig en del malousisk (vrøvlesprog). Hun sætter ikk to ord sammen endnu, men tror det kommer snart
Hun er for nylig begyndt at tælle til 3 og efterligner mig hele tiden med det jeg siger.
Herlig alder

Anmeld

24. oktober 2010

Mor-til-asta-09

Herhjemme synes vi da også asta er godt med. hun er 14 mdr.

Hun kan sige:

Moar, far, hvad det, ja ( plus hun nikker samtidig ) nej ( ryster på hovedet ) tak, mad.

Ingen ord bliver sat sammen endnu. Men synes hun forstår utrolig mange ting. Spørger vi om hun skal i bad, så går hun selv ud på badeværelset. Om hun skal spise, så går hun hen til køleskabet.. Og om hun skal have ren mås, så hen til puslebordet.. så synes efterhånden hun er godt med

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.