Hævelse i ansigtet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.411 visninger
15 svar
0 synes godt om
24. oktober 2010

frkrbj

Her til morgen er jeg vågnet med nogle rigtig trælse hævelser i ansigtet, jeg ligner en hamster med fyldte kindposer

Jeg har snakket med lægevagten som synes det lyder meget mærkeligt at jeg er hævet dér! Man kan faktisk kun ane mine øre! 

Det er virkelig noget møg, skulle møde på job her kl 7, min leder har lige ringet til mig og synes ikke det er særlig fedt at jeg ikke lige kommer kl 7. Jeg har været meget væk i meget af graviditeten så kan godt forstå hende.  Jeg har så haft sagt til Nattevagten at jeg ville vende tilbage når jeg havde været til lægevagten, hvor jeg er kl 8 promte! Men kan jo ikke garantere at jeg kommer. Har det jo ikke dårligt som sådan, men synes det lige skal kigges på. Har jo trods alt en bebse at tage hensyn til

Er i hjemmeplejen forresten.

Er der nogen der har haft hævet op bare sådan? Jeg har en forkølelse under opsejling, meeen har sku ikke lige set dette komme! Jeg er ikke generet af det andet end at være øm i kæberne og i det område. 

Lige nu er jeg bare ked af at min leder er åbentlyst træt af mig Gør det jo ikke ligefrem med vilje!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. oktober 2010

Frk. Himmelblå

Oh, oh!!

Fåresyge! 

Krydser fingre for, det bliver en mild omgang, hvis det er det.

Anmeld

24. oktober 2010

Frk. Himmelblå

http://www.sundhedsguiden.dk/da/temaer/alle-temaer/boernesygdomme/infektionssygdomme-i-barndommen/faa;resyge-(parotitis-epidemica)/

Anmeld

24. oktober 2010

frkrbj

Altså den fine tegning på den henviste side ligner jo mig

ØV, der står jo bare ikke hvad det  kan betyde for en evt graviditet. Er i 22. uge.

Anmeld

24. oktober 2010

Frk. Himmelblå

frkrbj skriver:

ØV, der står jo bare ikke hvad det  kan betyde for en evt graviditet. Er i 22. uge.

Uha, tror i hvert fald ikke, det er noget, du skal tage let på!

Men har ikke hørt fåresyge nævnt på linje med mæslinger i fbm. graviditet, så vi må håbe, at det er harmløst. Heldigvis, er du jo også over det stadium, hvor baby danner de vitale organer osv...

Jeg prøver lige at google lidt...

Anmeld

24. oktober 2010

Frk. Himmelblå

frkrbj skriver:

Halvvejs nede, står der, at det ikke er forbundet med øget risiko for medfødte misdannelser, men at risikoen for spontan abort stiger, hvis den smittede er i 1. trimester. - Hvilket du jo IKKE er .

http://www.laegehaandbogen.dk/default.aspx?document=2911

Anmeld

24. oktober 2010

Frk. Himmelblå

frkrbj skriver:

Halvvejs nede, står der, at det ikke er forbundet med øget risiko for medfødte misdannelser, men at risikoen for spontan abort stiger, hvis den smittede er i 1. trimester. - Hvilket du jo IKKE er .

http://www.laegehaandbogen.dk/default.aspx?document=2911

Anmeld

24. oktober 2010

frkrbj

Tak , jamen så bliver jeg sikkert bare sendt hjem igen. Typisk altså! Jeg vender tilbage, men nu vil jeg køre derind og få det klaret. SUK

Anmeld

24. oktober 2010

Frk. Himmelblå

frkrbj skriver:

Tak , jamen så bliver jeg sikkert bare sendt hjem igen. Typisk altså! Jeg vender tilbage, men nu vil jeg køre derind og få det klaret. SUK

Held og lykke med det!

(Men læser altså også lige, at fåresyge er ret så sjældent efterhånden, så forhåbentlig en god chance for, at det er noget andet/forhåbentlig mildere).

Anmeld

24. oktober 2010

frkrbj

Så er jeg tilbage, de mistænker fåresyge desværre, det skal bekræftes af en blodprøve hos egen læge imorgen. For barnet har det ingen betydning heldigvis. 

Og ja jeg er jo vaccineret imod det, og lægen havde heller aldrig set det før. 

Meget mærkeligt! 

Grunden til at jeg skal have taget blodprøver er bla. at det er en anmeldelses pligtig sygdom. Synes godt nok ikke denne graviditet har været nem

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.