Det der med nem-id

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

449 visninger
4 svar
0 synes godt om
23. oktober 2010

Betina_fra_Als

Hejza,

Nu er der jo den mulighed at få NEM-ID, men hvis man skal logge sig på med det, vil det så betyde at man skal ændre sine brugernavne og kodeorde, på de hjemmesider man er tilmeldt?

I så fald skal jeg ikke have NEM-ID, hvis det kan undgås.

Nogle der ved mere om dette end jeg gør?

knus fra Betina :-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. oktober 2010

Plysbjørnen

Hejza,

Nu er der jo den mulighed at få NEM-ID, men hvis man skal logge sig på med det, vil det så betyde at man skal ændre sine brugernavne og kodeorde, på de hjemmesider man er tilmeldt?

I så fald skal jeg ikke have NEM-ID, hvis det kan undgås.

Nogle der ved mere om dette end jeg gør?

knus fra Betina :-)

Så vidt jeg har luret den, er meningen med Nem-Id, at du har et brugernummer/cpr-nr (man bestemmer selv hvad man vil bruge), og Ét kodeord, og så for man sådan et fikst nøgle kort som det hedder.

Men cpr-nr og kodeord er det samme til ALLE sidder, bl.a. bank og skat. den enkelte side beder selv om en nøgle fra Nøglekortet, aldrig den samme.

Og nej det kan vist ikke undgås vi bliver tvunget hvad enten vi vil eller ej.

Anmeld

23. oktober 2010

saxa

Jeg har nemID og har samme brugernavn og kodeord til bank som altid og de samme til de andre sider som jeg altid har haft.. Det smarte ved NemID er netop at du skal taste en nøgle (ekstra sikkerhed) ved de forskellige logins.. Super smart.. Var imod det inden jeg fik det, men sys nu det er super dejligt..

Anmeld

23. oktober 2010

Junibæbs2013

Når du er gået over til NemID, skal du for fremtiden logge på et bruger-id (enten cpr-nummer, nemid-nummer eller et selvvalgt bruger-id) samt en selvvalgt adgangskode.

Andet trin er, som de andre nævner, at man skal indtaste en kode fra et nøglekort.

Så selvfølgelig er der måske en lille ændring - jeg har i hvert fald ikke været vant til at bruge nøglekort. Til gengæld kan jeg logge på netbank og alle offentlige hjemmesider fra alle computere (så længe de kan køre java-applikationen) - det synes jeg er ret smart.
Det er også meget nice, at man slipper for forskellige login-former (netbanksnøgle, digital signatur, fælles pinkode osv.).

Anmeld

23. oktober 2010

Mira0911

Hvornår er det så et krav at bruge Nem-ID? 

Synes det lyder meget indviklet... Men sådan er det altid med nye ting.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.