Ventetid på behandling:'(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.224 visninger
18 svar
0 synes godt om
23. oktober 2010

Kruse90

Hej skønne kvinder.

Hvor langtid ventede i på at i fik henvisningen fra lægen til en klinik, til i var sådan rigtig i gang men hormoner osv. osv. ?

Og nogle nok ved hvad der er "lovlig" ventetid??

Knus

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. oktober 2010

CamillaValby

Kruse90 skriver:

Hej skønne kvinder.

Hvor langtid ventede i på at i fik henvisningen fra lægen til en klinik, til i var sådan rigtig i gang men hormoner osv. osv. ?

Knus

Jeg startede med det samme, men det var fordi jeg havde været hele møllen igennem først.

Har du fået taget blodprøver? Er mandens kvalitet blevet tjekket? Er i begge blevet testet for kønssygdomme? Har du fået lavet en scanning af æggestokkende?

Anmeld

24. oktober 2010

ønskebørn74

Kruse90 skriver:

Hej skønne kvinder.

Knus

Der er ingen begrænsning på ventetiden til fertilitetsbehandling. Det er der kun på operationer/behandling der er livsnødvendig el. at man er skadet på anden måde...

Vi ventede så vidt jeg kan huske i mere end 6md...

Håber i ikke skal vente så længe søde!!!

Knus Lene

Anmeld

24. oktober 2010

Alexis - i den virtuelle verden!

Så vidt jeg kan forstå gennem det man hører i medierne, er ventetiderne til samtaler blevet længere og længere efter lovforslaget om egenbetaling kom frem.

Mener faktisk at have hørt så sent om i forgårs at ventetiderne i snit er 4 mdr. Så jo 4 mdr. er nok ikke helt forkert - desværre

Anmeld

24. oktober 2010

tinasmor

Tror det kommer an på om du går efter det offentlige eller private. Mine egne erfarringer er: Offentlige ca 4 måneder. Private ingen ventetid (dvs har de alle prøver og oplsyninger) kan du starte næste gang du har mens.

Anmeld

24. oktober 2010

Kruse90

CamillaValby skriver:

Jeg startede med det samme, men det var fordi jeg havde været hele møllen igennem først.

Har du fået taget blodprøver? Er mandens kvalitet blevet tjekket? Er i begge blevet testet for kønssygdomme? Har du fået lavet en scanning af æggestokkende?

det har vi fået ordnet det hele.
Han har afleveret to sædprøver. og skal igen nu. bare på brædstrup istedet for Randers.

jeg har fået scannet mine æggestokke. manger bare æglederen for at se om der er passage. Det ringer jeg og snakker med min læge om på onsdag.

Anmeld

24. oktober 2010

Alexis - i den virtuelle verden!

Kruse90 skriver:

Han har afleveret to sædprøver. og skal igen nu. bare på brædstrup istedet for Randers.

jeg har fået scannet mine æggestokke. manger bare æglederen for at se om der er passage. Det ringer jeg og snakker med min læge om på onsdag.

Smukke du kan forresten få en liste over præcis de ting som skal være i orden når i starter behandling. På den måde kan du sikre dig at i ikke mangler noget som helst.

Kom lige til at tænke på det.

Jeg kunne finde en på  min kliniks hjemmeside. Ved ikke med din.

Anmeld

24. oktober 2010

CamillaValby

Kruse90 skriver:

Perfekt

Altså det lyder til at i stor set har fået lavet det hele. Så tror jeg ikke at der er så lang ventetid

Anmeld

24. oktober 2010

Kruse90

CamillaValby skriver:

Perfekt

Altså det lyder til at i stor set har fået lavet det hele. Så tror jeg ikke at der er så lang ventetid

hehe håber jeg ikke at der er

men vi skal først til forundersøgelse d 10/1:s

Anmeld

24. oktober 2010

otlitrom

Vi fik sendt henvisningen 1. februar 2010. 1. samtale var 26. maj. Jeg begyndte på hormoner 25. august.. Så ja, der gik lang tid.... Desværre!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.