Anonym skriver:
Opdagede lige at han fortsatte eftermiddagens festligheder og har nu taget kontakt til hans mor og sendt ham på en taxa derhjem. Hun beholder ham noogle dage.. Det mest ufede er at han nok tror og regner med at vi er gået fra hinanden hvor jeg egentlig håber på en udredning og en afgiftning/afvænning. Jeg elsker jo manden... Ikke lige hvad jeg regnede med en mdr inden jeg skulle føde hans barn! Åhh er bare så trist.
Hej søde lille ven.

Først skal du have en stor krammer.
Og så vil jeg fortælle dig noget.
Det var nøjagtig det samme med min første mand, og jeg vil ikke ønske for dig og dit barn, at du skal gå det samme igennem, som jeg gjorde, inden jeg fik taget mig sammen til at forlade ham.
Så gør det NU!
Det enten eller...problemet er bare at med begyndende alkoholikere, så ser de ikke problemet før de sidder alt for dybt i suppedasen, og der skulle 12 år til, en smadret brandbil med kolleger og et mistet kørekort + 14 dages fængsel til før han omsider indså at han havde et problem.
Det var så slemt i perioder, at hans mor og jeg aftalte at hun kunne have vores datter på weekend, men han kunne besøge hende der, hvis han var ædru. Så var det hans mor, der satte tommelskruerne på ham og ikke jeg.
Den dag jeg opdagde, jeg var gravid med min datter kom han fuld hjem og voldtog mig nærmest, med det resultat jeg begyndte at bløde. Heldigvis skete der ikke noget med min lille spire, men alligevel.
Under graviditeten, skulle jeg ligge meget, fordi min moderkage lå yderligt og jeg småblødte hele graviditeten igennem og i den tid lå han i med andre damer, drak mere og mere og ja..det var en ond skure.
Han var også sød og rar...det meste af tiden, men jeg ville ikke lade mit barn vokse op med sådan en far.
Det var lutter dårlige undskyldninger. Masser af løgn og bedrag omkring hans drikkeri.
Da min datter var 4 mdr. gammel pakkede jeg mit barn og tøj og gik.
Derfor siger jeg til dig nu....se at komme ud af vagten og lad være med at give dit barn den sociale arv at bære.
Du aner ikke hvor utryg og bange dit barn vil blive.
Min egen datter, som er 29 år i dag, har sagt at hun ville ønske hun ikke havde kendt sin far, for hun var altid bange og utryg når hun var sammen med ham og han havde drukket.
Vil du lade dit barn være vidne til det??
Det kan godt være du elsker ham, men når du først er kommet væk, så vil du med tiden opdage at det gjorde du faktisk ikke...du elskede at elske ham, og du elskede et menneske, der ganske langsomt vil forsvinde i alkoholens tåger.
Tænk over det, og held og lykke med det hele.

Kærligst
Sussie
Anmeld