Hej med dig - langt svar....................
Det hele kommer an på, hvornår baby vågner om morgenen. Jeg havde de samme problemer med min datter (5½ mrd nu).
Men, ellers har jeg aldrig været tilhænger af, at man rykker sengetiden med 5 min her og der. Jeg rykkede den bare.
Når baby er 2 mrd., kan de holde sig vågne i 1-1½ time ad gangen inkl. mad og bleskift. Så jeg tror desværre ikke, at du kan gøre så meget i løbet af dagen, når hun vågner kl. 06.00. Den tid kommer hun selv til at rykke frem til kl. 07.00 i løbet af næste måned.
Det vi gjorde var at lægge hende kl. 17.00. Først prøvede vi i min arm i en uge, det gik ikke.
Så satte vi hende i skråstolen på spisebordet kl. 17.00 og vi spiste mellem 17-18.00, hun faldt i søvn der mens vi vuggede stolen på skift. Det virkede her i en periode. Hun sov der i ca. 30 min. Og jeg har aldrig fulgt reglen om max 15 min i skråstolen. Min første søn (10 år) har ingen mén.
Nu lægger vi hende i barnevognen (i bryggerset) kl. 17.00. Hun sover til 17.30-18.00 og får mad sammen med os og er vågen til sengetid kl. 20.00.
Vi har altid bare lagt hende, selvom hun græd og græd. Vi talte sagte til hende og gik ud igen. Sådan hele tiden, nogen gange i op til 1 time. Altid samme ritual hver aften:, hygge med flasken i stuen, op på skuldren og gå rundt, ind i et mørkt værelse, lægges med livmoderen (dims som siger som livet i livmoderen), sutten og kys godnat på panden.
Nu kan vi lægge hende i barnevognen, i tremmesengen og i bilen uden at vugge eller gøre noget. hun falder selv i søvn. 
Sengentiden kunne vi godt rykke fra 21.00 til 20.00 fra den ene dag til den anden. Tænk på skift mellem sommertid og vintertid, der bliver man også nødt til bare gøre det uden at tænke så meget over det.
På med vanten og ryk den tid, du gerne vil rykke. Og lad dig ikke mærke med gråd, du ved bedst. Og trøst når der er behov, men ikke 15 min., du skal nok få rykket rundt på det.
KNUS her fra