Hej hej 
Ja, hold da op en masse tanker
Sådan nogle har jeg også selv..
Jeg er også 24, og min kæreste er 31.. Vi har prøvet at få børn siden 1. august, men det er ikke lykkes endnu - tror jeg.. Tager en test i slutningen af denne uge, hvis ikke jeg har fået mens.
Mht. til alle dine spørgsmål, så er de jo egentlig ret fremadrettet, og egentlig ikke noget du skal tænke på lige nu, og slet ikke når du ikke er gravid endnu.. Men kender det godt, man planlægger oppe i hovedet alligevel 
Mht. passiv rygning, så respekterer jeres forældre vel, at I ikke vil have, at jeres barn skal være udsat for røg. Det tror jeg de fleste mennesker vil have forståelse for. Hvis ikke de vil gå ind i et andet rum, når barnet er der, ja, så kan de jo kun se deres barnebarn, når de er på besøg hos jer, hvor det jo er jer, der sætter reglerne for rygning i hjemmet.
Mht. til pasning: Min kærestes forældre bor også meget langt væk, men mine forældre bor tæt på, så det bliver ikke det store problem for os. Men ellers er der jo kun den løsning for jer, at I flytter tættere på, eller får bedsteforældrene til at overnatte hos jer, hvis jeres barn skal passes. Ellers er der jo veninder/venner der måske kan hjælpe.
Mht. spisning og at være sund, vil jeg sige, at man, efter min mening, generelt inden og gennem en graviditet skal spise sundt og få noget mad med masser af vitaminer og mineraler. Men det synes jeg også man skal selvom man ikke vil have et barn 
Jeg spiser selv vitaminpiller for at være sikker på, at jeg får hvad jeg skal have, og ellers ret varieret. Jeg spiser også Folsyre-piller, som skulle hjælpe imod rygmarvsbrok og andre nervesygdomme i rygraden hos den lille. Dem skal man spise fra man beslutter at lave et barn, og op til 2-3 mdr. efter man er blevet gravid. Dem kan man købe i Matas og på apoteket uden recept.
Min kæreste har også altid sagt, at han ikke vil være med til selve fødslen. Og det synes jeg bare er noget værre pjat! Det kan ikke passe, at de ikke kan tåle at være ved vores side, når vi føder deres søn/datter. Man kan ikke kun være med til det sjove!!! Og jeg tror nu også, at han har ændret mening efter vi besluttede at droppe p-pillerne
Det er lidt som om at virkeligheden er gået op for ham mht. det nu. Tror også din mand skifter mening, når det bliver en realitet, at I skal have et barn. Ellers må du give udtryk for, at du ville blive utrolig såreet og ked af det, hvis ikke han var med, og at du har brug for ham!
Ellers er det vel bare at klø på med næb pg klør, når I en dag skal være forældre 
Held og lykke! Og du er velkommen til at skrive igen 
Hilsen STN