æg og sæd donation

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. oktober 2010

Diana2013

Pixi skriver:

Vil lige tilføje, med sæddonation, kan man IKKE bruge andet end anonyme donorer, hvis du er i behandling hos det offentlige. Det troed ejeg nemlig og havde gået igennem en længere beslutningsfase om det skulle være åben eller anonym, og hun sagde på sygehuset, man aldrig har eller vil kunne bruge åbne donorer, ved offentlig behandling..

Hvis man derimod, køber sæden og får den bragt hjem, og insemenerer sig selv, kan man sagtens, og sikkert også på privathospitaler..

En lille ting mere - Så er der mange i USA der har oprettet sig på en side (kan ikke lige huske navnet) men hvor de skriver donorens nummer, og herigennem opsporer halvsøskende, hvor de har samme far - nogle er endda gået så vidt at efterlyse donoren via hans "nummer" - hvor der er en der har været i medier derovre, som var blevet fundet gennem siden, og ialt 5 donorbørn...

Tak for respons Der stod bare noget inde på den hjemmeside om åben og anonymt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. oktober 2010

Pige2009

Jbk skriver:

Jeg synes det er flot dem der kan gøre det, ville jeg aldrigs elv...tilgengæld kan jeg slet ikke forstå det er lovligt med anonym donation, det er virkelig ikke barnets tarv.

Læste en artikel om to kvinder der begge her i dk fik tvillinger med donor og faktisk samme donor...de blev født i samme område inde for samme uger, så ja, der er da en risiko, men det er der jo også med alle de 10% børn der ikke har den far som de tror.

Ja, det er lidt vildt

Anmeld

23. oktober 2010

blomst84

DianaBaastrup skriver:

Hej og tak for svar Der står bare inde på www.blivsæddonor.dk at de fleste er aktive i 2-3 men nogle har været aktive 10 og doneret mere end 500 gange. Så tror jeg altså ikke helt på at de stopper efter 3 børn??

Tror vi misforstår hinanden du kan jo sagtens donore 500 gange uden der er nogen som bliver gravide! Der er jo mange som ikke bliver gravide ved første insiminering, spontane aborter osv... Men når der er født 3 børn med den ene mands sæd så stopper man i hvert fald hvad min bror fik af vide for han er sæd donor!

Anmeld

23. oktober 2010

blomst84

Men kan selvfølgelig være mig som har hørt forkert :-) tænk hvis man aflevere sit barn i vuggestuen også sidder der et barn lige ved siden af helt magen til :-)

Anmeld

23. oktober 2010

Diana2013

blomst84 skriver:

Men kan selvfølgelig være mig som har hørt forkert :-) tænk hvis man aflevere sit barn i vuggestuen også sidder der et barn lige ved siden af helt magen til :-)

hehe ja det er lidt skræmmende

Anmeld

26. oktober 2010

Pixi

DianaBaastrup skriver:

Tak for respons Der stod bare noget inde på den hjemmeside om åben og anonymt

Selv tak

Ja, det troede jeg også - Men da jeg stod og vi skulle give "krav til donor", hvor jeg spurgte om anonymt og ikke, sagde de det jeg skrev i tidligere indlæg

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.