kan jeres lille holde hovedet selv?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.564 visninger
4 svar
0 synes godt om
23. oktober 2010

AnnePedersen

Naja er 4 måneder og kan da nogenluynde holde hovedet selv. men hun er ikke interesseret i at lægge på maven uden en pude da hun skal kæmpe mere for at holde det oppe så. men når hun så sidder op eller er i bæresele eller sådant noget så går det jo bare super. så hjælp mig lige lidt.

Hvor meget lod i de små ligge for dem selv og øve det selvom de måske blev kede af det???

hilsen Najas mor som er bange for at hun gør så mabge ting forkert.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. oktober 2010

Pige2009

AnnePedersen skriver:

Naja er 4 måneder og kan da nogenluynde holde hovedet selv. men hun er ikke interesseret i at lægge på maven uden en pude da hun skal kæmpe mere for at holde det oppe så. men når hun så sidder op eller er i bæresele eller sådant noget så går det jo bare super. så hjælp mig lige lidt.

Hvor meget lod i de små ligge for dem selv og øve det selvom de måske blev kede af det???

Laura var ca. 3 mdr., da hun kunne holde hovedet selv. Jeg lod hende ikke ligge på maven, hvis hun græd, da jeg synes det ville være meget synd og jeg er sikker på, at hun så slet ikke ville lægge på maven efterfølgende.

Jeg lagde mig ned til hende på maven så vi lå over for hinanden, og så gik det meget bedre, da hun fik selskab. Jeg skiftede med legetøjet, så det var lidt forskelligt at kigge på

Det er ganske naturligt at være usikker, men du gør det da super godt

Anmeld

23. oktober 2010

AnnePedersen

tak...... jeg er bare generelt bar eikke god til at lade hende ligge når hun græder for det synes jeg også er synd....

tænker selvf også bare på at det nok kommer med at holde det rigtig godt, for hun sidder allerede i højstol og det går bare så godt.

vil bare så gerne give hende den bedste start

Anmeld

23. oktober 2010

B&J

vores dreng kunne næsten holde hovede fra dag 1 men det er meget forskelligt jeg kunne næsten først holde hovede da jeg var ½år det lå bare der og dinglede....

og jeg lå fakstisk først vores dreng på maven da han var 2-3mdr fordi han ville ikke og i starten da han kunne rulle op på maven var det kun for 5minutter så gad han ikke mere men jeg har lå ham ligge for tit var det bare skab og det har de godt af at blive sure også lærte han det hurtig der efter men han har også været hurtig og han har sin egen vilje han kan selv stå  op trække sig op af stå altså sætte sig op fra kravle stilling og kravle og han er 7mdr men tror det er meget forskelligt fra barn til barn

Anmeld

23. oktober 2010

Gaya

AnnePedersen skriver:

Jeg var desværre ikke god nok til at lade vores dreng ligge nok på maven hvilket gør at han i dag fem en halv måned gammel stadig brokker sig meget når han skal ligge der.....
Han kunne dog i en tidlig alder selv holde hovedet......

Jeg købte en rigtig god bog i Kvickly der hedder "Leg der styrker motorikken" der giver nogle rigtig gode forklaringer på hvorfor det er meget vigtigt at man nærmest fra dag et lærer sit barn at ligge på maven. Det er ikke kun fordi de skal lære at holde hovedet, men i det hele taget at de lærer fx. at komme op at sidde selv.....hvis dit barn godt kan sidde selv men aldrig ligger på maven ved det ikke hvordan man kommer op......osv....den er super god og giver en masse sjove ideér til hvordan du kan lege med dit spædbarn og opefter......og så koster den kun 50 kr.

Hilsen fra Lene

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.