Uge 32 .. Nu med sukkersyge !

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

738 visninger
9 svar
0 synes godt om
23. oktober 2010

Maja_4000

Jeg var ved jm i torsdags , fordi jeg har fået konstateret sukkersyge :/
Vi snakkede selvfølgelig om det .. Men min far har sukkersyge , så jeg havde egentlig ikke nogen spørgsmål ..
Men hun trykkede mig jo også på maven .. Og fortalt så , at hun ligger på tværs .. "det må hun også godt endnu" .. Men hvornår satte jeres sig fast ? Synes i hvert fald ikke , at det føles som om hun har vendt sig endnu :p

Og så vurderede hun hende til at veje 1500 .. Det er normalt - i følge hende .. Men herinde står der 1800 - 2000 .. Så synes jeg 1500 lyder lille Hvad blev jeres vurderet til i 32. uge ?

Lige lidt spørgsmål fra mig :b God weekend til jer alle !

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. oktober 2010

Maja_4000

Slet ingen som har nogle kloge ord ?

Anmeld

23. oktober 2010

Mimbi

Hej

træls med sukkersyge!!er det graviditets sukkersyge eller ?

Da jeg skulle føde min søn fik jeg at vide fra uge 30 at hans hoved lå ned ad, men han havde ikke sat sig fast ... og det gjorde ham heller ikke før vandet gik

Jeg var hos jordemoder i uge 30 og uge 34 da blev han vurderet til henholdsvis 1200 gr og 1800 gr så 1500gr er da fint i uge 32

knus

Mimbi 27+6

Anmeld

23. oktober 2010

sarahb

vores dreng er blevet skønnet til 2000 gram i uge 32 men han er også Stor siger jordemoderen.

Ihhh hvor træls med det sukkersyge, er der så nogle forbehold du skal tage dig.

Anmeld

23. oktober 2010

mullesmith2

Ej øv, jeg har selv fået konstateret svangerskabssukkersyge her for 14 dage siden da jeg var 31+?? så måler også blodsukker hele tiden og skal pise ordentligt. Men det ser vist fint ud med det hele. Jeg venter tvillinger og efter scanning her i sidste uge 32+1 vejede de ca.2300g og 2400g så de er ret store i det. Men syntes også 1500g lyder af lidt, og underligt eftersom du har fået konstateret sukkersyge der ellers gør barnet større!! Men Du skal nok ikke være bekymret når jordmoder ikke er bekymret og hun kan jo også skønne forkert, det høre man jævnt tit syntes jeg. Og vægten er heller ikke det vigtigste, bare deres organer udvikler sig som de skal  Held og lykke med det hele. Kram

Anmeld

23. oktober 2010

Maja_4000

Mimbi skriver:

Hej

træls med sukkersyge!!er det graviditets sukkersyge eller ?

Da jeg skulle føde min søn fik jeg at vide fra uge 30 at hans hoved lå ned ad, men han havde ikke sat sig fast ... og det gjorde ham heller ikke før vandet gik

Jeg var hos jordemoder i uge 30 og uge 34 da blev han vurderet til henholdsvis 1200 gr og 1800 gr så 1500gr er da fint i uge 32

knus

Mimbi 27+6

Ja , graviditets sukkersyge .. Er bare glad for at jeg er nået så "langt" .. Så er det jo ikke flere måneder det drejer sig om (:
Nårh .. Okay .. Godt at høre :p Synes bare alle andres børn er så store ! :p

Anmeld

23. oktober 2010

Maja_4000

sarahb skriver:

vores dreng er blevet skønnet til 2000 gram i uge 32 men han er også Stor siger jordemoderen.

Ihhh hvor træls med det sukkersyge, er der så nogle forbehold du skal tage dig.

Nårh , okay (: Hun kan selvfølgelig også nå at blive stor endnu :b

Ja , man skal spise "rigtigt" .. Og måle blodsukker konstant

Anmeld

23. oktober 2010

Maja_4000

mullesmith2 skriver:

Ej øv, jeg har selv fået konstateret svangerskabssukkersyge her for 14 dage siden da jeg var 31+?? så måler også blodsukker hele tiden og skal pise ordentligt. Men det ser vist fint ud med det hele. Jeg venter tvillinger og efter scanning her i sidste uge 32+1 vejede de ca.2300g og 2400g så de er ret store i det. Men syntes også 1500g lyder af lidt, og underligt eftersom du har fået konstateret sukkersyge der ellers gør barnet større!! Men Du skal nok ikke være bekymret når jordmoder ikke er bekymret og hun kan jo også skønne forkert, det høre man jævnt tit syntes jeg. Og vægten er heller ikke det vigtigste, bare deres organer udvikler sig som de skal  Held og lykke med det hele. Kram

Hvordan går det med dig så ? Altså , kan du holde dit blodsukker under grænsen ? Synes faktisk det er lidt svært .. Især med morgenmaden ! Der ligger jeg for højt hver dag :s

Ja , det er lidt underligt .. Havde også forventet , at hun ville være større på grund af det .. Men hun var også lille ved md .. Der sagde de , at det måske bare er fordi jeg selv ikke er særlig høj .. Kan bare ikke lade være at tænke på , om jeg måske slet ikke er så langt henne som vi går og tror :s

Anmeld

23. oktober 2010

Rsa

Vi var til vægtscanning i uge.29 - vi har fået to ekstra scanninger fordi min først fødte var 20% under normal fødselsvægt da han blev født (2 uger over termin!)

Vores lille baby blev vurderet til 1300 g, 10% under gennemsnitsvægten i uge. 29, men absolut ikke noget alarmerende.

Og vil sige med det, at alle børn er forskellige og fordi deres vægt ikke ligger lige på eller over gennemsnittet, er der nødvendigvis ikke nogle alarm klokker der skal ringe.

Min søn vejede 3150 g og kom til verden i 41 + 6, han har det fint og har aldrig fejlet noget. SÅ tag det roligt - med mindre lægerne og andre finder vægten på din baby alarmerende, synes jeg heller ikke du skal gøre det... Og som jeg fil at vide af jordemoderen der scannede mig - "du ligner heller ikke en der skal føde en 4 kilos baby"... Så slå koldt vand i blodet

Vh. Rsa 31 + 6

Anmeld

23. oktober 2010

Maja_4000

Rsa skriver:

Vi var til vægtscanning i uge.29 - vi har fået to ekstra scanninger fordi min først fødte var 20% under normal fødselsvægt da han blev født (2 uger over termin!)

Vores lille baby blev vurderet til 1300 g, 10% under gennemsnitsvægten i uge. 29, men absolut ikke noget alarmerende.

Og vil sige med det, at alle børn er forskellige og fordi deres vægt ikke ligger lige på eller over gennemsnittet, er der nødvendigvis ikke nogle alarm klokker der skal ringe.

Min søn vejede 3150 g og kom til verden i 41 + 6, han har det fint og har aldrig fejlet noget. SÅ tag det roligt - med mindre lægerne og andre finder vægten på din baby alarmerende, synes jeg heller ikke du skal gøre det... Og som jeg fil at vide af jordemoderen der scannede mig - "du ligner heller ikke en der skal føde en 4 kilos baby"... Så slå koldt vand i blodet

Vh. Rsa 31 + 6

Det har du nok ret i :b
Tænker bare på at min mor kun har fået store børn :p

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.