Forkølelsessår på læben og gravid; behandling??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.018 visninger
5 svar
0 synes godt om
23. oktober 2010

Maria-s

øv, øv, øv og ØV! Har fået det største forkølelsessår på overlæben!....  Det startede i går og da jeg så ville smørre Zovir på læste jeg lige på indlægssedlen og der står så at man ikke må bruge det med mindre man har snakket med sin læge. Så jeg turde ikke smørre det på og nu sidder jeg så her med en læbe der banker og klør og ligner Amalie's mor der lige har fået lavet botox, - bare kun i højre side af min overlæbe!.......

Og dete r selvfølgelig op til en weekend, så lægen kan man jo ikke ringe til!..

Det er ellers næsten et år siden jeg sådan rigtig har haft et stort et. Jeg har lidt rigtig meget af det og har været på sådan en pille behandling som hjalp rigtig godt og som ligesom generelt slog det ned i min krop, MEN nu er det altså kommet igen!.....

Nogen der ved hvad man må´behandle det med??.. Og om man behandle det eller?....

Håber der er nogen der kan hjælpe.. Hilsen med meget lørdagsked Maria.....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. oktober 2010

bøgelund

Maria-s skriver:

øv, øv, øv og ØV! Har fået det største forkølelsessår på overlæben!....  Det startede i går og da jeg så ville smørre Zovir på læste jeg lige på indlægssedlen og der står så at man ikke må bruge det med mindre man har snakket med sin læge. Så jeg turde ikke smørre det på og nu sidder jeg så her med en læbe der banker og klør og ligner Amalie's mor der lige har fået lavet botox, - bare kun i højre side af min overlæbe!.......

Og dete r selvfølgelig op til en weekend, så lægen kan man jo ikke ringe til!..

Det er ellers næsten et år siden jeg sådan rigtig har haft et stort et. Jeg har lidt rigtig meget af det og har været på sådan en pille behandling som hjalp rigtig godt og som ligesom generelt slog det ned i min krop, MEN nu er det altså kommet igen!.....

Nogen der ved hvad man må´behandle det med??.. Og om man behandle det eller?....

Håber der er nogen der kan hjælpe.. Hilsen med meget lørdagsked Maria.....

jeg fik også et i starten af min graviditet. Jeg kontaktede lægen, og fik af vide, at det ikke havde nogen betydning. Så længe det ikke bredte sig til andre steder!  

Brug plaster istedet.. syns jeg er bedre.. 

Anmeld

23. oktober 2010

Frejsmor

Jeg kan desværre ikke rigtig hjælpe med personlige erfaringer, men hvis jeg var dig, så tror jeg at jeg smuttede en tur på apoteket, der ved de som regel hvad man må og ikke må og hvad andre i dit sted er blevet adviseret til at gøre, for jeg er sikker på du ikke er den eneste gravide med forkølelsessår..

God bedring!!

Knus og kram

Anmeld

23. oktober 2010

morethanperfect

Jeg har brugt zovir .. Det er der ikke sket noget ved .. Mit var også kun på læben

Anmeld

23. oktober 2010

Elvers

Jeg har lige været til lægen, fordi jeg tror jeg har udviklet forkølelsessår her i min graviditet, og var nemlig heller ikke sikker på, at jeg måtte bruge Zovir... Men hun sagde, at det skulle jeg bare gøre, hvis det opstod igen

Anmeld

23. oktober 2010

Maria-s

Takker for jeres svar. Tror jeg smutter en tur på Apoteket, håber det kan lindre lidt selvom det allerede har adviklet sig ret kraftigt. Mht. plastrene, så har jeg før prøvet dem om må sige at min erfaring er at det bliver værre af dem, fordi de løsner sig i bunden pga af fugten af ens spyt og så når jeg har villet pille det af, ja så har det rykket læben fuldstændig i stykker. Men ellers tak for råddet..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.