Sig mig, er jeg smålig?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

596 visninger
6 svar
2 synes godt om
22. oktober 2010

Lullaby

Sagen er den, at vi ikke har så mange penge så derfor har vi slået forskellige fødseldage sammen med div familie medlemmer. Dvs i morgen holder jeg fødselsdag sammen med min søster, men det er kun om aftenen at hun holder sammen med mig fordi at hun heller ikke har så mange penge og dem der kommer om formiddagen er ikke helt hendes side. (der kommer vores bror samt vores mormor) de 2 andre der er der er mine venner.

Fair nok.

Vi har så delt udgifterne til om aftenen.

Nu melder hun så ud, at hun kommer om formiddagen, dvs. hun er med til fødselsdagen kl 11. Og der synes jeg er lidt underligt og lidt egoistisk. For hvad så nu? Skal jeg opkræve penge af hende der også? Og synes faktisk også at det er tarveligt at jeg har stået med alt slæbet når hun så bare alligevel dukker op og intet har lavet.

Hun har så ydermere spurgt alle dem der kom om de gav gaver til hende når hun først kom om aftenen.

Jeg ved faktisk ikke hvad jeg skal gøre. Synes at det er strengt...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. oktober 2010

Pena

Lullaby skriver:

Sagen er den, at vi ikke har så mange penge så derfor har vi slået forskellige fødseldage sammen med div familie medlemmer. Dvs i morgen holder jeg fødselsdag sammen med min søster, men det er kun om aftenen at hun holder sammen med mig fordi at hun heller ikke har så mange penge og dem der kommer om formiddagen er ikke helt hendes side. (der kommer vores bror samt vores mormor) de 2 andre der er der er mine venner.

Fair nok.

Nu melder hun så ud, at hun kommer om formiddagen, dvs. hun er med til fødselsdagen kl 11. Og der synes jeg er lidt underligt og lidt egoistisk. For hvad så nu? Skal jeg opkræve penge af hende der også? Og synes faktisk også at det er tarveligt at jeg har stået med alt slæbet når hun så bare alligevel dukker op og intet har lavet.

Hun har så ydermere spurgt alle dem der kom om de gav gaver til hende når hun først kom om aftenen.

Altså hvis I begge er der hele dagen, synes jeg det er fair i deler gildet. Når nu pengene er små. Hvis det drejer sig om et lille beløb hun "skylder" dig synes jeg bare du skal lade det ligge. Men hun skal selvfølgelig komme og hjælpe med forberedelserne. Det er kun fair.

Jeg synes ikke I skal gøre en større sag ud af dette. Ender det med at være lidt træls for dig, så er du den erfaring rigere, og holder så bare fødselsdag selv næste år.

Anmeld

23. oktober 2010

Lullaby

Søddepødde skriver:

Altså hvis I begge er der hele dagen, synes jeg det er fair i deler gildet. Når nu pengene er små. Hvis det drejer sig om et lille beløb hun "skylder" dig synes jeg bare du skal lade det ligge. Men hun skal selvfølgelig komme og hjælpe med forberedelserne. Det er kun fair.

Jeg synes ikke I skal gøre en større sag ud af dette. Ender det med at være lidt træls for dig, så er du den erfaring rigere, og holder så bare fødselsdag selv næste år.

Det vil faktisk være en 300 kr hun kommer til at skylde mig. Så det synes jeg er en slat.

Anmeld

23. oktober 2010

eliasogmor

Lullaby skriver:

Det vil faktisk være en 300 kr hun kommer til at skylde mig. Så det synes jeg er en slat.

holder du 2 fødselsdage på en dag....?? hvordan kan hun komme til at skylde dig penge?? kommer hun ikke bare og hygger hele dagen??? eller??+

Anmeld

23. oktober 2010

Pena

Lullaby skriver:

Ja 300 kr er mange penge, især når man ikke har så mange. Jeg ville tage en snak med hende om det. I må se om I ikke kan finde en løsning som I begge er tilfredse med. Men håber da det bliver en go dag uanset hvad

Anmeld

23. oktober 2010

Frk. Himmelblå

Må indrømme, at jeg ikke helt forstår, at fire gæster om formiddagen kan skabe sådan et postyr?

Jeg synes, det virker småligt. Men kan også godt se, at det virkelig er surt at mangle penge. Men du ville jo have udgifterne uanset, om di søster dukkede op eller ej, ville du ikke? 

Jeg synes slet ikke, du bør holde fødselsdag, hvis det er til så megen bekymring og besvær for dig. Det er da det stik modsatte af, hvad en fødselsdag drejer sig om. Du skal jo have det godt - og måske især på netop den dag .

Anmeld

23. oktober 2010

SussieThyssen

Lullaby skriver:

Fair nok.

Jeg ville nok melde ud, at så må hun også betale sin del af møllen.

Kærligst
Sussie

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.