øhh - mærker liv?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

583 visninger
9 svar
0 synes godt om
22. oktober 2010

Bare-mig

Jeg er idag 10+1 - gravid med mit 2 barn. Jeg har de sidste 4 aftener mærket småbobler, her til aften har det været igang i snart en time. Hvis jeg var længere henne ville jeg ikke være i tvivl om det var den lille derinde, men kan det virkelig passe at man allerede kan fornemme liv derinde så tidligt i graviditeten? - Andre der mærker noget allerede? 

I min første graviditet var jeg 16 uger henne før jeg mærkede bobler.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. oktober 2010

Lotte14

Mor til Maj skriver:

Jeg er idag 10+1 - gravid med mit 2 barn. Jeg har de sidste 4 aftener mærket småbobler, her til aften har det været igang i snart en time. Hvis jeg var længere henne ville jeg ikke være i tvivl om det var den lille derinde, men kan det virkelig passe at man allerede kan fornemme liv derinde så tidligt i graviditeten? - Andre der mærker noget allerede? 

Jeg tror, at det muligvis kommer fra tarmen?

//Charlotte 27+2

Anmeld

22. oktober 2010

SussieThyssen

Mor til Maj skriver:

Du kan sagtens mærke liv nu, når det er din anden graviditet, og du mærkede det så fint tidligt første gang.
Nr 3 mærkede jeg i uge 9, nærmest ligesom at have en reje, der lå og vrikkede.

Kærligst
Sussie

Anmeld

22. oktober 2010

Bare-mig

Charlotte89 skriver:

Jeg tror, at det muligvis kommer fra tarmen?

//Charlotte 27+2

Hehe nej er nu sikker på det ikke er tarmen - når den rumstere er det som regel mere kraftigt og på en anden måde og bestemt ikke så langt nede

Anmeld

22. oktober 2010

Bare-mig

SussieThyssen skriver:

Du kan sagtens mærke liv nu, når det er din anden graviditet, og du mærkede det så fint tidligt første gang.
Nr 3 mærkede jeg i uge 9, nærmest ligesom at have en reje, der lå og vrikkede.

Kærligst
Sussie

Jeg synes bare det er vildt så tidligt, men jeg har tydeligt fornemmelsen af der er noget der hopper rundt derinde - nøjagtigt ligesom i min 1 graviditet, ja bare noget længere henne i graviditeten

Men jeg er da glad for at hører at der er andre, der også har kunnet mærke liv så tidligt. Så er det ikke bare mig der er helt skør

Anmeld

22. oktober 2010

Lotte14

Mor til Maj skriver:

Hehe nej er nu sikker på det ikke er tarmen - når den rumstere er det som regel mere kraftigt og på en anden måde og bestemt ikke så langt nede

Bebsen er jo ikke mere end omkring 4 cm på dette tidspunkt, så synes det lyder rimelig vildt hvis du allerede kan mærke den. Jeg tror desværre ikke at det er bebsen du mærker allerede, sorry, men det er min mening.

//Charlotte 27+2

Anmeld

22. oktober 2010

UngMor_Odense

Mor til Maj skriver:

Jeg har mærket liv hverdag siden uge 14 . Tror godt det kan være din lille bebs du mærker

Hilsen Linet 17+4 ..

Anmeld

22. oktober 2010

sandratobias

Jeg zyz oz jeg ku mærke liv i uge 10 2. gang... Men i følge lægen var det mine tarme, hun mente ikk det ku være det... 1. gang mærkede jeg liv i uge 15... Og denne gang var jeg slet ikk i tvivl der i uge 14 eller 15.. Men ved ikk med uge 10, zyz selv det virker meget usandsynligt... Men ved det ikk... Desværre... 

Sandra - Uge 21+5 barn nr. 2.. 

Anmeld

23. oktober 2010

SussieThyssen

Mor til Maj skriver:

Jeg synes bare det er vildt så tidligt, men jeg har tydeligt fornemmelsen af der er noget der hopper rundt derinde - nøjagtigt ligesom i min 1 graviditet, ja bare noget længere henne i graviditeten

Men jeg er da glad for at hører at der er andre, der også har kunnet mærke liv så tidligt. Så er det ikke bare mig der er helt skør

Ja, det er dejligt

Anmeld

23. oktober 2010

kkk

Mor til Maj skriver:

Altså, jeg vil ikke være skråsikkert afvisende over for at det er baby du kan mærke. Har læst mig til herinde, at der er en del der mener at kunne mærke baby så tidligt.

Men jeg må indrømme at jeg ikke tror på, at det jeg selv kan mærke er baby. Jeg tror ganske enkelt at fosteret skal fylde mere, der skal mere vægt bag (dit foster vejer ca. 15 gram) og udvikles meget mere knogle og muskel i fosteret før det er en mulighed at mærke bevægelserne i livmoderen.

For mit eget vedkommende, så er det med jævne mellemrum sket, at jeg har "mærket fosterbevægelser" når jeg slet ikke er gravid. Altså at luft mv. kan passere rundt i den nederst del af maveregionen, på måder, der minder rigtig meget om 'baby-spark'

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.