Mor til Maj skriver:
Jeg er idag 10+1 - gravid med mit 2 barn. Jeg har de sidste 4 aftener mærket småbobler, her til aften har det været igang i snart en time. Hvis jeg var længere henne ville jeg ikke være i tvivl om det var den lille derinde, men kan det virkelig passe at man allerede kan fornemme liv derinde så tidligt i graviditeten? - Andre der mærker noget allerede? 
I min første graviditet var jeg 16 uger henne før jeg mærkede bobler.
Altså, jeg vil ikke være skråsikkert afvisende over for at det er baby du kan mærke. Har læst mig til herinde, at der er en del der mener at kunne mærke baby så tidligt.
Men jeg må indrømme at jeg ikke tror på, at det jeg selv kan mærke er baby. Jeg tror ganske enkelt at fosteret skal fylde mere, der skal mere vægt bag (dit foster vejer ca. 15 gram) og udvikles meget mere knogle og muskel i fosteret før det er en mulighed at mærke bevægelserne i livmoderen.
For mit eget vedkommende, så er det med jævne mellemrum sket, at jeg har "mærket fosterbevægelser" når jeg slet ikke er gravid. Altså at luft mv. kan passere rundt i den nederst del af maveregionen, på måder, der minder rigtig meget om 'baby-spark'
Anmeld