juleaften? hvad gør jeg/vi?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

718 visninger
9 svar
0 synes godt om
22. oktober 2010

Anonym trådstarter

hej alle i kloge mennesker ;( kan i mon hjælpe mig?

Jeg fik en vidunderlig dreng for 4 måneder siden og skal nu holde min nr 2 jul med prinsens far, MEN min deglige mand jeg self elsker rigtigt meget vil holde den hjemme kun ham mig og baby

og jeg er meget traditions elsklig og holder meget af familie og den hygge man har sammen juleaften

hvad skal jeg gøre? han siger jeg gerne må tage ned til min familie MEN så bliver det uden min prins ;( og jeg kan ikk undvære ham hans første juleaften og tror bestemt heller ikk jeg vil more mig uden min mand, snøft, hvad skal jeg gøre?

tage mig sammen og så holde den BIB kedelige JUL eller stå imod og se hvad jeg kan gøre?

han er meget temperamentsfuld så har han sat sig en mening er han ikke til at få til at skifte om igen ;( .

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. oktober 2010

SussieThyssen

Anonym skriver:

Jeg fik en vidunderlig dreng for 4 måneder siden og skal nu holde min nr 2 jul med prinsens far, MEN min deglige mand jeg self elsker rigtigt meget vil holde den hjemme kun ham mig og baby

og jeg er meget traditions elsklig og holder meget af familie og den hygge man har sammen juleaften

hvad skal jeg gøre? han siger jeg gerne må tage ned til min familie MEN så bliver det uden min prins ;( og jeg kan ikk undvære ham hans første juleaften og tror bestemt heller ikk jeg vil more mig uden min mand, snøft, hvad skal jeg gøre?

tage mig sammen og så holde den BIB kedelige JUL eller stå imod og se hvad jeg kan gøre?

han er meget temperamentsfuld så har han sat sig en mening er han ikke til at få til at skifte om igen ;( .

Så må I da trække lod...det er vel fair på den måde???

Men ellers, så kan jeg da sige, at selvom man begynder at holde sin egen jul, så behøver den bestemt ikke at være kedelig, man skal bare se, at få skabt sine egne traditioner.

Men I burde jo egentligt have snakket den slags igennem inden I slog jer ned som par, for julen er en højtid, der er temmelig vigtig for mange mennesker, og hvis man ikke kan enes om de store vigtige ting, hvordan går det så med de små???

Kærligst
Sussie

Anmeld

22. oktober 2010

Jeg tror ik helt jeg forstår dig...

Men er det rigtigt forstået at du bor sammen med en mand, som ikke er far til dit barn, og han vil holde jul hjemme dig, ham og baby, men du vil også gerne holde jul med din familie + faderen til din baby!?                                                                                             

Stine og Lisa.

Anmeld

22. oktober 2010

Milsen

Hey...

Åhh jeg kan godt forstå din frustration, jeg synes også juleaften med familien er noget af den mest dyrbare tradition.

Men siden han nu gerne vil holde hjemme, er der så ikke en mulighed for at, i kan invitere din familie hjem til jer i år, eller er det fuldstændig udelukket at der skal være andre end jer 3?

Håber i finder ud af det, og du får en juleaften at se frem til og ikke én du tænker bare skal overståes fordi han vil bestemme...

/Camilla

Anmeld

22. oktober 2010

Plysbjørnen

Tilmeldt skriver:

Jeg tror ik helt jeg forstår dig...

Men er det rigtigt forstået at du bor sammen med en mand, som ikke er far til dit barn, og han vil holde jul hjemme dig, ham og baby, men du vil også gerne holde jul med din familie + faderen til din baby!?                                                                                            

Stine og Lisa.

som jeg forstod bor hun sammen med faderen, men denne vil bare ikke holde jul med hendes familie.

Anmeld

22. oktober 2010

Plysbjørnen

Anonym skriver:

Hvad med at prøve noget nyt, foreslå din mand at når i nu ikke kan holde jul hos din familie, så må din familie komme til jer og holde jul.

Anmeld

22. oktober 2010

BetinaTrold skriver:

som jeg forstod bor hun sammen med faderen, men denne vil bare ikke holde jul med hendes familie.

Jo, men der står jo Prinsens far OG min dejlige mand!?!?

Anmeld

22. oktober 2010

Anonym trådstarter

jeg bor skam sammen med barnets far og ja det er barnets far der ikke vil holde jul med familien.

og jo familien kunne komme op hvis ellers ikke at for de første vi bor langt væk og der er jo en del ældre i familien,

og PLUS at min familie altid har aftalt sådan noget LÆNGE før man kan gøre noget

Anmeld

23. oktober 2010

Pena

Anonym skriver:

Årh jeg sidder her og ved slet ikke om jeg skal svare eller ej, for jeg er bange for jeg ikke kan styre mig.

Sådan som du beskriver din mand lyder han meget dominerende, og slet ikke til at diskurere med. Hans ord er lov.

Vil du virkelig finde dig i det? Seriøst, hvis han vil sidde hjemme juleaften uden familien, jamen så lad ham da gøre det. Men sig at for dig er det meget vigtigt at se familien, og at familien gerne vil se dig og den lille nye.

Hvis det er fordi han gerne vil skabe sine egne traditioner nu hvor I har barn, så kan i jo holde det hos jer, og så invitere noget familie.

Husk på han er din mand, ikke din far. Du må simpelthen ikke lade ham bestemme på denne måde.

I må sætte jer ned og lave en plan over hvordan i begge kan blive tilfredse, og evt gøre noget det ene år og det andet år.

Jeg synes godt nok det lyder trist at sidde jer to med et lille barn der nok bare sover hele aftenen. Altså på en juleaften.

Ja undskyld at jeg er lidt skrap. Han er sikkert en dejlig mand på mange punkter, men lige det her du beskriver synes jeg er et problem.

Anmeld

23. oktober 2010

Meliora

Anonym skriver:

Hvad med om I bare holder den derhjemme, og så inviterer begge jeres hver isærs forældre. Så bliver I stadig max. 6 voksne, men julen bliver stadig familær og alle 4 bedsteforældre får lov at holde bebsers første jul?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.