Anonym skriver:
hej alle i kloge mennesker ;( kan i mon hjælpe mig?
Jeg fik en vidunderlig dreng for 4 måneder siden og skal nu holde min nr 2 jul med prinsens far, MEN min deglige mand jeg self elsker rigtigt meget vil holde den hjemme kun ham mig og baby 
og jeg er meget traditions elsklig og holder meget af familie og den hygge man har sammen juleaften 
hvad skal jeg gøre? han siger jeg gerne må tage ned til min familie MEN så bliver det uden min prins ;( og jeg kan ikk undvære ham hans første juleaften og tror bestemt heller ikk jeg vil more mig uden min mand, snøft, hvad skal jeg gøre?
tage mig sammen og så holde den BIB kedelige JUL eller stå imod og se hvad jeg kan gøre?
han er meget temperamentsfuld så har han sat sig en mening er han ikke til at få til at skifte om igen ;( .
Årh jeg sidder her og ved slet ikke om jeg skal svare eller ej, for jeg er bange for jeg ikke kan styre mig.
Sådan som du beskriver din mand lyder han meget dominerende, og slet ikke til at diskurere med. Hans ord er lov.
Vil du virkelig finde dig i det? Seriøst, hvis han vil sidde hjemme juleaften uden familien, jamen så lad ham da gøre det. Men sig at for dig er det meget vigtigt at se familien, og at familien gerne vil se dig og den lille nye.
Hvis det er fordi han gerne vil skabe sine egne traditioner nu hvor I har barn, så kan i jo holde det hos jer, og så invitere noget familie.
Husk på han er din mand, ikke din far. Du må simpelthen ikke lade ham bestemme på denne måde.
I må sætte jer ned og lave en plan over hvordan i begge kan blive tilfredse, og evt gøre noget det ene år og det andet år.
Jeg synes godt nok det lyder trist at sidde jer to med et lille barn der nok bare sover hele aftenen. Altså på en juleaften.
Ja undskyld at jeg er lidt skrap. Han er sikkert en dejlig mand på mange punkter, men lige det her du beskriver synes jeg er et problem.