Opskrift på et godt franskbrød, hvem kan hjælpe?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.635 visninger
3 svar
0 synes godt om
22. oktober 2010

molle85

Hey piger.

Jeg sad sådan og fik lyst til at bage et franskbrød, men mangler en go opskrift..

Nogle der kan hjælpe?

Maria

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. oktober 2010

missie20

molle85 skriver:

Hey piger.

Jeg sad sådan og fik lyst til at bage et franskbrød, men mangler en go opskrift..

Nogle der kan hjælpe?

Maria

Har lige bagt i formiddags et franskbrød fra bogen God mad Let og lave. Den er altså god

Anmeld

22. oktober 2010

morx4

har en dejlig opskrift på nogle dejlige luftige boller, men den kan udmærket bruges til brød også. :-)

50 gr gær, 8 spsk. lunkent vand (max 30 grader), 4 dl lunkent mælk (max 30 grader), 4 tsk sukker, 8 spsk olie (gerne raps) 800 gr hvedemel (lige over 12 dl), 1 æg til pensling

opløs gær i det lunkne vand og tilset mælk og sukker.rør olien og halvdelen af melet i.ælt dejen og tilset efterhånden resten af melet. lad dejen hæve tildækket i 20 minutter.

del dejen i 20-25 boller og lad dem hæve tildækket på bagepapir i 45 min-1 time.

efter hævningen pensles bollerne med æg, og bages i 12 minutter ved 225 grader (varmluft 200)

OPS: giv dejen deres hævningsminutter, de og gæren og olien er det der gør bollerne så skønne!

-ide: man kan evt komme 1 tsk kardemomme i delen før hævningerne for lidt extra smag.

mvh Marie

Anmeld

22. oktober 2010

molle85 skriver:

Hey piger.

Nogle der kan hjælpe?

Maria

Jeg bruger den på mel-posen!! Den er nem og god!

Stine og 'Lisa.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.