Hvor mange forsøg ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

525 visninger
6 svar
0 synes godt om
22. oktober 2010

Anonym trådstarter

Jeg har en veninde der er under behandling for børnløshed, hun har været igennem 1 forsøg at lægge æg op, men det mislukkedes

Så tænkte jeg at vide hvor mange gang i var under behandling til i blev gravid eller hvor mange gange i har været sæt æg op?

Jeg er så ked af det hendes vegne jeg er selv gravid nu og har det forfærdeligt, fordi det kan lykkes mig og ikke hende

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. oktober 2010

AnneP

Anonym skriver:

Jeg har en veninde der er under behandling for børnløshed, hun har været igennem 1 forsøg at lægge æg op, men det mislukkedes

Så tænkte jeg at vide hvor mange gang i var under behandling til i blev gravid eller hvor mange gange i har været sæt æg op?

Jeg er så ked af det hendes vegne jeg er selv gravid nu og har det forfærdeligt, fordi det kan lykkes mig og ikke hende

Da vi var på "IVF skole" fik vi afvide at man har 5 stimulerings forsøg og 3 oplægninger! i off regi!

Anmeld

22. oktober 2010

Sunflower

Jeg er ikke nået til IVF endnu og kan derfor ikke svare på dit spørgsmål men jeg vil gerne kommentere på dit indlæg.

Du skal ikke have det forfærdeligt. Selvom vi er barnløse kan vi godt glæde os på andres vegne. Til at starte med kan vi glæde os over at I ikke skal igennem samme helvede som os. Jeg ønsker ikke dette for min værste fjende.

Det er rigtig svært at være barnløs og få alle de dejlige nyheder om graviditeter. Man tænker "hvorfor kan vi ikke finde ud af det" "hvad har jeg gjort for at skulle straffes på denne måde" "Bliver det nogen sinde vores tur" osv. osv. Jeg tror ikke der er nogen barnløse der ønsker at sætte gravide i den situation at de skal have det dårligt.

Du skal være lyttende og forestående over for din veninde, men du skal selvfølgelig have lov til at glæde dig over din egen graviditet. Hvis ikke i har nogle klare aftaler omkring hendes situation så synes jeg du skal spørge hende. Nogle barnløse ønsker ikke at blive konfronteret med det i tide og utide ved at man spørge ind til det, jeg foretrækker foreksempel at folk ikke spørger til vores sitution men at jeg selv kan fotælle hvis jeg har lyst. Andre vil meget gerne have at der bliver spurgt ind til det.

Jeg håber mit svar kunne hjælpe dig lidt.

Knus

Anmeld

22. oktober 2010

Faith

Var igennem 5 forsøg før det lykkedes at blive gravid med tvillinger.

Anmeld

22. oktober 2010

Lisbeth1985

Sunflower skriver:

Jeg er ikke nået til IVF endnu og kan derfor ikke svare på dit spørgsmål men jeg vil gerne kommentere på dit indlæg.

Du skal ikke have det forfærdeligt. Selvom vi er barnløse kan vi godt glæde os på andres vegne. Til at starte med kan vi glæde os over at I ikke skal igennem samme helvede som os. Jeg ønsker ikke dette for min værste fjende.

Det er rigtig svært at være barnløs og få alle de dejlige nyheder om graviditeter. Man tænker "hvorfor kan vi ikke finde ud af det" "hvad har jeg gjort for at skulle straffes på denne måde" "Bliver det nogen sinde vores tur" osv. osv. Jeg tror ikke der er nogen barnløse der ønsker at sætte gravide i den situation at de skal have det dårligt.

Du skal være lyttende og forestående over for din veninde, men du skal selvfølgelig have lov til at glæde dig over din egen graviditet. Hvis ikke i har nogle klare aftaler omkring hendes situation så synes jeg du skal spørge hende. Nogle barnløse ønsker ikke at blive konfronteret med det i tide og utide ved at man spørge ind til det, jeg foretrækker foreksempel at folk ikke spørger til vores sitution men at jeg selv kan fotælle hvis jeg har lyst. Andre vil meget gerne have at der bliver spurgt ind til det.

Jeg håber mit svar kunne hjælpe dig lidt.

Knus

Jeg vil bare lige bekende min enighed. Selvom det er svært at vente på ønskebarnet, mens andre bliver gravide, kan man sagtens glæde sig på andres vegne At du skriver dette indlæg, viser hvor meget du holder af din veninde.. Tillykke med graviditeten

Lisbeth

Anmeld

23. oktober 2010

heaven

vi fik Lasse i 6 forsøg  - vi havde 5 regulære og 1 fryse....

Jannie

Anmeld

23. oktober 2010

Gaya

Vi fik Rasmus i 3. IVF forsøg, og ingen af dem var med fryseæg. Vi skulle HELE møllen igennem alle 3 gange......

Så man skal holde hovedet oppe og tro på at det kan lykkes, selv om man bliver lige ked af det hver gang.....

Der hvor vi gik, fortalte de at 1. forsøg tit er "et prøve forsøg" da man jo ikke ved hvormeget hormon osv. kvinden skal have.

Så din veninde skal holde hovedet oppe og tro på at hun selvfølgelig bliver gravid....;o)

Hils og sig held og lykke....;o)

Hilsen fra Lene

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.