piskesmæld og graviditet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.047 visninger
7 svar
0 synes godt om
22. oktober 2010

Mother-love

hejsa alle sammen
jeg synes jeg er i total vildrede, for jeg var fredag den 24. september ude for en ulykke hvor jeg blev påkørt bagfra i bil. jeg røg på skadestuen og de ville scanne mig men jeg var i tvivl om der kunne være mulig graviditet da min kæreste og jeg havde forsøgt i nogle måneder at blive gravid. så de sendte mig hjem. dagen efter blev jeg meget dårlig og svimmel og stadig med mange smerter i nakken og hovedpine. så en tur på skadestuen igen hvor jeg så blev scannet da de var meget i tvivl om der kunne være brud. så jeg fik blyposer over maven hvis jeg nu skulle være gravid. men der var ingen brud så de kunne ikke gøre mere for mig.
jeg kom til lægen om mandagen og fik udskrevet nogle stærk smertestillende (dolol) med røde trekanter på og hele svineriet. de hjalp de første to dage. og så var det ligesom det.. torsdagen tog jeg en graviditetsstest da det var der jeg skulle have min menstruation og vups den var positiv. var usikker alligevel så ventede til dagen efter hvor jeg tog en mere den var også positiv. så var jo ikke i tvivl nu. jeg skulle så stoppe med at tage disse smertestillende for de var skadelige for barnet. hmmmm det gik så faktisk rimelig okay med nakken og jeg var lykkelig for at jeg havde opnået den graviditet som jeg havde ønsket mig...
men nu sidder jeg så med smerter der ikke er til at hold ud min læge vil ikke udskrive noget smertestillende da jeg intet på tage andet end panodiler. ja panodiler de hjælper ikke de mindste så vil ikke tage 8 panodiler hverdag for ingen verdens nytte og tror heller ikke det er satans sundt at tage 8 panodiler hver eneste dag i gennem hele min graviditet. jeg er så startet med behandler ved fysioterapeuter og til noget der hedder krania-sakral terpi. og intet har hjulpet endnu.

Er der nogen der har nogle råd til hvad jeg kan gøre. om der evt er noget smertestillende jeg må tage? jeg er 7uger og 1dage i min graviditet det er så dejligt .

hilsen michelle

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. oktober 2010

Ni-ko-li-ne

michelledam skriver:

hejsa alle sammen
jeg synes jeg er i total vildrede, for jeg var fredag den 24. september ude for en ulykke hvor jeg blev påkørt bagfra i bil. jeg røg på skadestuen og de ville scanne mig men jeg var i tvivl om der kunne være mulig graviditet da min kæreste og jeg havde forsøgt i nogle måneder at blive gravid. så de sendte mig hjem. dagen efter blev jeg meget dårlig og svimmel og stadig med mange smerter i nakken og hovedpine. så en tur på skadestuen igen hvor jeg så blev scannet da de var meget i tvivl om der kunne være brud. så jeg fik blyposer over maven hvis jeg nu skulle være gravid. men der var ingen brud så de kunne ikke gøre mere for mig.
jeg kom til lægen om mandagen og fik udskrevet nogle stærk smertestillende (dolol) med røde trekanter på og hele svineriet. de hjalp de første to dage. og så var det ligesom det.. torsdagen tog jeg en graviditetsstest da det var der jeg skulle have min menstruation og vups den var positiv. var usikker alligevel så ventede til dagen efter hvor jeg tog en mere den var også positiv. så var jo ikke i tvivl nu. jeg skulle så stoppe med at tage disse smertestillende for de var skadelige for barnet. hmmmm det gik så faktisk rimelig okay med nakken og jeg var lykkelig for at jeg havde opnået den graviditet som jeg havde ønsket mig...
men nu sidder jeg så med smerter der ikke er til at hold ud min læge vil ikke udskrive noget smertestillende da jeg intet på tage andet end panodiler. ja panodiler de hjælper ikke de mindste så vil ikke tage 8 panodiler hverdag for ingen verdens nytte og tror heller ikke det er satans sundt at tage 8 panodiler hver eneste dag i gennem hele min graviditet. jeg er så startet med behandler ved fysioterapeuter og til noget der hedder krania-sakral terpi. og intet har hjulpet endnu.

Er der nogen der har nogle råd til hvad jeg kan gøre. om der evt er noget smertestillende jeg må tage? jeg er 7uger og 1dage i min graviditet det er så dejligt .

hilsen michelle

allerførst, så er jeg ked af at høre du skal døje med dette!

jeg vil råde dig til at lave en masse øvelser for nakken, det kan fys hjælp dig med... lav dem så meget du må/kan!

der er desværre ikke andre smertestillende du kan tage... men du kar arbejde med din forståelse/tolerance af smerterne. Først skal du acceptere at de er der og dernæst lære at leve med dem... Det lyder hårdt, men det er virkelighed for rigtig mange mennesker inkl. jeg selv...
det kan jo heldigvis blive bedre med tiden... og jeg håber de behandlinger kan hjælpe dig!
god bedring!
knus

Anmeld

22. oktober 2010

Kildebakken

Kære Michelle,

Øv for en situation du er havnet i, håber at du får det bedre snart.

Udover panodil, må man også gerne få kodein, som er nogle lidt stærkere smertestillende, lægen kan udskrive til dig. Fordelen med begge disse er at du slapper af i musklerne og dermed måske får mindre ondt også på sigt....Men jeg forstår godt at du bliver urolig over at tage dem, særlig i de første risikofyldte uger, ville jeg nok også være bange for at tage både det ene og det andet. 

Smerter er blandt andet også hægtet sammen med psyken, så det kan hjælpe at flytte fokus fra en kropsdel til en anden, fx. kan din kæreste massere dine fødder.

God bedring

Kh

Anmeld

22. oktober 2010

Mother-love

tak fordi der er nogen der svarer på mit indlæg.

jeg synes nu egentlig jeg prøver så vidt muligt at tage min dag som det kommer.. men det er meget frustrende at have så mange smerter. og jeg bliver mindet om det hver eneste dag uanset hvad jeg gør. for jeg er afhæning af min kæreste. jeg kan ikke lave noget herhjemme jeg kan ikke køre bil og skal have ham som siddestøtte hele tiden fordi jeg døjer meget med at være svimmel på den grove måde med at jeg ikke kan stå selv i hele dage. ved godt at min graviditet også kan være skyld i jeg bliver svimmel men tror ikke at det er den der er skyld i det hele ihvertfald. men det er bare hårdt at blive bekræftet i hver eneste dag at jeg ikke kan gøre noget selv.

og en anden ting  kan ikke fordrage folk rør ved mine fødder så det bliver lidt svært... hahahahaha

Anmeld

22. oktober 2010

DK

Jeg har også haft et piskesmæld. Jeg døjede rigtig meget med migræne i lang tid bagefter, og har stadig her 9 år efter konstant skæv nakke og trækninger i den muskel der sidder fast på hovedet og går ned gennem nakken og ud og sidder fast på skuldrene.

Det der hjalp mig rigtig rigtig meget dengang var min kiropraktor. Han tog et røngten billede og mine nakkehvivler var bare væltet rundt og sad helt skæve. Ham fik dem manipuleret på plads over laang tid. Jeg kom hver dag i starten og fik kun et "tryk/ryk" hver dag, mere kunne det ikke tåle i starten. Det hjalp hurtigt rigtig meget og de mange migræneanfald hver uge forsvandt (og kommer nu kun som følge af stress)

Derudover så synes jeg ikke at panodiler hjalp på min hovedpine/nakkesmerter, men at kodymagnyler derimod hjalp fantastisk og tog smerterne. Jeg mener godt at man må tage kodymagnyler som "ny-gravid" det er vist først i det sidste og tredje semester at man skal være forsigtig med dem!

Anmeld

22. oktober 2010

Mother-love

dejligt med alle de svar så har jeg noget jeg kan fremlægge for mig læge...

Anmeld

22. oktober 2010

AA10

michelledam skriver:

dejligt med alle de svar så har jeg noget jeg kan fremlægge for mig læge...

først stort tillykke med din graviditet trist ang dine smerter og uheldet godt der ikke skete mere hvis man kan sige det sådan.. Nu har jeg lidt med medicin og gøre og du må kun tag panodil, og det vil jeg ikke anbefale at du spiser resten af tiden, selvom du gå må men kender panodil og de virker ikke på dens slags smerter, kodimagnyler der står på glasset at du må tag dem til 6 måned men det vil jeg stærkt fraråde det vil din læge og apotek også sige da kodin ikke er godt for dit foster...

prøv en fys, kiropraktor eller evt akupuntur...

god bedring

Anmeld

23. oktober 2010

Mother-love

AA10 skriver:

først stort tillykke med din graviditet trist ang dine smerter og uheldet godt der ikke skete mere hvis man kan sige det sådan.. Nu har jeg lidt med medicin og gøre og du må kun tag panodil, og det vil jeg ikke anbefale at du spiser resten af tiden, selvom du gå må men kender panodil og de virker ikke på dens slags smerter, kodimagnyler der står på glasset at du må tag dem til 6 måned men det vil jeg stærkt fraråde det vil din læge og apotek også sige da kodin ikke er godt for dit foster...

prøv en fys, kiropraktor eller evt akupuntur...

god bedring

tusinde tak for dit svar. selvom svaret egentlig er det samme som min læges. men ja jeg går allerede til fysioterapeuter og noget der hedder krania-sakral terapi. men synes nu ikke rigtig at virke.

jeg må vil bidde tænderne sammen ligesom jeg har gjort indtil nu. selvom det nogen dage kan være ret svært at holde humøret oppe.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.