Der er noget jeg længe har tænkt over, og det er at jeg synes det er alt for svært for folk at blive godkendt til adoption.
Så forleden en udsendelse, hvor der var et par der ønskede at adoptere, og de fik afslag fordi kvinden havde en ifølge hende en mild gigtsygdom, som ikke påvirkede hendes hverdag.
Svaret var at hvis de blev skilt kunne manden søge som eneforsørger, og så kunne de blive gift igen senere......
Jeg mener, hvorfor er det lige at det vil være bedre for et barn kun at have en far, istedet for en mor som måske bliver syg senere hen.
Selvfølgelig skal alle og enhver ikke kunne adoptere. Jeg har kronisk svær depression, og bør ikke kunne adoptere, da jeg højst sandsynligt ikke vil kunne give barnet det det behøver. (Også derfor jeg har valgt ikke at få børn) men jeg synes bare reglerne er alt for firkantede.
Der sidder så mange børn rundt om i verden som skriger efter en familie. Jeg tror da hellere de vil være i en familie hvor moren måske/måske ikke bliver syg senere i livet, end rådne op på et børnehjem i Kina fx.
Hvad synes I?
Anmeld