Egentlig har jeg en henvisning fra lægen til fys. pga. spændingshovedpine. Var nede for at bestille tid idag, og der er så 3-4 UGERS ventetid - på en tid... Så nu er jeg nødt til lige at høre Jer kloge hoveder, om I ved hvordan det føles at have iskiasnerven i klemme..
Min højre balle gør rigtig ondt - sådan en strålende smerte ned i benet. Ikke ligesom når man har trænet og derved har ømme muskler. Mit ben gør ondt sådan ned til omkring knæet - midt på låret trækker det om på forsiden, ellers sidder smerten på bagsiden af låret. Det er ikke en egentlig smerte, udover i ballen, men benet føles tungt og træt. Smerten fra ballen trækker også om i lysken - må det vel være, "der hvor benet, sidder fast på kroppen"... 
Jeg kan ikke sidde behageligt, mere end en halv time, så begynder det at gøre ondt, men hvis jeg rejser mig og går rundt, gør det ikke ondt. Til gengæld kan jeg ikke som sådan gå tur, uden at få ondt, men har ikke mere ondt end jeg kan tvinge mig selv til at gå. Jeg kan sidde længere tid, hvis jeg sidder mest på venstre balle (som der ikke er noget med) og jeg kan ligge behageligt på alle måder, undtagen på ryggen (med mindre det ER begyndt at gøre ondt, så er det svært at finde ro) Jeg kan godt gå ned af trapper uden problem, men op skal jeg helst tage et skridt af gangen, for ikke at føle benet bliver totalt belastet.
Hvis først smerten er kommet, går den ikke lige væk. Panodiler hjælper ikke, ligesom hverken ispose eller varmedunk kan lindre.
Undskyld det blev lidt langt, men synes bare jeg overrender min læge totalt siden jeg blev gravid, så hvis det nu bare er "fordi alting giver sig - husk at hvil dig" så vil jeg ikke rende derned igen-igen...
Håber nogen kan hjælpe!
Anmeld