et par ord fra den gravide kat

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

637 visninger
10 svar
0 synes godt om
22. oktober 2010

Anonym trådstarter

Desværre som ano, men I ved jo alle, hvem jeg er!

Grunden til at jeg skriver som ano er, at jeg ikke ved om "de forkerte øjne" læser med....

Jeg er i praktik i øjeblikket, og har været der i 14 dage.. Har 14 dage tilbage, og så skal jeg til skriftlig eksamen. Og jeg har det SÅ svært i den praktik! Jeg føler de ser ned på, at vi har valgt at være i behandling nu, mens jeg stadig læser.. At det er en hindring for min uddannelse at jeg nu er gravid, og at det ødelægger det hele. At jeg ikke må lave de ting de gør, fordi der er retningslinjer for gravide, og det kommer der så mange kommentarer omkring. "Nå nej, det må du jo ikke"... Hele tiden.. Det får mig til at føle mig forkert, og som om jeg ikke rigtig kan glædes, fordi vejleder ser det som en belastning for uddannelsen..Jeg ser det IKKE som en belastning. Jeg VED jeg kan klare det.. Jeg er jo ikke dødsens syg.. Jeg er GRAVID!!

Jeg ved ikke om det giver mening for Jer, men altså.. Det er bare SÅ hårdt at føle "hvorfor fan*en har I gjort det NU, mens du stadig læser, det er da tosset", når man inderst inde bare ønsker at være lykkelig og dele sin glæde med alle...

Så jeg føler mig ikke rigtig glad, og det slår jeg mig selv i hovedet over. For for pokker altså!! Vi kæmpede 3 ski*e år for at nå hertil, og så ka jeg ikke føle lykken 100% fordi en pokkers vejleder skal slå skår i glæden! Ej, jeg sidder helt med tårer i øjnene!

Jeg ved godt jeg er nem at ramme. Mine hormoner raser i kroppen, både de kemiske som åbenbart ikke vil slippe deres tag i min vandudspilede krop, og så mine graviditetshormoner, der er tegn på at der ligger en baby i MIN mave! Og så er jeg stresset over praktik, fordi vejleder sagde jeg fik svært ved at nå mine mål, når nu jeg var gravid (hvilket jo er løgn, men det påvirker alligevel)..

Så jeg har pjækket idag Ringet og sagt jeg var syg! For at tømme hovedet, slappe af med manden, der har taget ferie-fridag. Vi tager til KBH om en time, og bliver hele weekenden. Vi skal bare hygge os med svoger og svigerinden, i Tivoli og bare være kærester og jeg skal finde glæden igen! Glæden ved, at jeg skal være nogens mor.. Tænk at jeg kunne miste den glæde, og i stedet sidde med følelsen af at være dum og forkert!

Kvalmen er på vej væk, den var højst sandsynligt kommet af overstimuleringen. Den "rigtige" kommer nok om lidt tid, men som udgangspunkt har jeg det fint. Jeg er meget træt, og meget sårbar.. Men jeg bærer et barn!

Jeg glæder mig til en kæreste weekend. At den så starter på en pjækkedag er måske ikke så smart, men jeg havde brug for luft til at finde mig selv!!

Huskatten......

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. oktober 2010

businesstigger

Dumme dumme dem! Det er jo ikke noget I har gjort for at genere dem, og I kan jo ikke gøre for at det skulle tage næsten 3 år før I fik en kattekylling i maven. Det er man jo ikke selv herre over. Det er der bare nogle der ikke forstår - desværre!

Selvom om det er svært skal du ikke lade dem tage glæden fra jer. Det ER fantastisk at du er gravid! At du er træt og kvalm hjælper selvfølgelig ikke på humøret men er desværre helt almindeligt til en start. Du må holde målet for øje - en mini

Håber I får en god weekend og som sagt må du endelig slå på tråden hvis du har tid og lyst til en kop kaffe eller bare at sige at alle andre er dumme

Anmeld

22. oktober 2010

Ni-ko-li-ne

Anonym skriver:

Grunden til at jeg skriver som ano er, at jeg ikke ved om "de forkerte øjne" læser med....

Jeg er i praktik i øjeblikket, og har været der i 14 dage.. Har 14 dage tilbage, og så skal jeg til skriftlig eksamen. Og jeg har det SÅ svært i den praktik! Jeg føler de ser ned på, at vi har valgt at være i behandling nu, mens jeg stadig læser.. At det er en hindring for min uddannelse at jeg nu er gravid, og at det ødelægger det hele. At jeg ikke må lave de ting de gør, fordi der er retningslinjer for gravide, og det kommer der så mange kommentarer omkring. "Nå nej, det må du jo ikke"... Hele tiden.. Det får mig til at føle mig forkert, og som om jeg ikke rigtig kan glædes, fordi vejleder ser det som en belastning for uddannelsen..Jeg ser det IKKE som en belastning. Jeg VED jeg kan klare det.. Jeg er jo ikke dødsens syg.. Jeg er GRAVID!!

Jeg ved ikke om det giver mening for Jer, men altså.. Det er bare SÅ hårdt at føle "hvorfor fan*en har I gjort det NU, mens du stadig læser, det er da tosset", når man inderst inde bare ønsker at være lykkelig og dele sin glæde med alle...

Så jeg føler mig ikke rigtig glad, og det slår jeg mig selv i hovedet over. For for pokker altså!! Vi kæmpede 3 ski*e år for at nå hertil, og så ka jeg ikke føle lykken 100% fordi en pokkers vejleder skal slå skår i glæden! Ej, jeg sidder helt med tårer i øjnene!

Jeg ved godt jeg er nem at ramme. Mine hormoner raser i kroppen, både de kemiske som åbenbart ikke vil slippe deres tag i min vandudspilede krop, og så mine graviditetshormoner, der er tegn på at der ligger en baby i MIN mave! Og så er jeg stresset over praktik, fordi vejleder sagde jeg fik svært ved at nå mine mål, når nu jeg var gravid (hvilket jo er løgn, men det påvirker alligevel)..

Så jeg har pjækket idag Ringet og sagt jeg var syg! For at tømme hovedet, slappe af med manden, der har taget ferie-fridag. Vi tager til KBH om en time, og bliver hele weekenden. Vi skal bare hygge os med svoger og svigerinden, i Tivoli og bare være kærester og jeg skal finde glæden igen! Glæden ved, at jeg skal være nogens mor.. Tænk at jeg kunne miste den glæde, og i stedet sidde med følelsen af at være dum og forkert!

Kvalmen er på vej væk, den var højst sandsynligt kommet af overstimuleringen. Den "rigtige" kommer nok om lidt tid, men som udgangspunkt har jeg det fint. Jeg er meget træt, og meget sårbar.. Men jeg bærer et barn!

Jeg glæder mig til en kæreste weekend. At den så starter på en pjækkedag er måske ikke så smart, men jeg havde brug for luft til at finde mig selv!!

Huskatten......

må jeg så lige få den vejleders tlf nummer? sådan en dum ko.... den eneste grund til at hun synes det er dumt er fordi det giver hende mere at tænke over....

du er ikke dum og forkert! du skal være moar! og det er fantastisk, så må de andre tro det de vil!!!

vis dem at du sagtens kan det her! du er stærk og sej!

knus og god weekend!

Anmeld

22. oktober 2010

lisbethita

Ni-ko-li-ne skriver:

må jeg så lige få den vejleders tlf nummer? sådan en dum ko.... den eneste grund til at hun synes det er dumt er fordi det giver hende mere at tænke over....

du er ikke dum og forkert! du skal være moar! og det er fantastisk, så må de andre tro det de vil!!!

vis dem at du sagtens kan det her! du er stærk og sej!

knus og god weekend!

Jeg ringede også glædeligt til hende! Hun burde skamme sig!!!!!! 

Anmeld

22. oktober 2010

lisbethita

Anonym skriver:

Huskatten......

Man tror altså nogle gange, at det er LØGN, hvordan folk opfører sig. Jeg pandede hende gerne en for dig. Dumme gås...!!!! Hvad bilder hun sig egentligt ind? 

MEN DU ER GRAVID...og det er det vigtigste  Men derfor er det lige godt utroligt, at du skal stå model til sådan en gås!!! Er der ikke en anden vejleder på skolen, du kan tale med om det, selvom du ikke kan skifte vejleder.

DEJLIGT du passer på dig selv og tog en sygedag. Man skal passe på sig selv - og baby!!  RIGTIG GOD TUR SØDE!!!!!

Stor knuser fra Lisbeth

Anmeld

22. oktober 2010

Ida.

Arhmen hvad SKER DER for den opførsel! Der er sg* ikke nogen, der skal slå skår i glæden for vores huskat!!

Du skal glæde dig over det mirakel, der er sket og glemme alt om den dumme gås...og det min kære mittetat er en ordre )

NYD turen til KBH (det er også en ordre )

Anmeld

22. oktober 2010

lion

Anonym skriver:

Huskatten......

Sikke en gmpe.

Ja det kan da godt være hun synes det er et dumt tidspunkt at blive gravid på, men det er jo hendes valg.

Du min kære missekat har jo prøvet i 3 år og du gør det fordi du vil og det er ikke hendes valg og hun skal da bare holde sine kæft.

Du skal da sige det til hende, det rager da ikke hende havd du gør med dit liv hun er jo ikke din mor og du er over 18. Din sure og dumme gimpe.

Jeg vil sige velkommen til min by og at du vil nyde at være herover og glemme den gimpe og hygge dig.

God weekend.

Anmeld

22. oktober 2010

JustAnotherName

Huskatten......

Hvor er det ØV, at nogle tillader sig at slå skår i din glæde.

Enhver der selv har ventet barn, VED jo nok, hvordan man er en tikkkende bombe af følelser og usikkerhed ...især i starten, og nok endnu mere, når man har været igennem et forløb som Jeres for at nå hertil.

Søde missi-tat, du må IKKE lade andre stå dommer for din glæde, hvornår den skal være der eller hvor meget eller lidt. Det er DIT LIV og det er JERES VALG og det er JERES BARN! Så kan alle andre mene og tænke deres. Du er i din fulde ret til at vælge som du gør, og det giver da så god mening - studie eller ej. Man skal da ikke sætte livet på stand-by i årevis. Nu var det NU at det skulle være, og det blev! Det burde fejres hver eneste dag, fremfor betvivle klogheden i at gøre det nu.

Jeg håber I får en fantastisk dag og weekend.

Og når du fortæller som du gør, så er jeg ikke i tvivl om, at det er sådan det er, og føles for dig. Men mens hormonerne gør en helt rørstrømsk og ukendt, så kan ens dømmekraft godt ryge lidt, fordi følelserne styrer så meget, og helt tager over. Så jeg siger det bare lige (helt kærligt ment), at man jo også nemt KAN komme til at høre ting hårdere ment end de er, eller FØLE at andre gør/tænker/tror alle mulige ting, som man kan blive utryg ved eller ked af. Og måske ligger landet slet ikke så slemt endda, som det nogle gange virker til i en gravids virkelighed. For man bærer virkelig følelserne udenpå. Men derfor skal du stadig ikke have den følelse, om de mener det meget eller lidt. Så skal de da enten bare glæde sig på dine vegne eller lukke R#v3N!! - Sådan er det bare.

Du er GRAVID, søde   Og det er bare så perfekt! Glæd dig og vær glad, uanset hvad andre mennsker gør/siger. Og ellers så kommer du bare til os, så vi kan ae dig og gøre dig varm og glad igen, håber jeg.

Kæmpe knus fra Katrine

Anmeld

23. oktober 2010

Bondepigen

idamaria83 skriver:

Arhmen hvad SKER DER for den opførsel! Der er sg* ikke nogen, der skal slå skår i glæden for vores huskat!!

Du skal glæde dig over det mirakel, der er sket og glemme alt om den dumme gås...og det min kære mittetat er en ordre )

NYD turen til KBH (det er også en ordre )

Er fuldstændig enig. Mittetat, tænk på dig selv nu og baby...alt andet er ligemeget! I har prøvet i 3 år, og nu er det lykkedes, så hun skal ikke slå skår i din glæde...

Du bærer et lille mirakel under dit hjerte. Nyd det!!! Ingen dårlig samvittighed eller andet.... bare NYD det med kvalme og det hele..

Anmeld

23. oktober 2010

anna-jonas

Åhhhh.........Søde Missemor, jeg sender dig et stort knus, for det kan du vist bruge. I vores erhverv er der tit, ikke den store medmenneskelige tolerance og forståelse for kollegaer, som der er med andre. Hvorfor, ved jeg ikke..................men mit råd til dig er, at holde fast i hvad der er vigtigt i livet................og så ellers nyde dit spirende moderskab.

Knus Mette

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.