Sulten

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

647 visninger
6 svar
0 synes godt om
22. oktober 2010

joojoo

Hej alle =)

Jeg ville høre om I havde nogle råd eller tips til sundt mad/appetizer man kan spise nu man er gravid? Bare til de små mellemmåltider..

Har simpelthen mistet lysten til at spise efter jeg er blevet gravid. Tror det er kvalmen Jeg har slet ikke kastet op eller noget men det er som om kvalmen lige sidder i halsen, hvis I forstår? Har meget lyst til frugt men ved ikke rigtigt... Og baby ska jo have noget at arbejde med og jeg skal.. Håber I har nogle råd

Go fredag

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. oktober 2010

twinboys

joojoo skriver:

Hej alle =)

Jeg ville høre om I havde nogle råd eller tips til sundt mad/appetizer man kan spise nu man er gravid? Bare til de små mellemmåltider..

Har simpelthen mistet lysten til at spise efter jeg er blevet gravid. Tror det er kvalmen Jeg har slet ikke kastet op eller noget men det er som om kvalmen lige sidder i halsen, hvis I forstår? Har meget lyst til frugt men ved ikke rigtigt... Og baby ska jo have noget at arbejde med og jeg skal.. Håber I har nogle råd

Go fredag

Tillykke med din graviditet...

Frugt er jo bedre end ingenting...

Så spis det du lyster og spis lidt men ofte...

Pøj pøj med at kvalmen snart gå væk

Majbritt

Anmeld

22. oktober 2010

AnneBJ

Knækbrød

Grøntsager i stave/mundrette bidder

Frugt

Youghurt m/u drys af en art

Müslibar

Fiberkiks

Smoothie

(groft) lyst brød, med magert pålæg

Jeg ved lige præcis hvordan du har det! Sådan havde jeg det også de første 17½ uge... Du skal ikke bekymre dig om baby, den tærer på det du har - men det er jo vigtigt at du får lidt at arbejde med. Jeg tænkte i starten meget over, om det var sund mad, det fortalte jordemoderen mig, er lige meget lige i starten. Hvis du har så meget kvalme, skal du  bare spise hvad du føler for. Har listet lidt ideer, og håber du kan bruge dem!

Anmeld

22. oktober 2010

joojoo

eej 1000 tak anneBJ !Pregnancy%20ticker! Jeg kan meget bruge dem til ngt Jamen min sygeplejerske (har kun været igennem 1.lægebesøg og her d. 28 får jeg min vandrejournal på 2.lægebesøg) sagde også jeg bare sku spise som jeg plejede men mindre portioner måske fordi baby tager det den har brug for..Men bjeg blev bare bekymret fordi der er mange som bar får et ædeflip når de er gravide hehe... Men 1000 tak !!

Anmeld

22. oktober 2010

AnneBJ

joojoo skriver:

eej 1000 tak anneBJ !Pregnancy%20ticker! Jeg kan meget bruge dem til ngt Jamen min sygeplejerske (har kun været igennem 1.lægebesøg og her d. 28 får jeg min vandrejournal på 2.lægebesøg) sagde også jeg bare sku spise som jeg plejede men mindre portioner måske fordi baby tager det den har brug for..Men bjeg blev bare bekymret fordi der er mange som bar får et ædeflip når de er gravide hehe... Men 1000 tak !!

Selvom kvalmen er væk her, har jeg stadig ikke den vilde appetit.. Spiser meget små portioner sådan hver 2-3 time eller deromkring

Håber du snart får det bedre!

Anmeld

22. oktober 2010

joojoo

Jo tak det håber jeg også at jeg gør. Og det med småportioner er nok en god læsning hvis det fortsætter..Venter du dit første barn også?

Anmeld

22. oktober 2010

AnneBJ

joojoo skriver:

Jo tak det håber jeg også at jeg gør. Og det med småportioner er nok en god læsning hvis det fortsætter..Venter du dit første barn også?

Ja det er den første

Små portioner kan i hvert fald hjælpe mig til, bedre at overskue at spise.. Hvis jeg først bliver sulten, er løbet "kørt" for så kan jeg slet ikke tage stilling til hvad jeg vil spise, og det må helst ikke tage noget tid at lave osv... På et tidspunkt spiste jeg virkelig på klokkeslæt...

Hvis jeg fx havde spist morgenmad kl. 8, sørgede jeg for at spise igen senest kl. 10, uanset sult eller ej, og så fremdeles hele dagen... Om det virkede? Det ved jeg nu ikke rigtig, men nåede aldrig at blive generet af sult

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.