Lige en lille opdatering

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

921 visninger
15 svar
0 synes godt om
21. oktober 2010

Svane83

Så kommer der lige en lille update på livet herhjemme

Jeg er jo så idag 19+0 og dermed i uge 20 - Halvvejs sindsygt! 

Indtil videre har jeg taget 500g på så det er lige til at overskue. Har hverken haft kvalme eller opkastninger, mad lede eller andet spændende. Har ikke haft så stor appetit, hvilket nok er forklaringen på den meget beskedne vægt stigning. Har døjet lidt med smerter i lænden og ikke mindst mit haleben men efter at have genopdaget min varmepude har jeg klaret mig uden smertestillende så det er jo også dejligt.

Det mest spændende der er sket er at min styrke på mine linser er faldet en hel styrke hvilket resulterede i at jeg måtte en tur til lægen og få tjekket mit blodsukker, men det var heldigvis helt som det skulle være så, så måtte linse manden bare sætte mine linser ned indtil min styrke måske normaliseres.

Derudover har manden og jeg været til navnegivning, barnedåb, 50 års fødselsdag, min egen fødselsdag og haft besøg af venner hele sidste weekend så nu ser jeg frem til en stille weekend uden planer.

Så har vi efterhånden fået købt en del babyudstyr, barnevogn, puslebord, badekar, drømmepose, bæresele, legetæppe, skråstol, kravlegård og autostol så nu fylder det godt inde på babyværelset og gud hvor jeg dog nyder at gå derind og rører ved tingene og dufte til barnevognen....

Nå ja og så glæder vi os HELT vildt til at skulle se den lille næste fredag til MD scanning, hvor vi forhåbentlig kan få af vide hvad der gemmer sig derinde.

Det var bare lige en lille opdatering fra mig, da jeg ikke rigtig har fået skrevet herinde i et par uger. Håber i alle sammen har det godt og nyder livet.

Carina

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. oktober 2010

AnneBJ

Hej Carina,

Dejligt at høre alt bare går godt!! Glæder mig til at læse om MD, og måske hvilket køn?!

Knus

Anmeld

21. oktober 2010

Trine89

Heey søde

hvor er det bare super skønt at hører at det hele går som det skal..  

og 500g er jo ikke meget at tage på.. hihi.. men jah det kan jo også nå at komme endnu.. thi hi

Men jeg glæder mig til at hører om MD'en og måske om kønnet hihi

Trine

Anmeld

25. oktober 2010

Svane83

AnneBJ skriver:

Hej Carina,

Dejligt at høre alt bare går godt!! Glæder mig til at læse om MD, og måske hvilket køn?!

Knus

Vi glæder os også rigtig meget til MD.

Og vi håber at de kan se hvad det bliver for for søren hvor er jeg nysgerrig, havde ellers for svorret at jeg absolut ikke skulle vide det før den kom ud, men nu vil jeg altså bare vide det... er så træt af at kalde den for en "den".

Men man er nok også altid lidt nervøs inden sådan en scanning... har ikke mærket liv endnu så man bliver da sådan lidt nervøs, men mon ikke alt er som det skal være.

Hvordan går det med din mavse?

Carina

Anmeld

25. oktober 2010

Svane83

Trine89 skriver:

Heey søde

hvor er det bare super skønt at hører at det hele går som det skal..  

og 500g er jo ikke meget at tage på.. hihi.. men jah det kan jo også nå at komme endnu.. thi hi

Men jeg glæder mig til at hører om MD'en og måske om kønnet hihi

Trine

Nej 500g er vidst ingenting, men jeg tror det kommer nu. Synes i hvertfald der er sket meget med maven bare inden for de sidste 14 dage. så mon ikke snart jeg tør at ligge et billede ud af den..

Skal nok holde dig opdateret med MD... det er jo lige om lidt...

Carina

Anmeld

25. oktober 2010

AnneBJ

Svane83 skriver:

Vi glæder os også rigtig meget til MD.

Og vi håber at de kan se hvad det bliver for for søren hvor er jeg nysgerrig, havde ellers for svorret at jeg absolut ikke skulle vide det før den kom ud, men nu vil jeg altså bare vide det... er så træt af at kalde den for en "den".

Men man er nok også altid lidt nervøs inden sådan en scanning... har ikke mærket liv endnu så man bliver da sådan lidt nervøs, men mon ikke alt er som det skal være.

Hvordan går det med din mavse?

Carina

Hihi, det kunne være mig der havde skrevet det - det hele!

Jeg er også møgspændt! - skulle under ingen omstændigheder have kønnet at vide før fødslen, da jeg lieg blev gravid! Men jeg har overgivet mig til nysgerrigheden og håber vi kan få det at vide på mandag

Jeg har endnu ikke mærket spark, bobler, eller fiskelignende bevægelser, kvalmen er væk, synes ikke maven vokser, tager ikke på - så jeg er faktisk ved at være lidt nervøs.. ikke sådan panisk angst, bange eller noget - men er lidt tegn på en baby for meget at forlange? Lige nu er eneste bevis strækmærkerne og vandrejournalen.. førstnævnte kunne skyldes det forbrug jeg har haft af slik de sidste par måneder... 

Anmeld

25. oktober 2010

Sofia

Dejligt at høre det hele går så godt!!

Hvor er det altså vildt at du har taget så lidt på, her siger vægten + 5 kg og jeg er i uge 18.. ak og ve!!

Anmeld

25. oktober 2010

Svane83

AnneBJ skriver:

Hihi, det kunne være mig der havde skrevet det - det hele!

Jeg er også møgspændt! - skulle under ingen omstændigheder have kønnet at vide før fødslen, da jeg lieg blev gravid! Men jeg har overgivet mig til nysgerrigheden og håber vi kan få det at vide på mandag

Jeg har endnu ikke mærket spark, bobler, eller fiskelignende bevægelser, kvalmen er væk, synes ikke maven vokser, tager ikke på - så jeg er faktisk ved at være lidt nervøs.. ikke sådan panisk angst, bange eller noget - men er lidt tegn på en baby for meget at forlange? Lige nu er eneste bevis strækmærkerne og vandrejournalen.. førstnævnte kunne skyldes det forbrug jeg har haft af slik de sidste par måneder... 

Ih hvor kan jeg nikke genkendende, dog synes jeg da der sker lidt med maven nu, altså indenfor de sidste 14 dage.

Men jeg mærker også efter liv hele tiden. Når jeg ligger i sengen i aftenen så bliver jeg nærmest helt stiv hvis der er den mindstre rumlen og tænker ... Uh var det mon den, men indtil videre tror jeg bare det har været falsk alarm, men omvendt så ved jeg jo ikke rigtig hvad jeg skal mærke for at det er den.

Hvor er det skægt man sådan skifter mening havde du spurgt mig helt frem til uge 12 så skulle jeg ikke vide noget... men nu ja så er jeg bare så spændy og har besluttet at det giver også en større tilknytning til den lille hvis vi ved det og ja så kan jeg altså bare ikke vente.

Puha strækmærker allerede... det var da ikke sjov, men de siger jo at de går væk igen efter fødslen. Og om ikke andet så er de jo kommet til mens du skabte et lille mirakel.

Dejligt at have en at følges med herinde.  

Carina

Ps. jeg er nu også en smule nervøs for fredag... bare den nu stadig er der

Anmeld

25. oktober 2010

Svane83

Sofia skriver:

Dejligt at høre det hele går så godt!!

Hvor er det altså vildt at du har taget så lidt på, her siger vægten + 5 kg og jeg er i uge 18.. ak og ve!!

Jeg nyder nu også at jeg har haft det så "let".

Jeg tror nu nok kiloene kommer, men det er jo også meget forskelligt hvor meget man tager på. Nu var jeg jo også en smule overvægtig fra starten så det er nok også derfor at jeg ikke har taget mere på.

Uge 18... hvornår har så termin, også i marts?

Carina

Anmeld

25. oktober 2010

Sofia

Svane83 skriver:

Jeg nyder nu også at jeg har haft det så "let".

Jeg tror nu nok kiloene kommer, men det er jo også meget forskelligt hvor meget man tager på. Nu var jeg jo også en smule overvægtig fra starten så det er nok også derfor at jeg ikke har taget mere på.

Uge 18... hvornår har så termin, også i marts?

Carina

Jeg føler virkelig jeg tager meget på.. Men ja, der er ikke noget at gøre ved det! Kan ikke styre min slik og chips lyst

Jeg har termin den 27. marts og skal føde på Skejby, hvad med dig?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.