syntes det er unfair :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. oktober 2010

mor-til-vanessa

camsko88 skriver:

kan man få det sådan? min svigerinde siger at der er kommet nye regler, sys godt nok det er noget rod.

men vi må bare kæmpe, de skal jo ha barn

jamen det er heller ikke til at forstå.

der er jo den er 24 års regel, ved ikke hvor gamle de er???

så når de begge er 24, så kan man blive gift og søge om opholdstilladelse, men der er stadig nogle kriterier man skal kunne opfylde bla men bolig areal og hvor mange penge man har om mdr og sådan noget med at man ikke har modtaget offentligt støtte ( tror der menes kh ) i året op til man søger.

men synes da bare uanset hvad, så skal de prøve at søge alligevel, da han vist nok godt på opholde sig i dk, men man søger. ( men det kommer vist an på hvilket land man er fra )

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. oktober 2010

mor-til-vanessa

camsko88 skriver:

kan man få det sådan? min svigerinde siger at der er kommet nye regler, sys godt nok det er noget rod.

men vi må bare kæmpe, de skal jo ha barn

men desværre, så er de skide ligeglade med om man skal have barn. stod i samme situation sidste år og skulle til at føde, det var virkelig stressede.

Anmeld

21. oktober 2010

camsko88

mor-til-vanessa skriver:

jamen det er heller ikke til at forstå.

der er jo den er 24 års regel, ved ikke hvor gamle de er???

så når de begge er 24, så kan man blive gift og søge om opholdstilladelse, men der er stadig nogle kriterier man skal kunne opfylde bla men bolig areal og hvor mange penge man har om mdr og sådan noget med at man ikke har modtaget offentligt støtte ( tror der menes kh ) i året op til man søger.

men synes da bare uanset hvad, så skal de prøve at søge alligevel, da han vist nok godt på opholde sig i dk, men man søger. ( men det kommer vist an på hvilket land man er fra )

sys det er vildt underligt, men de skal ind og snakke med myndighederne imorgen, håber det løser sig

Anmeld

21. oktober 2010

mor-til-vanessa

SussieThyssen skriver:

Der er jo mange ting i det at få opholdstilladelse, men hun skal have fat i en emigrationsadvokat, som har forstand på den slags, for når hun er gravid og de er gift, kan han ikke bare sådan lige smides ud.
Han skal med lynets hast ud og finde sig et fuldtidsjob, ligemeget hvad, rengøring whatever.
Og så er der problemet med at man skal have en konto med et x antal kr beløb, som garent for at han kan blive. Tror det er henved 100 000 kr.
Sådan som regeringen behandler indvandrere og flygtninge, er det efterhånden meget svært at få lov, men du må hjælpe hende med at få fat i de rette myndigheder og trække i de rette tråde.
Der findes organisationer, som også kan gå ind og støtte med rådgivning.

Kærligst
Sussie

vil bare lige siges at man godt bare kan blive smidt ud. 

sådan er det desværre i dk.

om man skal have en bankgaranti på 67000 

Anmeld

21. oktober 2010

camsko88

mor-til-vanessa skriver:

men desværre, så er de skide ligeglade med om man skal have barn. stod i samme situation sidste år og skulle til at føde, det var virkelig stressede.

men din mand fik han lov til at blive?

Anmeld

21. oktober 2010

camsko88

Plz kryds fingere, torsdag den 28/10 skulle ha været en glædes dag, vi skal til MD scanning hvor vi sikkert får barnets køn af vide.
skulle ikke være en sørgelig dag hvor vi skulle følge et familie medlem til lufthavnen

Anmeld

21. oktober 2010

mor-til-vanessa

camsko88 skriver:

men din mand fik han lov til at blive?

nej for på det tidspunkt var jeg ikke 24, så han tog til usa da vores datter var 4 uger og så var det meninge jeg skulle flytte derover.

så jeg tog til usa, men fandt så desværre ud af at han havde været mig utro, så tog hjem igen, så er alene nu. 

men ja de skal ind og snakke med dem, men det bedste ville være hvis de fandt en avokat som er god til de ting. ellers kan man læse en masse på http://www.nyidanmark.dk/da-dk selvom mange er tingene er svære at forstå.

men krydser for at de finder et smuthul, ellers må de til sverige, hvis det er muligt.

du må lige lave en opdate

Anmeld

21. oktober 2010

camsko88

mor-til-vanessa skriver:

nej for på det tidspunkt var jeg ikke 24, så han tog til usa da vores datter var 4 uger og så var det meninge jeg skulle flytte derover.

så jeg tog til usa, men fandt så desværre ud af at han havde været mig utro, så tog hjem igen, så er alene nu. 

men ja de skal ind og snakke med dem, men det bedste ville være hvis de fandt en avokat som er god til de ting. ellers kan man læse en masse på http://www.nyidanmark.dk/da-dk selvom mange er tingene er svære at forstå.

men krydser for at de finder et smuthul, ellers må de til sverige, hvis det er muligt.

du må lige lave en opdate

tusind tusind tak for hjælpen
skal nok komme med en update

Anmeld

21. oktober 2010

mor-til-vanessa

camsko88 skriver:

tusind tusind tak for hjælpen
skal nok komme med en update

ok det lyder godt.

var så lidt, og du kan altid skrive til mig hvis du/i har spørgsmål, så skal jeg prøve at besvarer dem :-)

Anmeld

21. oktober 2010

SussieThyssen

mor-til-vanessa skriver:

vil bare lige siges at man godt bare kan blive smidt ud. 

sådan er det desværre i dk.

om man skal have en bankgaranti på 67000 

Ja..tænkte nok de var blevet så skrappe.
Håber den regering blir udskiftet ved næste valg.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.