Spørgsmål omkring børnepenge?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

453 visninger
6 svar
0 synes godt om
21. oktober 2010

betiinsen

hej piger

Min kæreste er elev og får brutto 12.600 i måneden og jeg er på SU. ved i hvor meget støtte vi har mulighed for at få når barnet kommer?

Jeg ved jeg får dobbeltklip i et år af SU. Men andet ved jeg faktisk ikke, og læste også at man har mulighed for at få hjælp til dagpleje osv?

håber i ved lidt mere om det end mig.

Knus

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. oktober 2010

betiinsen

ingen der kan hjælpe med det?

Anmeld

21. oktober 2010

serinasmor

hejsa ... så ved jeg i hvert fald at i kan søge om børnetilskud til forældre under uddannelse

https://www.borger.dk/Emner/familie-og-boern/boern/boernepenge/Sider/boernetilskud.aspx?#RichHtmlField2Bookmark5

og desuden kan i søge om friplads/delvis friplads når engang den lille starter i institution

kan ikke huske mere lige pt ... men det kan da være der er andre der ikke er helt så trætte der kan

serinasmor - der vist burde gå i seng snart

Anmeld

21. oktober 2010

Svei

..fejl..

Anmeld

21. oktober 2010

ZamanogDania

I kan får boligsikring. Og du kan får friplads til dagpleje/vuggestue. Jeg får 2300 kr. i boligsikring, fordi min mand har ikke noget indlægt(lang historie). Så jeg tror altså I får mere boligsikring når barnet komme

Anmeld

22. oktober 2010

skøjte-prinsessen

efter hvad jeg fik af vide så får man dobbel su når man er forsørger, da de ikke vil have at det stopper din uddannelse at du for et barn. jeg tror ikke at hvis i har dobbel intægt at i så får hjælp til dagpleje og sådan, ved at når man er enlig mor så får man friplads, for det er jeg allerede blevet tilbudt at få og jeg har ikke engang født endnu...

i skal huske at i vidst bliver vuderet med inkomst og ja i kan da søge om boligsikring (støtte) men i får jo børne penge hver 3 måned og det er jo den extra støtte vi forældre har, jeg spurgte min kommune om man kan søge om større boligstøtte når man skal have et barn og jeg fik afvide at det kunne jeg ikke da man allerede fik extra hjælp hver 3 måned... men snak med din kommune om det og din skole omkring SU, så får du de helt rigtige svar... nu har jeg ihvertfald lagt ud med hvad jeg har fået tilbudt og jeg fik af vide at det kun er til enlige mødre, når man er to så har man mere udbetalt til baby end når man er enlig, men tror den bedste hjælp din og din kæreste kan få er simpelthen at snakke med skolen og kommunen, for vi kan jo alle fortælle hvad vi tror er rigtigt, eller hvordan det var med os, men dem der ved det med sikkerhed er jo skolen og kommunen, men håber det bedste for jer

Anmeld

22. oktober 2010

mortilnoahogmelina

betiinsen skriver:

hej piger

Min kæreste er elev og får brutto 12.600 i måneden og jeg er på SU. ved i hvor meget støtte vi har mulighed for at få når barnet kommer?

Jeg ved jeg får dobbeltklip i et år af SU. Men andet ved jeg faktisk ikke, og læste også at man har mulighed for at få hjælp til dagpleje osv?

håber i ved lidt mere om det end mig.

Knus

heeej . 

Du kan i hvertfald søge om friplads /delvisfriplads , når den bette skal i dagpleje . 

udover det kan du søge boligsikring ved jeg .

Men lige udover de to ting , ja så må jeg være dig svar skyldig .

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.