Job i butik

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.603 visninger
5 svar
0 synes godt om
4. august 2008

gda

Jeg går og leger lidt med ideen om at skifte arbejde efter endt barsel. Der åbner en Føtex til oktober i området, så ville jeg bare lige høre om i kender nogle som arbejder i Føtex.
Jeg vil gerne have nogle børnevenlige arbejds tider ex 8-16 og lidt i weekeden, er det mulig?
og hvad er lønnen?

Gitte

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. august 2008

Pia.

Lyder spændende... men jeg tvivler på det er lykken at arbejde i en butik som føtex med små børn... (ikke at jeg aner hvad jeg snakker om)
Men de fleste føtex butikker har jo åbent til klokken 20.00 og klokken 17.00 i weekenden... tror desværre ikke du slipper for de lange vagter i butik...

men jeg vil ønske dig held og lykke og håber at der er andre her inde der har mere forstand på det end jeg har...

Knus Pia.

Anmeld

4. august 2008

Christinahr

Jeg ville give den et forsøg.

Min mor har arbejdet i butik i mange år og der var nogen der var heldige at få gode tider.

Hun er dog lige skiftet brance til rengøring og det er vist noget bedre end butik, hun får samme løn, mindre timer - før ca 40 nu 30 om ugen. Hun arbejder fra 6-13 hver dag, så det var måske et forsøg hvis man gider gøre rent :)

Anmeld

4. august 2008

MorCamilla

Hvis det er den der skal åbne i Thisted så tror jeg godt du kan snakke med dem om arbejdstiderne, da jeg har hørt at de skal bruge 100 medarbejdere.. Og alle kan vel ikke arbejde til kl 20.00 på hverdage..
Synes jeg har hørt lidt om at det er en startløn på 96 i timen, men du ikke hænge mig op på det, for er ikke sikker... :$

(har kun hørt det fra mine forældre som er blevet tilbudt arbejde der, når slagteriet i Nykøbing lukker)

Men der kan jo ikke ske noget ved at sende en ansøgning afsted med "krav" (kan ikke lige huske det pæne ord for det:$) om arbejdstider...

Knus fra Camilla.. Som ønsker dig held og lykke.. :)

Anmeld

4. august 2008

Plysbjørnen

Gitte D. Andersen skriver:

Jeg går og leger lidt med ideen om at skifte arbejde efter endt barsel. Der åbner en Føtex til oktober i området, så ville jeg bare lige høre om i kender nogle som arbejder i Føtex.
Jeg vil gerne have nogle børnevenlige arbejds tider ex 8-16 og lidt i weekeden, er det mulig?
og hvad er lønnen?

Gitte

Okay for det første butikker er IKKE børnevenlige arbejdspladser... Hvis du er rigtigt heldig kan du nøjes med 3 lukkevagter i ugen... og weekendarbejde minimum hver anden weekend... Og nej det bliver nok ikke bedre hvis de får afskaffet lukkeloven som sjovt nok de fleste danskere går ind for... Men okay de arbejder jo heller ikke i butik...

Så mit råd er lad være, med mindre du virkelig brænder for butiksarbejde...

Betina

P.S. løn kan du se her:
http://www.hk.dk/www/job_og_loen/loenstatistik_200 7

Anmeld

4. august 2008

Tynen

Kan bestemt ikke anbefales, hvis du spørger mig.

Arbejdstiderne er så dårlige og jeg havde i hvert fald ikke noget at skulle have sagt mht. vagterne.
Man fik bare et skema - Kunne man ikke tage vagterne, var det op til en selv at få dem byttet.

Mødte kl. 0600 om mandagen for at gøre avisvarerne klar og kl. 7 eller 8 resten af ugen.
Arbejdstiderne svingede mellem at gå kl. 14 den ene dag (Det er så okay) og kl. 16 de andre dage.

Man har en lukkevagt om ugen - Dvs. at du er der fra kl. 8 morgen til 2130 aften.
Derudover skal man have en hel weekend 1 gang om måneden.
Det lyder ikke af meget, men det er altså hårdt at gå der 2 dage i træk fra åben -luk.
I den uge er du oppe på hele 3 lukkevagter. Jeg var så færdig efter sådan en uge, og kunne slet ikke overskue at man kun havde søndag til at lade op i.

Jeg er bare SÅ glad for at jeg ikke havde barn de få måneder jeg kunne holde ud at være der.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.