Hvad skal man have?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.033 visninger
6 svar
0 synes godt om
21. oktober 2010

Anonym trådstarter

Ja, hvad skal man have som førstegangsmor?

Det her er bare en lille liste, over ting jeg gerne vil have! Men hvad er need-to-have og hvad er nice-to-have? Kom også gerne med inputs...

Römer Baby-Safe Plus                            1.349,00

Römer Baby-Safe selebase                      699,00

Odder Zip – X-dream, Brun/latte            8.799,00

Gaia & Ko rain cover barnevogn             449,95

Insektnet til barnevogn                            69,95

Lift til Odder-vognen – Brun K7            999,00

Voksi pose – Penguin Brown                   1.999,00

Tripp Trapp stol – naturel                        1.299,00

Tripp Trapp hynde – dots brown             279,95

Leandervuggen                                       1.299,95

Esther puslekommode                              1.699,00

Jupiter skråstol – mørk brun                     399,95

Laguna badekar pearl hvid                      169,95

Digitalt termometer                                  99,95

Lene Bjerre puslehynde – 55307             289,95

Odder Zitti pusletaske                             599,00

Padwico babyalarm – 968                       1.799.99

Babydyne – Astma/allergiforbundet        529,00

Temprakon – baby madras                      799,00

Carry Sling 70x450 cm.                           479,95

24.109,54 kr

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. oktober 2010

Anonym trådstarter

Syntes det er rigtig mange penge, men stadigvæk!...

Anmeld

21. oktober 2010

annec

skal du ikke have noget tøj?

Eller var det kun udstyr du spurgte om?

Anmeld

21. oktober 2010

Pige2009

Anonym skriver:

Ja, hvad skal man have som førstegangsmor?

Det her er bare en lille liste, over ting jeg gerne vil have! Men hvad er need-to-have og hvad er nice-to-have? Kom også gerne med inputs...

Römer Baby-Safe Plus                           1.349,00

Römer Baby-Safe selebase                     699,00

Odder Zip – X-dream, Brun/latte           8.799,00

Gaia & Ko rain cover barnevogn             449,95

Insektnet til barnevogn                           69,95

Lift til Odder-vognen – Brun K7           999,00

Voksi pose – Penguin Brown                   1.999,00

Tripp Trapp stol – naturel                       1.299,00

Tripp Trapp hynde – dots brown             279,95

Leandervuggen                                       1.299,95

Esther puslekommode                             1.699,00

Jupiter skråstol – mørk brun                     399,95

Laguna badekar pearl hvid                     169,95

Digitalt termometer                                 99,95

Lene Bjerre puslehynde – 55307             289,95

Odder Zitti pusletaske                             599,00

Padwico babyalarm – 968                      1.799.99

Babydyne – Astma/allergiforbundet       529,00

Temprakon – baby madras                     799,00

Carry Sling 70x450 cm.                         479,95

24.109,54 kr

Need to have

Nice to have

Jeg ville helt droppe liften, når du gerne vil have en voksipose, da liften ikke kan bruges særlig længe, og pladsen bliver for trang for baby i liften, hvis du har den liggende i voksiposen. Køb i stedet en bæreplade til Voksi'en.

En vugge er ikke nødvendigt, og jeg har klaret mig fint med min egen gamle vugge, som Laura sov i om natten. Om dagen lå hun hos mig eller på sit aktivitetstæppe.

Skråstol har jeg heller ikke brugt og har stadig levet lykkeligt af den grund.

Pusletasken behøver du heller ikke, da en almindelig taske er lige så god. (Jeg har dog selv været utrolig glad for min pusletaske)

Babyalarmen behøver du heller ikke, og jeg har klaret mig fint uden.

Derudover kan du jo overveje at købe nogle billigere alternativer til de ting du har på listen. F.eks. synes jeg det er dybt forrykt at købe en puslepude til de penge, da alle puder stort set er ens bortset fra stoffet på dem. Det samme med regnslaget!  Men det er jo et valg man gør sig og et spørgsmål om prioritering, så hvis du har pengene og er villig til at spendere dem på de ting du "ikke kan leve foruden" jamen så gør det!

Anmeld

21. oktober 2010

Jibbe

Og tripp trap stolen kan du vente med til bebs er 4-6 mdr og kan sidde selv.
Og liften behøver man ikke pånær hvis man får et sommer barn og voksien er for varm. Det var den her og i øvrig super lækker barnevogn ;-) den har jeg i samme farve. Der følger ikke madrasser med til hverken lift eller vogn så det skal du også have, samt lagner. Ellers sengetøj og stofbleer. Og tøj selvfølgelig og evt en uro til over puslebordet.

Anmeld

21. oktober 2010

Valle81

Baagøe skriver:

Need to have

Nice to have

Jeg ville helt droppe liften, når du gerne vil have en voksipose, da liften ikke kan bruges særlig længe, og pladsen bliver for trang for baby i liften, hvis du har den liggende i voksiposen. Køb i stedet en bæreplade til Voksi'en.

En vugge er ikke nødvendigt, og jeg har klaret mig fint med min egen gamle vugge, som Laura sov i om natten. Om dagen lå hun hos mig eller på sit aktivitetstæppe.

Skråstol har jeg heller ikke brugt og har stadig levet lykkeligt af den grund.

Pusletasken behøver du heller ikke, da en almindelig taske er lige så god. (Jeg har dog selv været utrolig glad for min pusletaske)

Babyalarmen behøver du heller ikke, og jeg har klaret mig fint uden.

Derudover kan du jo overveje at købe nogle billigere alternativer til de ting du har på listen. F.eks. synes jeg det er dybt forrykt at købe en puslepude til de penge, da alle puder stort set er ens bortset fra stoffet på dem. Det samme med regnslaget!  Men det er jo et valg man gør sig og et spørgsmål om prioritering, så hvis du har pengene og er villig til at spendere dem på de ting du "ikke kan leve foruden" jamen så gør det!

Meget enig:0)

Der er mange billigere alternativer - og nogle tig vil jeg vente helt med at købe hen af vejen for at se om behovet overhovedet opstår - fx skråstol.

Og så findes der s megget godt brugt - fx Leandervuggen, den er der mange der sælger og de er så flotte - mange sælger dem da de ike har fået dem brugt nærmest.

Mht den første autostol kan de lejes i babysam - vi har lejet en Römer i Babysam som vi giver 250 kroner for at leje i 9 mdr og så har vi givet 200 kroner i depositum som vi så fr tilbage igen.

Så masser af billigere alternativer - og puha - synes det er en meeeeeget dyr barnevogn - bliver helt svimmel:0)

Christina

Anmeld

21. oktober 2010

Pige2009

Valle81 skriver:

Meget enig:0)

Der er mange billigere alternativer - og nogle tig vil jeg vente helt med at købe hen af vejen for at se om behovet overhovedet opstår - fx skråstol.

Og så findes der s megget godt brugt - fx Leandervuggen, den er der mange der sælger og de er så flotte - mange sælger dem da de ike har fået dem brugt nærmest.

Mht den første autostol kan de lejes i babysam - vi har lejet en Römer i Babysam som vi giver 250 kroner for at leje i 9 mdr og så har vi givet 200 kroner i depositum som vi så fr tilbage igen.

Så masser af billigere alternativer - og puha - synes det er en meeeeeget dyr barnevogn - bliver helt svimmel:0)

Christina

Ja, jeg har også købt en masse hen ad vejen, da man heller ikke ved om man kan amme osv.

Min barnevogn er også ret dyr - har en Emmaljunga Big Star Supreme med UniQ stel. Mine forældre betalte vognen, men jeg havde købt nøjagtig den samme, selvom jeg selv skulle have betalt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.