Maveproblemer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.965 visninger
9 svar
0 synes godt om
20. oktober 2010

thilde-tusindfryd

Har haft lidt bøvl med maven den sidste uges tid og spekulerer på, om det mon også er et graviditets symptom, for synes ikke lige, jeg kan relatere det til noget, jeg skulle ha spist.

Andre der har en erfaring på det område ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. oktober 2010

JustMe

Hvis du med maveproblemer mener luft i maven og eks. hård mave, er det helt normalt. Graviditetshormonerne påvirker muskelbevægelserne i tarmen, hvilket kan give bl.a. hård mave, da maden ligger længere tid i tarmen

Anmeld

20. oktober 2010

Isabella_mor

jeg har maveproblemer. og det kan nogengange føles som at der ikke rigtig er gang i taarmene.. somom at der oplagers luft i tarmen oppe over navlen... det gør ualmindeligt ondt og der kommer tit nogle vild jag i maven og så går det over igen efer nogle timer... og baby kan måske ligge og skubbe op i maven og genere tarmene og derfor kan det gøre ondt... det sagde min 'JM hvertfald i dag da jeg fortalte hende om de gener jeg havde.. for nu er min afføring normal og faktisk meget tyndere end før hvor jeg havde ekstrem hård mave og forstoppelse men de samme smerter... 

er det noget i den stil du har ondt?

Anmeld

20. oktober 2010

thilde-tusindfryd

Hm, nej, jeg har tvært imod diarre

Det rumler og rummesterer og ja, der er luft....men på et tidspunkt kommer det som regel ud som løs afføring. Jeg har ikke smerter, andet end det man kan opleve i forbindelse med let diarre. Det er ikke sådan, at jeg render ti gange om dagen, men bare ind imellem.

Anmeld

20. oktober 2010

Isabella_mor

thilde-tusindfryd skriver:

Hm, nej, jeg har tvært imod diarre

Det rumler og rummesterer og ja, der er luft....men på et tidspunkt kommer det som regel ud som løs afføring. Jeg har ikke smerter, andet end det man kan opleve i forbindelse med let diarre. Det er ikke sådan, at jeg render ti gange om dagen, men bare ind imellem.

det har jeg også oplevet.. det kan sagtens også være graviditetsrealiteret... hvor langt er du i graviditeten??  

jeg fik ræsermave en aften efter at have spist lidt chokolade...  så det passer jeg lidt på med..  men evt prøv at spise noget fiberrigt mad... og noget som tarmene har lidt at arbejde med hvis det er et vedvarende problem.. tager du jerntilskud.. måske er det det din krop mangler.. der kan være mange årsager...men ellers kontakt din læge...

Anmeld

20. oktober 2010

thilde-tusindfryd

Jeg er ikke så langt henne, kun i 7. uge. Synes jeg spiser fint fiberrigt - er kostuddannet, så man ville da være et skarn, hvis ikke man ku følge sine egne råd

Spiser fx en del grove knækbrød, fordi det også tager kvalmen, og ellers rugbrød og grøntsager. Kosten plejer ikke volde mig problemer, med mindre jeg har haft noget liggende, som var dårligt eller jeg ikke har fået maden ordentlig opvarmet fra dagen før.

Har spist en sur-sød ret de sidste 4 dage. Tænker lidt på, om der er noget i den, der ikke kan tåle genopvarmning, fx bambusskud. Nogen der ved det ? Det er nemlig ikke så tit, jeg spiser sådan noget, så det ved jeg faktisk ikke.

Kan jern-mangel forårsage maveproblemer på den måde ? For jeg er jo altså også voldsom træt og fryser meget. Og har tænkt mig at jeg vil spørge min læge imorgen, om hun kan teste mig for jern-mangel og d-vitamin mangel. Men jeg tager kosttilskud på daglig basis (Gravitamin), og ekstra c-vitamin, så burde egentlig være dækket ind.

Anmeld

20. oktober 2010

Isabella_mor

thilde-tusindfryd skriver:

Jeg er ikke så langt henne, kun i 7. uge. Synes jeg spiser fint fiberrigt - er kostuddannet, så man ville da være et skarn, hvis ikke man ku følge sine egne råd

Spiser fx en del grove knækbrød, fordi det også tager kvalmen, og ellers rugbrød og grøntsager. Kosten plejer ikke volde mig problemer, med mindre jeg har haft noget liggende, som var dårligt eller jeg ikke har fået maden ordentlig opvarmet fra dagen før.

Har spist en sur-sød ret de sidste 4 dage. Tænker lidt på, om der er noget i den, der ikke kan tåle genopvarmning, fx bambusskud. Nogen der ved det ? Det er nemlig ikke så tit, jeg spiser sådan noget, så det ved jeg faktisk ikke.

Kan jern-mangel forårsage maveproblemer på den måde ? For jeg er jo altså også voldsom træt og fryser meget. Og har tænkt mig at jeg vil spørge min læge imorgen, om hun kan teste mig for jern-mangel og d-vitamin mangel. Men jeg tager kosttilskud på daglig basis (Gravitamin), og ekstra c-vitamin, så burde egentlig være dækket ind.

det kunne godt lyde somom at det var maden der kunne være årsagen... man skal ikke tage ekstra jerntilskud før man er over 10 uger. der skulle gerne være rigeligt jern i Gravitamin.. og hvis man ikke lider af jernmangel kan man vente til 18 uge..

DOG vil jeg lige sige at jerntilskuddet ødelagde min mave som åbentbart ikke er alttående når jeg er gravid... så gå altid kun igang eller fravælg sådanne efter aftale med din læge.. for så kan han/hun holde øje med din blodprocent..

men nu er du kun 7 uger henne og kvalmen gør at man ikke rigtig kan spise hvad som helst.. kender det AAAALT for godt.. en forfærelig tid syntes jeg..  bwadr.. levede af yoghurt, nudler og bananer...

Anmeld

21. oktober 2010

JustMe

isabellamor skriver:

jeg har maveproblemer. og det kan nogengange føles som at der ikke rigtig er gang i taarmene.. somom at der oplagers luft i tarmen oppe over navlen... det gør ualmindeligt ondt og der kommer tit nogle vild jag i maven og så går det over igen efer nogle timer...

Har det på præcis sammen måde...er du gal, mine tarme larmer, og nogle mavekneb, jeg får!

Anmeld

21. oktober 2010

Nat

Den klub kan jeg også være med i. Jeg er i uge 20 og har mavesmerter særligt om natten. Det går fint om dagen, men i løbet af aftenen begynder min mave at rumstere, jeg får kramper og luft i maven. Jeg skal til jordmoder og have talt med hende om det i morgen, men jeg går ud fra, at det er et normalt graviditetstegn.

Jeg håber ikke, at dine maveproblemer vil blive ved allerede fra uge 7. Jeg kan dog godt huske, at jeg selv havde maveproblemr i starten. Tror at kroppen lige skal finde ud af at den er gravid.

Mit nuværende maveproblem opstod dog først i uge 19.

Anmeld

21. oktober 2010

maria87

jeg har i en uge nu haft MEGET hård mave , har virkelig haft ondt i min mave og stikkene og jagene smerter i mit underliv....på trods af at jeg har ædt pistacenødder , drukker aktimel, drukket vand og spist godt med fiber intet hjælper og har ik så meget appetit...

og det er jo pga. hård mave, og så idag har jeg fået 2 volsomme kvalme-angreb...

jeg håber det kunne værer start på graviditet, men har SÅ Mange bekymringer og er så forvirret og spekulere hele tiden så tænker på om det er det som kan gøre mig dårligt tilpas.....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.