Udredning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

885 visninger
6 svar
0 synes godt om
20. oktober 2010

ncd-76

Hejsa

Jeg har været længe væk fra forummet - der er sket meget i mit liv og manden agde endelig ja sidste år til, at vi skulle lave bebs, men så nemt skulle det ikke gå.

Efter 1 års prøvelse kontaktede vi lægen, vi er nu under udredning og indtil videre har vi fundet ud af, at manden har nedsat sædkvantitet - kvaliteten er tilgengæld fin.

Jeg har også fået taget mange prøver, de ser alle finde ud  Jeg mangler stadig svar på min Androgen-status  og har lige fået tid til HSG scanning     Manden skal aflevere endnu en sædprøve i næste uge

Det var lige lidt om mig, så ved I hvem jeg er

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. oktober 2010

Lisbeth1985

Velkommen til gruppen, som ingen ønsker at være medlem af.

Jeg håber, at du får ligeså meget glæde af den, som jeg har 

Held og lykke med behandlingen

Lisbeth

Anmeld

20. oktober 2010

CamillaValby

Velkommen tilbage

Håber for jer at det vil lykkes i det første forsøg så i ikke skal igennem en masse

Anmeld

20. oktober 2010

Sujan

ncd-76 skriver:

Hejsa

Jeg har været længe væk fra forummet - der er sket meget i mit liv og manden agde endelig ja sidste år til, at vi skulle lave bebs, men så nemt skulle det ikke gå.

Efter 1 års prøvelse kontaktede vi lægen, vi er nu under udredning og indtil videre har vi fundet ud af, at manden har nedsat sædkvantitet - kvaliteten er tilgengæld fin.

Jeg har også fået taget mange prøver, de ser alle finde ud  Jeg mangler stadig svar på min Androgen-status  og har lige fået tid til HSG scanning     Manden skal aflevere endnu en sædprøve i næste uge

Det var lige lidt om mig, så ved I hvem jeg er

Hej

Held og lykke med projektet..

Er selv igang med udredning.. Har fået taget blodprøver og celleskrab og vi venter nu på svaret for mandens sædprøve..

Ja så ved jeg ikke rigtig hvad de skal ske derefter.. Ved du det? Nu du lige har været det igennem... Og hvad er androgen-status?

Anmeld

21. oktober 2010

ncd-76

Sujan skriver:

Hej

Held og lykke med projektet..

Er selv igang med udredning.. Har fået taget blodprøver og celleskrab og vi venter nu på svaret for mandens sædprøve..

Ja så ved jeg ikke rigtig hvad de skal ske derefter.. Ved du det? Nu du lige har været det igennem... Og hvad er androgen-status?

Androgen status fortæller om man har PCO - man har PCO hvis androgenerne er forhøjet i en eller anden grad. Androgen fastslås ved blodprøve. Denne blodprøve er som regel under længere analyse end de andre og derfor får man ofte først svaret på denne prøve noget senere.

Du skal testes for klamydia - det foregår for det meste ved en prøve fra livmoder og en prøve fra urin-røret. Ikke noget at være nervøs for - det niver lidt, men tager kun ½ sek. så er det overstået

HVis din klamydia-test er negativ (dvs. ok) så skal der derefter bestilles tid til HSG scanning for, at se om sæden har fri passage til ægget, så det kan befrugtes. Denne undersøgelse skal der bestilles tid til, på din førstkommende menstruationsdag efter ok for klamydia.

Jeg skal til scanning på tirsdag.

Anmeld

21. oktober 2010

Sujan

ncd-76 skriver:

Androgen status fortæller om man har PCO - man har PCO hvis androgenerne er forhøjet i en eller anden grad. Androgen fastslås ved blodprøve. Denne blodprøve er som regel under længere analyse end de andre og derfor får man ofte først svaret på denne prøve noget senere.

Du skal testes for klamydia - det foregår for det meste ved en prøve fra livmoder og en prøve fra urin-røret. Ikke noget at være nervøs for - det niver lidt, men tager kun ½ sek. så er det overstået

HVis din klamydia-test er negativ (dvs. ok) så skal der derefter bestilles tid til HSG scanning for, at se om sæden har fri passage til ægget, så det kan befrugtes. Denne undersøgelse skal der bestilles tid til, på din førstkommende menstruationsdag efter ok for klamydia.

Jeg skal til scanning på tirsdag.

tak for svar... tror ikke jeg har PCO

Men har fået taget blodprøver ved lægen og taget celleskrab og klamydia test... Så det er overstået...

Så må næste skridt for mig også være HSG scanning. Men bestiller de nok først tid til efter sædprøven er kommet retur...

(eller ikke sædprøven:-) Men resultatet:-)

Anmeld

29. oktober 2010

ncd-76

Så blev min HSG scanning overstået og alt så fint ud   Det var godt nok ikke nogen rar undersøgelse - det gjorde ret ondt, men jeg overlevede ligesom alle andre gør og så er det jo rart når resultatet er som det bør være

Så nu mangler jeg svar på min androgen-status, ringede til lægen igår, men der var ikke kommet noget svar endnu. Hun fortalte så, at der kan gå 4-8 uger før svaret er der. Irriterende hun ikke sagde det fra starten af

Og så får manden svar i næste uge på sin sidste sædprøve.

Når vi har disse 2 svar kommer vi videre i systemet, såååh hvis vi er heldige kan vi nå 1 befrugtnings-forsøg før jul, alt efter hvor lang ventetiden er.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.