Hjemmelavet grød til baby på 4 måneder

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9.689 visninger
22 svar
0 synes godt om
20. oktober 2010

Mathilde & Frederikkesmor

Hvad startede I ud med til jeres små poder i 4 mdr's alderen?

Modtager gerne forslag der hitter, da Frederikke på 3½ md. snart skal igang med grøden, og mor her glæææææder sig!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. oktober 2010

Risen

Mathilde & Frederikkesmor skriver:

Modtager gerne forslag der hitter, da Frederikke på 3½ md. snart skal igang med grøden, og mor her glæææææder sig!!

Lytter lige med  

Anmeld

20. oktober 2010

Risen

Starter du ved præcis 4 måneder? - jeg tænker måske ved min. 5 måneders alderen ..

Anmeld

20. oktober 2010

missie20

Frederik er 6 måneder og 1 uge, men startede med denne opskrift da han var 4½ måned, da han afviste flasken.

I den lokale helse butik købte jeg ris og hirsemel. Til den opskrift skal du bruge ½ dl ris/hirse mel og 1½ vand fra koldvands hanen, kog op, og lad det koge 3 min på svag varme, sørg for at rører konstant. Derefter tilsætter du 1 teske smør,blander sammen og når grøden er ca. 40 grader tilsætter du ½ dl mme, blander sammen. Så er grøden færdig. Jeg tager noget frugt og koger i 5-10 min. Har jeg så lavet inden og putter 2 teskeer frugtmos overpå, som er koldt. Laver altid fra 3 frugter af af gangen og fyser ned i isterningsbakker, så har jeg til når han skal have grød.

Håber opskriften ikke er alt for forvirrende. Du kan altid skrive til mig, hvis du har nogle spørgsmål. Men ellers google opskrifterne på nettet.

Anmeld

20. oktober 2010

Tanja84

Uha, tillader mig lige at lurer med her. Emma er godt nok nok kun 2 1/2 mdr. men går allerede nu og tæller ned til vi runder de 4 mdr. og kan begynde på grød.

Det er utroligt hvor meget man kan glæde sig til at kunne se sit barn svine sig til med mad i hele hovedet

Anmeld

20. oktober 2010

FruEllingsen

Vi startede da Marcus var 4½ måned. der var han mere end klar

Vi startede med rismelsgrød. et stort hit må man sige.

Vi lavede det sådan her:

1½ spsk rismel
1 dl vand

Koges op imens man rører i det. (så det ikke brænder på)

så blander man 3 skefulde MME (de skeer der følger med) i.

Og for at give det lidt smag blander vi lidt frugtmos i.

Håber det var til at forstå.... 

Anmeld

20. oktober 2010

JulieE

Med begge mine unger er jeg startet med en helt plain risgrød. jeg kan ikke lige huske oopskriften, men den var fra bogen "MAM!" da de var blevet fortrolige med det byggede jeg lidt videre med kartofler om aftenen og lidt efter blev de introduceret for broccoli, blomkål og gulrodsmos, som jeg blandede i både grød og risgrød.

Jeg fik det råd at lade dem smage tingene uden søde ting i, altså ikke blande frugtmos i grøden til at starte med for ikke at vænne dem til at mad skal være sødt. Sener har jeg også introduceret frugtmos, men mere som et mellemmåltid

Anmeld

20. oktober 2010

Risen

Drømmer skriver:

Vi startede da Marcus var 4½ måned. der var han mere end klar

Vi startede med rismelsgrød. et stort hit må man sige.

Vi lavede det sådan her:

1½ spsk rismel
1 dl vand

Koges op imens man rører i det. (så det ikke brænder på)

så blander man 3 skefulde MME (de skeer der følger med) i.

Og for at give det lidt smag blander vi lidt frugtmos i.

Håber det var til at forstå.... 

Hvad hvis man bruger modermælk? skal man så bruge det istedet for vand?

Anmeld

20. oktober 2010

missie20

Risen skriver:

Hvad hvis man bruger modermælk? skal man så bruge det istedet for vand?

Den opskrift jeg har skrevet der kan du putte mm i stedet for mme og ikke vandet.

Anmeld

20. oktober 2010

Mathilde & Frederikkesmor

Risen skriver:

Starter du ved præcis 4 måneder? - jeg tænker måske ved min. 5 måneders alderen ..

Nej, jeg har faktisk tænkt mig at prøve at lade hende smage lidt grød her en af de nærmeste dage - men hun skal naturligvis ikke have grød hver dag lige pt, men vi starter ligeså stille op nu her

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.