ÆV, er så dårlig til bagværk!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

605 visninger
4 svar
0 synes godt om
20. oktober 2010

Meina

Hejsa

Jeg er en af dem der er ELSKER at bage - men jeg er bare SÅ dårlig altså!

Jeg gør mig meget umage med dejen og den ser altid så god ud - indtil den kommer i ovnen. Når jeg skal smage på mit bagværk er det næsten altid hårdt som sten udenpå og næsten fugtigt indeni. HVAD GØR JEG FORKERT ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. oktober 2010

mariamiss6

Meina skriver:

Hejsa

Jeg gør mig meget umage med dejen og den ser altid så god ud - indtil den kommer i ovnen. Når jeg skal smage på mit bagværk er det næsten altid hårdt som sten udenpå og næsten fugtigt indeni. HVAD GØR JEG FORKERT ?

Hmmm måske bager du ved for høje grader?

Det kan måske også have noget at sige om det er med eller uden varmluft på ovnen...

Jeg bruger altid varmluft...

Måske er din form for høj, så kagen ikke når at blive bagt igennem, før skallen er brændt af....

Anmeld

20. oktober 2010

6800

Meina skriver:

Hejsa

Jeg havde samme problem med mit brød indtil vi have en siemens mand ude og kigge på vores ovn da vi troede det var fordi den ikke varmede jævnt....

Han sagde når man bruger varmluft som jeg gør, bør man aldrig bruge mere end 175 grader...men det bedste var at bruge alm ovn og endnu bedre alm ovn med fugt, hvis ens ovn har den funktion.

Siden jeg er gået over til alm ovn med fugt, er mit brød blevet perfekt...

Anmeld

20. oktober 2010

Manakauapo

Bag altid kun på almindelig ovn, og højst på 175 grader. Det hindrer kagen i at bage op i top, og varmen bliver ligeligt fordelt, så kagen bliver perfekt!

Anmeld

20. oktober 2010

Meina

Kageteenageren skriver:

Bag altid kun på almindelig ovn, og højst på 175 grader. Det hindrer kagen i at bage op i top, og varmen bliver ligeligt fordelt, så kagen bliver perfekt!

Mit problem er (tror jeg), at min ovn kun har de mærkeligeste indstillinger!

Der er ingen indstilling der kan bage uden luft både oppe og nedefra - kun oppefra uden luft

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.