dehnmaría skriver:
Hej
Håber at kunne få nogle gode råd
Min datter er 8 måneder og hver gang hun skal have noget at spise er det en kamp... om morgenen får jeg stort set aldrig noget mad i hende (har prøvet alverdens grød både hjemmelavet og pulver).. hun vil ikke engang smage på maden.. det er virkelig frustrerende !!! munden er totalt lukket.. hun får lov at mærke på det.. sidder også med en ske i hånden.. Jeg ammer stadig - og vil egentlig gerne trappe ned på det- men så længe jeg ikk kan få noget mad i hende duer det jo ikk. Og hun kan sagtens gå en dag hvor jeg får begrænset mad i hende og så tager hun revance om natten.. ja så er hun vågen hver 2. time.. i forvejen vågner hun hver 3. time.. og det er altså nok !! Men er der nogen der har et godt råd til hvordan jeg får hende til at spise.. ?? til frokost får hun ca 1/2 skive bondebrød med banan og det tager 45 min at spise.. så vi tager god tid
Men hun er ikke en der sådan kalder på mad-.. så det med at vente og se om hun ikke blir sulten duer ikke.. Prøvede en dag hvor hun havde spist kl. 4 om natten og jeg kunne ikk få morgenmad i hende.. så lagde jeg hende til formiddagsluren uden at amme hende- det sagde hun ikke noget til.. og da hun vågnede var hun ikke sådan videre sulten...og det er ikke fordi hun er småt spisende for hun spiser jo bare det ekstra ved mig !!
Håber at der er nogle derude der har nogle gode råd både til at sove og spise
Jeg har de sidste 3 uger lavet skema over hende sove og spisevaner..
Jeg har været ved læge for at få tjekket om der var noget med ørene eller lign. og det hele er fint !
Venlig hilsen Maria
hejsa ..
det eneste egentlige råd jeg kan komme med er : prøv at lade hende spise sin grød selv ...
serina VIL heller IKKE mades ... det eneste der dur er at hun får lov selv... vi lægger så hendes ske/gaffel (alt afhængig af hvilket måltid) med mad på foran hende ... hun tager den selv fra bordet og fører den ind i munden .. nogle gange går det godt andre gange knap så godt ...det sviner ja - men hun spiser 
om morgnen får hun desuden altid et stykke toast med smør ved siden af som hun selv får lov at gratte med .. nogle gange betyder det at vi kan få lov at made hende en lille smule ... men prinsessen vil helst selv 
hun er i øvrigt 9½mdr og det har set sådan ud i 2 måneder nu
hmmm hvis ikke det virker ville jeg ikke være så urolig... har fået at vide at det med at de ikke vil spise plejer at gå over når man stopper med amning/flaske ... snak evt med din sp om hvornår det ville være hensigtsmæssigt at stoppe
Serinasmor
Anmeld