Mad, 6 måneder - hjælp. :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

875 visninger
10 svar
0 synes godt om
20. oktober 2010

Mette.

Hjælp piger.

Emilie får grød kl. 10 om formiddagen og grøntsagsmos til aftensmad kl. 17-18. Hun er den seneste uge begyndt at afvise flasken mellem de to måltider, hvilket betyder hun slet ikke får mad mellem 10-17 nu. Hun virker ikke vildt sulten, men synes bare det er lang tid at gå uden hun får mad.

Kan jeg begynde på et skemåltid mere, omkring middagstid? eller har hun brug for mælk der stadig? og hvornår kan hun evt. få små rugbrødsstykker med pålæg?

Hvornår begyndte i at give jeres børn små mellemmåltider som figenstang, frugt stykker og riskiks?

Håber i kan hjælpe mig!  Mette

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. oktober 2010

LRJ

Mette. skriver:

Hjælp piger.

Emilie får grød kl. 10 om formiddagen og grøntsagsmos til aftensmad kl. 17-18. Hun er den seneste uge begyndt at afvise flasken mellem de to måltider, hvilket betyder hun slet ikke får mad mellem 10-17 nu. Hun virker ikke vildt sulten, men synes bare det er lang tid at gå uden hun får mad.

Kan jeg begynde på et skemåltid mere, omkring middagstid? eller har hun brug for mælk der stadig? og hvornår kan hun evt. få små rugbrødsstykker med pålæg?

Hvornår begyndte i at give jeres børn små mellemmåltider som figenstang, frugt stykker og riskiks?

Håber i kan hjælpe mig!  Mette

Startede med det da Julie blev seks måneder for et par dage, hun får grød kl 10, 12 eller rugbrød kl 12 Og kartofler om aften hun får en halv figenstang, ostehaps osv. Hvis hun li er små sulten mellem måltiderne

Anmeld

20. oktober 2010

serinasmor

hmm ... tænke tænke

jeg mener det var lige deromkring vi begyndte at give serina grød til morgen, frokost og mos om aftenen ...

hun begyndte nemlig også at afvise sin flaske der imellem

du kan hvis du har mod på det godt begynde med rugbrød (bondebrød) allerede... med smør og smørbart pålæg på .. men det er ikke sikkert hun kan finde ud af det med klumperne endnu ... hvis ikke så giv bare en ekstra omgang grød..

det var også ved 6 mdrs alderen vi begyndte at have hende ved bordet til aftensmad så hun kunne lære at det vart hyggeligt at spise sammen... hun fik så bare en riskage, en banan i stykker, en mariekiks eller nogle avokadostykker at gumle på...

tror ikke vi indførte frugtmellemmåltidet fast før hun blev 8 mdr og det virkede til hun havde brug for lidt ekstra omkring kl 15-16

vores hverdag som den ser ud nu (9½mdr):

morgen: grød - formiddag: flaske - frokost: rugbrød - tidlig eftermiddag : flaske - sen eftermiddag: frugt ( eller kiks eller rosiner eller en blanding) - aften: samme mad som os - senere aften(19.30 senest): flaske

håber du kunne bruge det

serinasmor 

Anmeld

21. oktober 2010

Mette.

Lone H. skriver:

Startede med det da Julie blev seks måneder for et par dage, hun får grød kl 10, 12 eller rugbrød kl 12 Og kartofler om aften hun får en halv figenstang, ostehaps osv. Hvis hun li er små sulten mellem måltiderne

Tusind tak for svar. Vi forsøgte os med bitte små stykker bondebrød her til frokost og hun var bare helt vild med det.

Men hvor meget mælk drikker hun så ved siden af sine måltider? og hvornår putter du hende i seng om aftenen? får hun mad efter hendes aftens-mos?

Anmeld

21. oktober 2010

Mette.

serinasmor skriver:

hmm ... tænke tænke

jeg mener det var lige deromkring vi begyndte at give serina grød til morgen, frokost og mos om aftenen ...

hun begyndte nemlig også at afvise sin flaske der imellem

du kan hvis du har mod på det godt begynde med rugbrød (bondebrød) allerede... med smør og smørbart pålæg på .. men det er ikke sikkert hun kan finde ud af det med klumperne endnu ... hvis ikke så giv bare en ekstra omgang grød..

det var også ved 6 mdrs alderen vi begyndte at have hende ved bordet til aftensmad så hun kunne lære at det vart hyggeligt at spise sammen... hun fik så bare en riskage, en banan i stykker, en mariekiks eller nogle avokadostykker at gumle på...

tror ikke vi indførte frugtmellemmåltidet fast før hun blev 8 mdr og det virkede til hun havde brug for lidt ekstra omkring kl 15-16

vores hverdag som den ser ud nu (9½mdr):

morgen: grød - formiddag: flaske - frokost: rugbrød - tidlig eftermiddag : flaske - sen eftermiddag: frugt ( eller kiks eller rosiner eller en blanding) - aften: samme mad som os - senere aften(19.30 senest): flaske

håber du kunne bruge det

serinasmor 

Det lyder jo præcis som Emilie gør lige nu. Vi har givet hende en smule bondebrød til frokost - hvilket var en stor succes.

Og tusind tak for hjælpen - jeg kan helt sikkert bruge det, så jeg kan få lidt styr på hvad hun skal have hvornår.

Jeg talte nemlig med en SP i går (ikke min egen), og hun sagde de først må få brød når de er 8-9 måneder. Jeg synes bare det lød helt vildt, men godt at høre jeg ikke er den eneste der starter nu ved de 6 måneder i stedet for.

Anmeld

21. oktober 2010

Mor til L&S

Liva er snart 7 mdr. og hun får

havregrød til morgen kl. 7

Bryst til formiddag

Øllebrød til middag (starter snart på rugbrød)

Flaske inden eftermiddagslur

Bryst eller frugt eftermiddag

Mos af kød, grønsager/kartoffel

Flaske inden sengetid

Så hvis jeg var dig ville jeg begynde at give morgenmad og så ikke grød kl 10, men 12 i stedet...

Anmeld

21. oktober 2010

Mette.

Rollo skriver:

Liva er snart 7 mdr. og hun får

havregrød til morgen kl. 7

Bryst til formiddag

Øllebrød til middag (starter snart på rugbrød)

Flaske inden eftermiddagslur

Bryst eller frugt eftermiddag

Mos af kød, grønsager/kartoffel

Flaske inden sengetid

Så hvis jeg var dig ville jeg begynde at give morgenmad og så ikke grød kl 10, men 12 i stedet...

Tusind tak for hjælpen.

Vi forsøgte i går med grød da hun stod op også igen kl. 12. Idag fik hun bonebrød kl. 12 istedet for grød.

Men det var en god ide med øllebrød - det tror jeg vi må prøve os frem med.

Anmeld

21. oktober 2010

Mor til L&S

Mette. skriver:

Tusind tak for hjælpen.

Vi forsøgte i går med grød da hun stod op også igen kl. 12. Idag fik hun bonebrød kl. 12 istedet for grød.

Men det var en god ide med øllebrød - det tror jeg vi må prøve os frem med.

Øllebrød kan jo også bruges som både morgenmad og middagsmad

Men tror det er godt I kører 3 måltider ind som hedder morgen, middag og aften og så mellemmåltid formiddag og eftermiddag hvis hun vil....

Det var så lidt

Anmeld

22. oktober 2010

Eliza/lykke

Her har elizabeth afvist flasken mellem grødmpltiderne meget længe (er 5½ mrd). Hun sover til kl. 7 på hverdage og til kl. 8-9 i weekenderne. Så rytmen er taget fra en hverdag.

Hun får:

kl. 7 flaske ca. 120 ml

kl. 12.00 grød og frugtmos med vand til, en hel portion

kl. 15.30 tudekop med MME ca 60 ml, et stykke banan og en kiks

kl. 18.00 fuldkornsgrød med grøntsmos og vand til, ½ portion

kl. 19.30 MME i tudekop til at hygge sig med ca. 60 ml

Det er ikke så meget mad, men den lille mave kan jo ikke rumme mere. Så vi skal starte på jerndråber om små 14 dage. Jeg er godt tilfreds med hendes madvaner nu. Hun får kun flasken, hvis hun vil have den. Ellers gir jeg hende det på kop eller tudekop. Det kan hun rigtig godt lide.

Knus

Anmeld

24. oktober 2010

Mette.

Eliza/lykke skriver:

Her har elizabeth afvist flasken mellem grødmpltiderne meget længe (er 5½ mrd). Hun sover til kl. 7 på hverdage og til kl. 8-9 i weekenderne. Så rytmen er taget fra en hverdag.

Hun får:

kl. 7 flaske ca. 120 ml

kl. 12.00 grød og frugtmos med vand til, en hel portion

kl. 15.30 tudekop med MME ca 60 ml, et stykke banan og en kiks

kl. 18.00 fuldkornsgrød med grøntsmos og vand til, ½ portion

kl. 19.30 MME i tudekop til at hygge sig med ca. 60 ml

Det er ikke så meget mad, men den lille mave kan jo ikke rumme mere. Så vi skal starte på jerndråber om små 14 dage. Jeg er godt tilfreds med hendes madvaner nu. Hun får kun flasken, hvis hun vil have den. Ellers gir jeg hende det på kop eller tudekop. Det kan hun rigtig godt lide.

Knus

Hm, det lyder præcis som Emilie, hun spiser nogenlunde det samme.. Jeg kontakede min SP den anden dag, fordi jeg ikke synes hun får nok mad - og især fordi hun er en lille stump. Hun vejer et helt kilo mindre end gennemsnittet og ligger i bunden af kurven.

- Men, hun sagde så at hun helst skulle have 750 ml MME i løbet af dagen, i alt med det der er i grød osv. Hun får MAX 500 ML, så hun talte om ekstra kalk pulver, så vi er sikre på hun får nok af det. Giver du din datter det?

Jeg er også begyndt at give hende sødmælk eller MME i kop, og hun tager også lidt, men mere end 40-50 ML kan man ikke få i hende, så det rykker ligesom ikke meget synes jeg.

Men tak for hjælpen. Dejligt at høre min datter ikke er den eneste som synes mælk i sutteflaske er kedeligt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.