Hvor meget kan man forlange af sin boligforening?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

387 visninger
3 svar
0 synes godt om
20. oktober 2010

SHERO

Er der nogen der er vildt kloge på det?

Nu har jeg brugt morgenen på at pudse vinduer, hvilket egentlig er total spild af tid, eftersom ca. 10 af dem er punkteret og mere eller mindre mælkehvide. Jeg har kun boet her et år, og de sådan ud ved indflytning. Så tænker, det kan man vel ikke forlange de udbedre? eller...

Der er SÅ mange ting der egentlig burde udbedres, bl.a. lugter hele lejligheden meeget af røg flere gange om ugen pga. naboen ryger. Især på min søns værelse, hvilket betyder det kun kan bruges et par gange om ugen, ellers må han sove i sovevær. og mig på sofa. De har kigget på det, og lagt en fuge langst paneler (staves?) men det har ikke virket. Så nu mener de ikke der er mere at gøre...

Men kan man godt forlange at de udbedre de store mangler? eller er det bare tabt tur når de var ved indflytning?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. oktober 2010

Low

Jeg er ikke vildt klog på det men jeg mener altså at som lejer så har du ret til at dine ting virker og ikke er i stykker. Jeg havde engang en køleskabslåge som var i stykker som de skulle ordne og et brugser hoved som ikke virkede som de også skulle lave. Jeg var en gang blevet kontaktet af en beboer om at hende der havde boet der før hun havde en nøgle til min lejlighed og at hun ville komme og tage mine ting. De betalte for ny lås og nøgle men jeg ved ikke om det var noget de skulle gøre.

Anmeld

20. oktober 2010

Dinna88

Tullen85 skriver:

Er der nogen der er vildt kloge på det?

Nu har jeg brugt morgenen på at pudse vinduer, hvilket egentlig er total spild af tid, eftersom ca. 10 af dem er punkteret og mere eller mindre mælkehvide. Jeg har kun boet her et år, og de sådan ud ved indflytning. Så tænker, det kan man vel ikke forlange de udbedre? eller...

Der er SÅ mange ting der egentlig burde udbedres, bl.a. lugter hele lejligheden meeget af røg flere gange om ugen pga. naboen ryger. Især på min søns værelse, hvilket betyder det kun kan bruges et par gange om ugen, ellers må han sove i sovevær. og mig på sofa. De har kigget på det, og lagt en fuge langst paneler (staves?) men det har ikke virket. Så nu mener de ikke der er mere at gøre...

Men kan man godt forlange at de udbedre de store mangler? eller er det bare tabt tur når de var ved indflytning?

Det gad jeg faktisk også godt vide! Nogle gange kan vi slet ikke være i lejligheden fordi der lugter sådan. Det er især galt med hende nedenunder os, der bor SÅ ulækkert. Man kan lige se al rodet og skidtet når hun har døren åben. Men det resulterer altså i at vi kan lugte den kattebakke der ikke bliver tømt (hun passer en kat lige nu, overhørte jeg en dag) og så sent som i aftes lugtede der er sild og hvidløg (Naboen er fra udlandet, så det er meget krydret mad osv) - Men det er bare slet ikke til at leve i ! Jeg er ved at gå ud af mit gode skin, fordi vi ikke kan lufte ud døgnet rundt mere pga. vejret. Hele sommeren var ALT åbent 24/7, så slemt var det. Nu må vi bare leve med det  

Men alt det der boligforeningshalløj er jo så meget på lejerens side, så jeg tror ikke, at der er noget at gøre herhjemme. 

Anmeld

20. oktober 2010

Thereseh

Hvis det er en lejelejlighed, synes jeg du skal melde dig ind i lejernes LLO, og få dem til at sende et brev til udlejer. Jeg mener bestemt at lejer står får at lejligheden skal være beboelig. 

Du får jo højere varmeregninger, hvis vinduerne er punkteret. 

Rygningen, kan man nok ikke gøre så meget ved. Kan det hjælpe at lægge gulvtæppe på, så der ikke stiger så meget op fra gulvet?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.